כל מה שרצית לדעת על...

טיפול טבעי בפרוסטטה – תאכלו סברס

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, תמר תאומים גורן
טיפול טבעי בבלוטת הערמונית או בפרוסטטה מוגדלת קיים כבר מאות שנים. ניסיתם אותו?

עשרות אלפי אנשים מחפשים טיפול טבעי לפרוסטטה (בלוטת הערמונית) או לפרוסטטה מוגדלת, ניתן לסייע לגוף לטפל בכך בעזרת צמחים שכולנו מכירים – פרחי צבר
 
Opunita Ficus Indica פרחי צבר
היש ולוּ אדם אחד בישראל שלנו שלא נתקל מעולם בפרחי צבר – הלא הוא הסברס, אותו פרי שהכי מגדיר את אופיינו הישראלי… קוצני מבחוץ אך מתוק וקסום מבפנים…

אני מניחה שכולנו מכירים את הפרי, רובנו נתקל לפחות פעם אחת בקוצים אם תוך קילוף הפרי ואם בקטיף בכל השיטות המגוונות שהמצאנו כילדים או קיבלנו בהשאלה רוויות דם יזע והמון קוצים בידיים מהורינו, אחינו הבוגרים במתנה…


מה שלא כולנו יודעים הוא שפרחי הצבר היפהפיים, הם ספציפיים לטיפול בפתולוגיות ובעיות אופיניות למערכת השתן והמין הגברית. החל  בהגדלה של בלוטת הערמונית פרוסטטה) BPH, דלקת בבלוטת הערמונית (פרוסטטיטיס) ועד טיפול בגידולים שפירים ו/או ממאירים.

ה-"קישקשתא" הזה שכל מזוהה עם הטלוויזיה הישראלית של פעם, שהפך דמות מוכרת כל כך בכל בית ישראלי, הוא למעשה אחד הצמחים הראשונים לטיפול בכל הנוגע לאותה בלוטת הערמונית המצויה אך ורק אצל הגברים.
 
אחד המחקרים המעניינים יותר אגב פרחי הצבר מלמד אותנו ששימוש יום יומי ב- 500 מ"ג פרחי צבר (בקפסולות או בנוזל), טינקטורה, יודע להביא לשיפור משמעותי בסימפטומים האופייניים לפרוסטטה מוגדלת.
 
איכויותיו של הצמח יודעות לגרום לכיווץ בלוטת הערמונית (אסטרינג'נט- מכווץ), טוניק לבלוטת הערמונית כלומר – ספציפי לטיפול בבלוטה, המוסטטי – ספציפי לעצירת דימום בשתן ובנוסף, יעיל גם לשימוש בטיפול בשלשולים כמו גם במחלת הקוליטיס (מחלת מעיים דלקתית הגורמת לשלשול דמי).
 
ניתן להשתמש בצמח הן בתצורתו המקופסלת (ככמוסה), בנוזל (טינקטורה-מיצוי אלכוהולי של הפרחים) והן כחליטה: 1 כפית פעמיים ביום בכוס מים, בהחלט יודעת לתת תמיכה טובה לפעילותה של הבלוטה כשמן הסתם, קפסולה או טינקטורה, הרבה יותר משמעותיות ברמה הטיפולית וחליטה יכולה להוות תמיכה נוספת במידת הצורך.
 
צמחים נוספים שעשויים לסייע בטיפול בנושא בלוטת הערמונית הם בראש ובראשונה
דקל ננסי / Serenoa Serrulata, Hydrangea Arborescens ו-Urtica rad.
 
בלוטת הערמונית היא למעשה מעיין "טבעת" או "חישוק" הכרוך סביב צינור השתן המפריש נוזל חלבי המכיל ציטראט, אנזים פוספטאז ואנזימים נוספים ביניהם PSA – אותו אנזים שנמדד בבדיקות לאומדן גודלה ומצבה של הבלוטה (אף שהיום קיימות בדיקות מדוייקות יותר מבדיקת PSA שנחשבת ישנה ופחות מדוייקת).
עד גיל 30, בלוטת הערמונית גדלה באופן טבעי ומגיל 30 ועד גיל 45 לערך, גדילתה מתייצבת. בגיל 45 שוב מתחילה הבלוטה לגדול וזו הסיבה שרוב הגברים בשלב זה או אחר, מתמודדים עם בלוטת ערמונית מורחבת. הנתונים כיום עומדים על כך שכ-60% מהגברים בגילאי 40-59 הם בעלי ערמונית מוגדלת, עד גיל 70, 90% מהגברים עם ערמונית מוגדלת וחשוב לדעת כי עצם גדילתה של הערמונית, מעיד על הפרעה/ בעיה בחילוף החומרים של ההורמון הגברי דיהידרוטסטוסטרון.
 
