כל מה שרצית לדעת על...

טיפול אנטי אייג'ינג

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שושנה קנדל
המכשול היחיד בדרך להארכת החיים הוא הזדקנות. לטווח הארוך איש אינו יכול להימלט מתוצאותיה. הארכת תוחלת החיים בטיפול אנטי אייג'ינג

השינויים שחלים בגיל הזדקנות
מצב הבריאות הגופנית והנפשית של אדם בתקופת הגיל השלישי משקפות את התנהגותו במשך כל שלבי חייו. לכן צריך להתוות כללי התנהגות מגיל 20 כדי להגיע לזקנה טובה. בכל זאת יש מה לעשות גם למי שלא שמר על  הכללים תזונה נכונה. בזה דוגלת שיטת אנטי אייג'ינג – anti aging.

הזדקנות לא מגיעה בגיל אחד, וגם לא באותו צורה. אופן הזדקנות הוא אינדיבידואלי מאוד. יש אנשים המזדקנים בגיל מוקדם, בעוד אחרים מצליחים לשמור על רעננותם בגיל מאוחר יותר, לפעמים בהפרש גדול של שנים.

הארכת תוחלת החיים בטיפול אנטי אייג'ינג – anti aging
המכשול היחיד בדרך להארכת החיים הוא הזדקנות. לטווח הארוך איש אינו יכול להימלט מתוצאותיה.


David Stonsayper מומחה לזקנה כותב: "רוב בני אדם בטבעיות שגופם יתנוון עם הגיל ומפתחים בהתאם לדמוי זה מחלות הזדקנות כמו דלקת פרקים ומחלות לב, אבל מחלות והפרעות אלה אינן נגרמות כתוצאה מהתקדמות הגיל אלא בעיקר ע"י תזונה מקולקלת וחסרה. מחלות המיוחסות לזקנה הן פשוט מחלות שלא לקח להן עשרות שנים כדי להתפתח."

Aduard Adrson  לשעבר נשיא האגודה הגריאטרית בארה"ב אמר: "תוחלת חיים של 120 שנה, היא ריאלית וחייבת להיות מטרה שיש לשאוף אליה."

רוב הרופאים טוענים – שבחברת שפע כמו שלנו אין מקום לדאוג למחסורי תזונה. שיטת אנטי אייג'ינג – anti aging טענת שמסקנה כזאת אינה נכונה! אדם המתקיים על המזון מעובד, מבושל ומזוקק גם אם יאכל בשפע, יפתח בהדרגה מחסורים רציניים, במיוחד מגיל 40 ומעלה.

בגיל הזהב הפעילות הגופנית יורדת, יחד עם חילוף חומרים והספיגה. בגילאים אלה פעילות גופנית יורדת ויעילות הספיגה של מרכיבי המזון נחלשת. לכן בגיל מבוגר צריך לשים לב הרבה יותר לנושאים: תזונה נכונהניקוי הגוף מרעלים והשלמה תזונתית כי בגיל זה יכולים להתפתח מחסורים שהם מקור לרוב בעיות הזדקנות.

בהקשר זה מעניין ניסיונו של Robert Skiv מנהל מחלקת עופות של אוניברסיטה בניו ג'ורסי. בביקורו בגואטמלה הוא שם לב למצב כללי ירוד של ילדים רבים בגלל הרגל שלהם לאכול מזונות עמילניים.הם סבלו  מבטן נפוחה, חוסר מרץ, פצעים פתוחים ועוד…

בשיחה עם רופאים הוא ציין שהתרנגולות שלו ניזונות ונראות הרבה יותר טוב מהילדים כאן. ואז צץ בתוכו רעיון מדוע לא לנסות להזין ילדים אלה במזון עופות? הוא חזר למעבדה שלו והורה להכין מזון עופות עם שינוי קל לשיפור הטעם. התערובת נשלחה לילדים בגואטמלה. לאחר 3 שבועות הבריאו הילדים. על מחקרים כאלה מבוססת שיטת אנטי אייג'ינג.

השינויים שחלים בגיל הזדקנות והשפעתם על קביעת התפריט:
קושי לשמור על הומיאוסטזיס
ירידה אטית ומתמדת במס' תאי הגוף ופעולתם
ירידה בכמות החלבונים בגוף
ירידה בהפרשת HCL
אבדן שיניים ושימוש בשיניים תותבות
ירידה בחושי ראייה, ריח, טעם
ירידה במערכת החיסון
ירידה במסת השלד


השפעה על קביעת התפריט בטיפול אנטי אייג'ינג-anti aging:
מחלות כרוניות הפוקדות גיל הזדקנות משפיעות על התיאבון ועל המצב התזונתי של הקשישים.
שימוש בתרופות משפיע על התזונה
שינויים במצב נפשי חברתי וכלכלי
תת משקל כתוצאה בגלל תת תזונה הנובע מצריכה מועטה של מזון
חסימות רקמות חבור
צמיגות וחסימות מכלי הדם
ירידה בתפקוד מוחי
עליית שכיחות של סוכרת טייף 2 שמחייבת שנויים בהרגלי תזונה. חשוב להקטין כמויות סוכר
עם העלייה בגיל נצפות עלייה ברמות שומנים בדם
ירידה בחוש טעם וריח – תופעה הגורמת לתת תגונה

רוצים להגיע לגיל הזהב בבריאות בלי כל הסימפטומים? תתחילו כבר עכשיו לשפר את כל תחומי החיים על ידי טיפול אנטי אייג'ינג
ניקוי רעלים
תוספי מזון ותזונה
הרגלי חיים והרזיה
פעילות גופנית
מצב נפשי וחברתי


מאמרים קשורים

Back to top button