הריון ולידה

הריון ולידה בדרך שלך

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, לירן שרמן
את בהריון, לפני לידה, נושאת ברחמך את תינוקך, פרי היצירה שלך. בקרוב תרחיבי את התא המשפחתי שלך..

במשך תשעה חודשים את חווה יום יום את תהליך הגדילה והשינוי הבאים לידי ביטוי דרך המימד הפיסי, הנפשי – רגשי, הנשמתי והרוחני.
בכל אחד מהרבדים חל תהליך בין אם הינך מודעת אליהם ובין אם לאו.

רובד פיזי – הוא הקל ביותר לאבחון, גופך משתנה, הבטן גדלה, נעשית כבדה. את מחפשת את נקודת האיזון שלך בהליכה, בעמידה בישיבה ובשכיבה. את חווה תופעות שלא הכרת קודם צרבות, בחילות והקאות, טחורים, עצירות, רגלים נפוחות, נימול בגפיים, עייפות, כאבי גב ועוד.

רובד נפשי – כאן ייתכן וחל מהפך בכל מה שהכרת את עצמך קודם. פתאום את יותר עצבנית, חסרת סבלנות, חוסר שקט וחוסר איזון משתלט עליך, את רגישה ובוכה מכל דבר. הפחד מחלחל לתוכך, עולות וצפות שאלות מהותיות: איך אני אהיה כאם? איך אסתדר? מבחינה כלכלית? האם תהיה לי עזרה? האם אני רוצה אותה?האם אהיה כאימי? ועוד.


רובד נשמתי – הנשמה שלך מוכנה לשאת את התפקיד הבסיסי אליו אנו הנשים בנויות ומייחלות. הסיבה אליה הגענו לעולם, לעשות תיקון, באה לידי ביטוי גם בתפקידנו כהורים.

נשמתך נשלחה לסביבה בה תוכלי ליצור עולם חדש ומתוקן. להתעלות מעל הדפוסים הישנים והמוכרים להתפתח ולגדול וזאת דרך הנשמה שמגיעה אלייך לחלוק את חייה איתך, לתמוך, לחזק, לשקף, להדהד ולהכיל את התיקון.

רובד רוחני- כאן השינוי הגבוה והקשה ביותר להבנה ולראייה. זה שינוי שחל ברמות אלוהיות, רוחניות. שינוי שמבטא כוח של נשמות להתחבר לאנרגיה הקוסמית של היקום. כאן נמצאת ההכלה והחיבור העמוק שלנו לעצמנו, לייעוד שלנו ולתפקיד אותו אנו משמשים כחלק מהיכל רחב של תהליכים בין דוריים עוצמתיים של אור.

רגע לפני, התמיכה לה את זקוקה באה לתת מענה לצרכים האישיים שלך, ברמות השונות שבהן את חווה את ההריון שלך. דרך שיחה, עבודה פיזית במגע, דמיון מודרך והכוונה תקבלי את הכלים הנכונים עבורך להתמודדות עם ההריון, הלידה והיום שאחרי.
הלידה באה לתת ביטוי לדפוסים ולהתנהלות הפנימית הקיימת בך. היא מייצגת את כל מה שנמצא במודע ובתת המודע שלך ומשקפת את התהליך הגבוהה, הרוחני בהיווצרות החיים, במתן הנשמה לתינוק הבא לחיים חדשים.

לכל תינוק יש את הדרך שלו להגיע לעולם. "הבחירה" באיזו דרך להגיע היא השילוב בין הייעוד הרוחני שלו וזה של אימו. הדרכים שונות אך כולן מקובלות ומקודשות, בין אם הלידה הינה, וגינאלית, פעילה, מכשירנית, עם משככי כאב שונים או קיסרית. בכל אופן התוצאה זהה, התינוק מגיע לעולם. הנשמה שלו מתחברת לגופו, הנשימה חודרת לאפו.

הכאב, הייסורים, הסבל לרוב הינם חלק בלתי נפרד מהדרך, וההתמודדות עם כל שלב ושלב בתהליך הלידה מייצגת את האופן בו האישה מוכנה ומכילה את המקום בו היא נמצאת בחייה.
בחיבור הנשמתי, הרוחני התפקידים שלנו כהורים ותפקיד ילדינו באים לשרת אחד את השני, להכיר את עצמנו, להתפתח ולגדול. את הביטוי של תהליכים אלו אנו רואים במימדים הפיזיים והרגשיים בעיקר. לדוגמא בפחד ש"תוקע" את התקדמות הלידה, אישה ללא צירים, ללא פתיחה או במקרה של תינוק שלא מתבסס ויורד ולמרות הזמן המורה על בשלות ומוכנות ללידה.


בכל שלבי הלידה השונים את מקבלת את זכות הבחירה, וגם כאן דרך המודעות וההבנה כי היכולת והשליטה נמצאות בידייך, גם אם נראה לך שיד הגורל היא זו המכוונת והמכריעה את הכל.

ההכנה ללידה מעניקה לך כלים והבנה לבאות, היכולת שלך להחליט בין האפשרויות השונות העולות בלידה מכוונות את התהליך ומקדמות את הלידה, מחזקות את הקשר שלך עם גופך ועם תינוקך.

הסיוע שאת יכולה לקבל מתומכת הלידה לאורך כל הדרך יכול לתת לך את הקרקע לביטחון ולהכלה, עזרה בזיהוי הקושי ובהתמודדות איתו, דרך כלים שונים שתוכלי להשתמש בהם בכל צעד שלך בדרך. יש נשים שהמגע מסייע להם לעבור את הרגעים הכואבים, יש אלו שמתחברות לשיחה ולהתמקדות הפנימית של התהליך, ואילו יש את אלו שהנוכחות והדממה נותנות את כל מה שהן זקוקות לו באותו הרגע. החיבור שלך ושל בן זוגך עם התומכת מאוד חשוב, כמו כן כנות, פתיחות, ותקשורת הדדית מסייעים בקידום התהליך בצורה הטובה ביותר, ללידה קלה ובטוחה.


מאמרים קשורים

Back to top button