כל מה שרצית לדעת על...

מהי אכילה כפייתית?

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, סיגל תמיר
הכל על אכילה כפייתית.

אכילה כפייתית (או אכילת יתר כפייתית) היא הפרעת אכילה ומצב בו האדם מרגיש חרדה גדולה ומצוקה פנימית כשהדרך להשקיטה היא באמצעות אכילה מרובה. כל מה שצריך לדעת על אכילה כפייתית.

אכילה כפייתית היא הפרעת אכילה, המאופיינת בהתקפים של זלילת יתר ללא שליטה. לעתים הפרעה זו הופכת להיות מסובכת יותר, כאשר היא מלווה בהקאות או שימוש במשלשלים על מנת להפטר מעודפי המזון. מצב זה מוגדר כבולימיה.


אנשים בעלי עודף משקל סובלים בדרך כלל מאכילה כפייתית, כתוצאה מגורמים שונים בחיי היום יום, כך שהאוכל משמש להם מפלט, כאשר הם מחליטים לרזות ולשנות את הרגלי האכילה הקיימים הם פונים לדיאטות שונות (בדרך כלל פונים לדיאטות בזק) שאינן עוזרות להם כצפוי אלא תורמות להנצחת בעיית האכילה לתמיד.

הסיבה הראשית היא משום שדיאטה אינן פותרות את הבעיה מהשורש ואינה מתחשבת בצרכים הנפשיים של האדם, אלא רק הצורך הגופני ולאנשים אלו אין זה נכון כלל.

ניתן לפתור את בעיית האכילה הכפייתית רק בעזרת שינוי התנהגות ע"י שינוי חשיבה, מודעות עצמית ושנוי הרגלים בעזרת שימוש בכלים תוך לימוד ואימון אישי.
יש להקשיב לאיתותי הגוף וכך לשלוט בדחף הזלילה, כמובן ששליטה זו מתאפשרת ע"י עבודה עצמית רבה בעזרת תרגול שנלמד באופן אישי.


מודעות העצמית תסייע לאתר מצבים רגשיים שונים הדוחפים לאכול ויכולה ללמד להפריד בניהם לבין צורך גופני במזון. הגברת מודעות עצמית תעשה על ידי תרגילים שונים הניתנים ומותאמים באופן אישי.

בדרך זו לומדים להכיר דברים חדשים על עצמנו, מנהגים וחשיבה שונה.
אין מזון אסור ואין מזון משמין, אם לומדים לאכול בצורה נכונה, בכמות נכונה ובזמן הנכון.

גישה זו של התאמת תפריט אישי ותוכנית אישית לשינוי התנהגותי תוך ליווי תמיכה ואימון אישיים מביאה לתוצאה חיובית ופתרון בעיית האכילה הכפייתית לתמיד.


מאמרים קשורים

Back to top button