הריון ולידה

תזונה נכונה ורפואה משלימה בהריון

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, מרווה ארז
תקופת ההיריון היא אחת התקופות המבורכות והמרגשות בחיי האישה, וגם אחת הדורשניות והקשות מבחינה גופנית ונפשית.

תקופת ההיריון היא אחת התקופות המבורכות והמרגשות בחיי האישה, וגם אחת הדורשניות והקשות מבחינה גופנית ונפשית; בחילות, כאבי ראש וחולשה, תשוקות משונות למזון המקשות לשמור על דיאטה בריאה ושלל מצבים רגשיים, אפילו קיצוניים, שמים את גופה ונפשה של ההריונית בהתמודדות מתמדת. מאידך, זהו בדיוק הזמן בו את רוצה להעניק לעובר סביבת התפתחות נטולת לחצים ועתירת בריאות.

זו בדיוק הסיבה לכך שבזמן הריון, חשוב מאוד לפנות לייעוץ תזונתי ולטיפולים ברפואה משלימה.

בזמן ההיריון, חשובים לא רק הויטמינים שאת נוטלת, אלא גם מה את אוכלת
כאישה הרה קיבלת מהרופא התוויה לתוספי התזונה שחשוב לקחת בזמן ההיריון. אלו מוודאים כי לא יחסר לך דבר מהרכיבים הדרושים להתפתחות תקינה של העובר. קיימים עוד גורמים רבים הקובעים איך תרגישי במהלך ההיריון: אנרגטית או עייפה, חיונית או חלשה והאם תסבלי מסימפטומים כגון בחילות, צרבות, פטריות, טחורים, כאבי ראש ועוד. גורמים אלו מצויים בתזונה שלך.


תזונה מאוזנת ובריאה יכולה לעשות את ההבדל בין הריון שוחק, הגורם לחוסר אנרגיה ולבעיות בריאותיות, לבין הריון בריא, במהלכו את חיונית וחזקה. כדי לשמור עליך במיטבך בזמן זה, ובמיוחד אם את כבר סובלת מחלק מהסימפטומים שצוינו לעיל, כדאי מאוד להתייעץ עם נטורופת ולקבל הנחיות תזונה המותאמות אישית לך.

בזמן ההיריון, הגוף שלך מדבר איתך דרך תשוקות למזון
אחד הקשיים העומדים בפניך בכל הקשור לתזונה בריאה, הן תשוקות בלתי מוסברות למזון. אליהן מצטרפת דחייה מוחלטת ממזונות שבזמן אחר היית רגילה ואוהבת לאכול. אומרים שהגוף "יודע מה הוא צריך" ולכן מפעיל את התשוקות, וזה נכון במידה מסוימת. יותר מדויק לומר שהגוף משובש והוא מנסה לאזן את עצמו.

השינויים הרבים שעובר הגוף והמתחים הרגשיים המלווים את התקופה, גורמים למערכות שונות לצאת מאיזון. זו הסיבה לכל הסימפטומים הנפוצים והמוכרים המלווים את התקופה. כדי להחזיר את האיזון יש לבחור במזונות חלופיים, בריאים, אשר ישביעו את החשק המתעורר בלי לגרום לדחייה ויחד עם זאת יחזירו את המערכות לתפקוד תקין.

זו משימה מורכבת, הדורשת ייעוץ נטורופתי. על ידי התבוננות מקצועית בנטיות ובבקשות של הגוף, יכול הנטורופת להבין בדיוק איזו מערכת השתבשה ולהתוות את התזונה המתאימה ביותר למצבך.


בזמן הריון חשוב לטפל בתופעות הרגשיות
בואי נודה בכך, גם בימים רגילים אף אחת מאיתנו אינה תמיד "מאוזנת", אך ההיריון גורם להקצנה של מצבים ורגשות; חוסר השקט גדל, עצבים מתגברים, פסימיות ופחדים מתעצמים, עד כדי מצבים נפשיים מאוד לא מיטביים. העובר סופג את הרגשות האלו כבר עכשיו. כשאת חווה מצב חירום, גם הוא חווה מצב חירום, כשאת מגיבה בטראומה, גם הוא חווה טראומה. לאחר הלידה, הוא/היא ילמדו ממך כיצד מתנהגים ויאמצו את דפוסי ההתנהגות שלך.

לכן ההיריון הוא הזמן הטוב ביותר לטפל בכל מה שעוד לא טופל, לעבוד על עצמך, כדי שתוכלי להיות האימא שאת רוצה להיות ולספק לילדך את הסביבה הרגשית הנכונה לו, ואת ההתחלה הטובה ביותר לחייו. מודעות עצמית, רפלקסולוגיה, שיטת פרחי באך ועוד רבות, הן דרכים מצוינות לטפל עוד לפני הלידה בנושאים שמטרידים אותך, בחששות ובנטיות הרגשיות הלא מאוזנות.

לסיכום, כל אם רוצה להעניק לילדיה את החיים הכי טובים שביכולתה. תקופת ההיריון היא התקופה המתאימה להתחיל במלאכה. את יכולה כבר עכשיו לעשות את המרב למען בריאותו הגופנית והנפשית של עוברך. ייעוץ תזונתי וטיפולים ברפואה משלימה יסייעו לך להתמודד עם קשיי ההיריון, וליצור בסיס יציב לעתידכם.


מאמרים קשורים

Back to top button