הריון ולידה

נשימה יוגית במהלך הלידה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, טלי מור
נשימה מודעת במהלך הלידה עשויה להיות יעילה ביותר ולהשפיע על הלידה השפעה של ממש, אבל רק בתנאי שנתרגל אותה מספיק זמן לפני הלידה.

נשימה מודעת במהלך הלידה עשויה להיות יעילה ביותר ולהשפיע על הלידה השפעה של ממש, אבל רק בתנאי שנתרגל אותה מספיק זמן לפני הלידה.
נתחיל בתרגול של נשימה יוגית מלאה נשמור על הנשימה דרך האף ועם כל שאיפה נכניס אוויר והבטן תעלה ועם כל נשיפה נוציא אוויר והבטן תרד.
נשימה זו מעסה את האיברים הפנימיים ואת העובר, מזרימה לגוף בדיוק את כמות החמצן הדרושה לו ומשחררת פחמן דו חמצני בצורה יעילה, נשימה יוגית מלאה מאזנה גם את קצב הלב, לחץ הדם ומשחררת אנדורפינים.


נתרגל נשימות אלה מדי יום וננסה בנוסף לתרגל נשימות בכל פעם בתנוחה אחרת כך שהגוף יכיר ויפנים את הנשימות במגוון של תנוחות.

נעביר את תשומת הלב אל רצפת האגן נדמיין ונרגיש את רצפת האגן מרפה עם כל נשיפה, בזמן לידה או סמוך למועד הלידה דמייני את צוואר הרחם נפתח ואת התינוק יורד למטה.


נשימות בזמן הלידה
כאשר הצירים מתחילים נסי להיות קשובה ומרוכזת בנשימות שלך.
נשימות בטן עמוקות, נשימה יוגיות מלאה הן הנשימות המומלצות ביותר לזמן הצירים.
נסי להיעזר בכל דימוי שיכול לעזור לך להתרכז בנשימות, הקשיבי לגופך ולקצב הגובר של המחול הפנימי.
נסי להישאר רגועה ככל האפשר וכל מתח, כאב או חרדה לשחרר החוצה עם הנשיפה והאוויר שאת מוציאה מהגוף, זכרי שנשימה מלאה משחררת אנדורפינים אותם משככי כאבים הטבעיים של הגוף.
בשלב מסוים של הצירים הנשימה תיעשה מהירה במקצת ותהפוך שטחית, אבל תתני לה להכתיב את הקצב ולהשתלט נגביר מעט את קצב הנשימה נמשיך להיות מודעות אליה בלי לעצור אותה, נשאף אל הבטן ונוציא נשיפה ארוכה.
בתוך הכאב הגובר נסי להתחבר אל עולמך הפנימי ואל הדימויים העולים ומציפים את ההכרה.
כשבן הזוג מתרכז בנשימות של האישה הוא יכול לעזור לה לחזור לנשום נשימות מודעות בכל פעם שהנשימה בורחת.

בשלב הלחיצות נדאג ללחוץ אך ורק תוך כדי נשיפה והוצאת אוויר מומלץ להיאנח או לצעוק להשתמש בקול, השימוש בקול מרכך את המפרקים ומשהו נפתח, עם הנשיפה הסרעפת עולה ומשכת איתה את רצפת האגן כלפי מעלה.


מאמרים קשורים

Back to top button