קיימים כמה גורמים לגדילתה של הערמונית:
• ככל שגברים מתבגרים, כך חלים בגופם שינויים בכמות ההורמונים בדם מטבעם של דברים כך, נוכל לראות ירידה ברמות הטסטוסטרון ועלייה ברמות אסטרוגן ופרולקטין. בפרוסטטה עצמה נראה עלייה בטסטוסטרון ובפרט בתצורתו הפעילה של הורמון זה (דהידרו טסטוסטרון DHT) בפרוסטטה עצמה. עלייתם של האסטרוגן והפרולקטין יחד עם עלייה ברמות הדהידרוטסטוסטרון, גורמים יחד לגדילתה של הבלוטה.
• עודף אסטרוגנים במזון בכלל ובחלבון שמקורו בחי בפרט (החשוד בהמצאותם של הורמונים) משפיע על האיזון ההורמונלי ומכאן בתורו על האיזון ההורמונלי הגברי והשיבוש הגורם לגדילת הערמונית כמתואר לעיל.
• חומרי הדברה וריסוס המבוססים על בסיס הורמונלי (שנועד לפגוע ביכולת רביית החיידקים והמזיקים למניהם) יודע גם הוא לגרום לשיבוש הורמונלי בגוף ומכאן כאמור, לגדילתה של הערמונית.
• אבץ, אחד המינרלים החיוניים לגברים, גורם לעיכוב האנזים 5 אלפא רדוקטאז שתפקידו להמיר טסטוסטרון לדהידרוטסטוסטרון. האבץ מעכב קשירת טסטוסטרון ודהידרוטסטוסטרון לקולטן (רצפטור) התוך תאי של הערמונית ובכך מאפשר את הרחקתם. בנוסף, האבץ יודע לעכב השפעה של עודפי ההורמון פרולקטין (כשידוע לנו שהפרולקטין מגביר את רמות הטסטוסטרון ודהידרוטסטוסטרון בתאי הערמונית ובכך גורם להגדלתה כאמור).


כך שאם אתם הגברים שבין קוראי גיליון זה של המגזים מרגישים קושי במתן שתן, קושי להתחיל את מתן השתן (שתן מהוסס), או שתן שיוצא בטיפות ספורות, תדירות גבוהה של מתן שתן או דחיפות גבוהה למתן שתן.

התעוררות בלילה כדי לתת שתן מעל 3 פעמים (ובפרט אם נשללה סכרת) או לחילופין אם קיימת נטייה לפתח דלקות שתן – לכם מומלץ לבדוק ולאשש את גודלה של הערמונית.
 
טיפול בצמחי מרפא כמו פרחי הצבר והצמחים הנוספים שפורטו לעיל, יודעים לתת מענה כמעט מיידי לפחות ברמת תדירות רמת השיתון בלילה, כך שהמענה בהחלט משפר את איכות השינה וכפועל יוצא, את תיפקודה או מדוייק יותר את התנאים הטובים יותר לתיפקודה של מערכת החיסון הדורשת שש שעות שנת לילה ומעלה לתיפקוד תקין.
 
כמובן שישנן אפשרויות רבות נוספות לסייע לתיפקודה וגודלה של הערמונית באמצעות תזונה תומכת, תזונה מאזנת הורמונאלית, שימוש בשמנים אתריים, צמחי מרפא כאמור ולא נשכח להוסיף את יעילותו של דיקור סיני.
 
לא אוכל לסיים כתבה זו מבלי להזכיר שוב (ושוב ושוב) את חשיבות השימוש בחליטות מבוססות עשב לימון ובפרט לכם הגברים, החומרים המצויים באופן טבעי בצמח זה, יודעים לנקות ולנקז את הערמונית מתאים טרום סרטניים וסרטניים ולכן, בהיותו של הצמח טעים ועדין להפליא, ממליצה בחום לשתול בגינה או באדנית את הצמח (קל מאוד לגידול ולא דורש טיפול רב) ולדאוג לשתות מדי יום חליטות אלו.


מאמרים קשורים

Back to top button