כל מה שרצית לדעת על...

נפטרים מהיתושים!

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, תמר תאומים גורן
הן אנינות טעם היתושות ולא בוחרות בכל אחד מאיתנו – יש להן העדפות ברורות ומנגנונים חדים ומשוכללים שמביאים אותן לבחור בדיוק את המטרה הנכספת שלהן – אז למי הן באות אתם שואלים?

לא ישנתי כל הלילה, הן לא הפסיקו לרגע אחד להגיע אליי, כל פעם ממקום אחר, מזווית אחרת ואת מכירה את זה, הן באות בשקט ופתאום את שומעת את הזמזום המעיק והלכה השינה – אוףףף שיבוא כבר החורף…..

חלקכם ודאי מכירים את התחושה הזו, לילה שלם מרדף אחרי היתושות מסתיים בבוקר עייף שקשה להתאושש ולהתעורר ושפע מקומות מגרדים אדומים ונפוחים ברחבי הגוף – י ת ו ש ו ת…

שלרגע אחד לא תתבלבלו, הן אנינות טעם היתושות ולא בוחרות בכל אחד מאיתנו – יש להן העדפות ברורות ומנגנונים חדים ומשוכללים שמביאים אותן לבחור בדיוק את המטרה הנכספת שלהן – אז למי הן באות אתם שואלים?


יתושות ויתושים זקוקים לחום ולחות כדי להתרבות. שלב ראשון במיגור התופעה הוא לרדת או לצאת אל הגינה ולוודא שלא נותרו שלוליות אחרי ההשקיה ובכלל, אם אתם כבר משקים, הקפידו שההשקיה תתבצע לפנות בוקר – נכון יותר לצמחים בגינה ונכון יותר לכם שסובלים ממטס היתושים בדיוק כשאתם כבר עייפים ורוצים לישון.

יתושים זקוקים לפחמן דו- חמצני, זוכרים? אותו פחמן דו- חמצני שאנחנו בני – האדם פולטים כשאנחנו נושפים. לכן נראה סבירות גבוהה יותר למשיכת יתושים אלינו בדיוק אחרי פעילות גופנית או במהלכה. 

באותה מידה, באירועים המתרחשים תחת כיפת השמים, נוכל לראות שהיתושים נמצאים זמינים להתקפה בריכוזים גדולים של אנשים, שם מצבור הפחמן הדו – חמצני גבוה יותר מאשר בקצוות, היכן שיש פחות אנשים ולכן, אם אתם מנויים על אלו שמהווים מסמר הערב, קחו בחשבון שאתם עשויים להיות מטרה נייחת נהדרת ליתושים.

משהבנו את הגורמים החיצוניים המושכים אלינו יתושים, ניתן כעת לעבור ולבדוק מה בגופנו מושך אלינו את הטרדנים הקטנים. ובכן,..

שתיתם בירה או כל משקה אלכוהולי אחר? ריח האלכוהול מתבטא בזיעה על גבי העור ומושך את היתושים אליכם.

אתם עולים למיטה עייפים ולא רחצתם רגליים קודם לכן? כפות הרגליים שלכם סובלות מפטרת? היתושים נמשכים לריח העז העולה מכפות הרגליים – טפלו בפטרת והקפידו לשטוף את כפות הרגליים לפני שאתם הולכים לישון.

נשים הרות הן חגיגה של ממש עבור יתושים, טמפרטורת הגוף עולה בהריון ובפרט במרכז הגוף, די בעובדה זו כדי לגרום לאישה הרה לצרוך כמויות גדולות יותר של חמצן ומכאן שסבירות כמויות הפחמן הדו- חמצני האהוב על היתושים יהיה גדול יותר

רמות גבוהות של כולסטרול הן מטרד מכל כיוון אפשרי. אם לא די בכך שזה מהווה גורם סיכון גבוה למחלות לב וכלי – דם, הרי שגם היתושים נמשכים לריח הכולסטרול הגבוה בדם – מסתבר שגם אותו הם יכולים להריח מרחוק..

לקינוח, לאניני הטעם המטרידים הללו, יש העדפה ברורה לבעלי סוג דם 
הרכב סוג דם זה מכיל יותר מולקולות של סוכר וזו הרבה מעבר להזמנה אישית של יתושים לסעודת ליל ערבה לחיך.


אז מה עושים?
ראשית זכרו לבדוק את החצר סביבכם, את אדני החלונות, העציצים והאדניות. נקזו כל כלי קיבולת שעשוי להכיל מים ולהוות מרכז רביה זמין ליתושים.

שנית, הקפידו לשמור על היגיינת כפות הרגליים, זה חשוב גם בלי יתושים ועל אחת כמה וחמה בימות הקיץ כשההיגיינה באדיבות החום והלחות נדרשת פי כמה.

אתם כבר יוצאים לאימון פעילות גופנית בחוץ? דאגו להתיז על עצמכם תרסיס על בסיס מים ושמנים נדיפים מסוג ציטרונלה ועשב לימון – הריח אינו נעים ליתושים ודוחה אותם.

עם אותו תרסיס, השתמשו להתזה סביב פתחי הבית: חלונות, וילונות (מקום מחבוא ידוע של הטרדנים הללו), דלתות וסביב המיטות שלכם, זה פשוט עובד.

שימרו על בריאותכם, אלכוהול מדי פעם זה נחמד – על בסיס קבוע זה לא משהו… ואם אתם כבר באירוע זה או אחר ולוגמים כוסית, זכרו לא להיות במצבור אנשים גדול, שתו במידה וזכרו לרסס את עצמכם בתרסיס טבעי שעושה עבודה יעילה.


מאמרים קשורים

Back to top button