הריון ולידה

טחורים – טיפול טבעי בטחורים בהריון

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, קרן אור איזראילוב
טיפול בטחורים בכלל וטיפול בטחורים בהריון בפרט אפשרי אם נבין את הסיבות להופעת טחורים וכיצד ניתן לטפל בטחורים בדרך טבעית.

כשאנו מדברים על טיפול טבעי בטחורים בהריון אנו מנסים לטפל בנושא אינטימי אך נפוץ…

רוב הסיכויים שחשבת שהטחורים יוצאים רק לגברים, בעיקר אלו שעובדים בישיבה ממושכת, או אנשים הסובלים מעצירויות.
אם את קוראת מאמר זה ככל הנראה שהבנת או חשת, כי התופעה די נפוצה גם במצבך, בהיריון או אחרי לידה ואם את קוראת סתם מסקרנות וחושבת שלך זה לא יקרה, אני שמחה על החשיבה החיובית שלך.‎‏ יש סיכוי סביר ביותר כי אחרי הלידה כן תפגשי את הטחורים בכל זאת.

מדוע מופיעים טחורים או כמה עובדות ומהן הסיבות להופעת טחורים:
1. הסיבה העיקרית, הנפוצה והשכיחה ביותר להופעת טחורים בהיריון ואחרי לידה הינה, הורמון הפרוגסטרון, אשר מופרש ברמות גבוהות במהלך ההיריון ורמה זו גורמת להתרופפות השרירים החלקים ובכך מאיטה את זרימת הדם לוורידים.


2. ישיבה ממושכת אכן אינה מיתוס, לצערנו, כיום ישנם יותר ויותר אנשים סובלים מטחורים וזה בעקבות, ישיבה ממושכת בשירותים עם ספר או סמארטפון (רוב הסיכויים שזה הפייסבוק או הקנדי קראש).

3. סיבה נוספת והכי נפוצה אצל נשים בהיריון ואחרי הלידה, היא עצירות… הלחץ החזק שמופעל בזמן היציאות וכך גם בזמן הלידה עצמה.

4. סיבה נפשית העלולה לגרום לטחורים לצאת, פחד ממגבלות זמן, כעס ממוקד בעבר, החשש להרפות או תחושת הנטל.

דרכי טיפול טבעי בטחורים:
1. תזונה עתירה בסיבים תזונתיים, פירות, ירקות שתיית מים מרובה.
2. תה סרפד ידוע כמגמיש כלי דם.
3. פעילות גופנית קבועה, הליכה או ריצה (בהיריון עדיף הליכה), יוגה, פילאטיס וכד' מועילה לזרימת הדם, חוסר הפעילות הגופנית גם תורמת להיווצרות הטחורים.
4. קבעי לך שעות קבועות לביקור בשירותים, השעה האידיאלית להתרוקנות הינה 20 דק' לאחר ארוחת הבוקר (עוד סיבה טובה להתחיל לאכול ארוחת בוקר בכל בוקר), רצוי ומומלץ לאכול ארוחה מזינה ועשירה בסיבים. 
    לפני ההתרוקנות מומלץ לנקות את האזור ברטיה לחה ורכה, לאחר ההתרוקנות מומלץ לשטוף את האזור במים חמימים ולמרוח קרם לחות.
5. תנוחת נר, אחת התנוחות המשפרות את זרימת הדם בוורידים. מומלץ לשכב בתנוחה זו כ-3 פעמים ביום למשך דקה או שתיים כשאת נושמת נשימות בטניות.
6. קרח יכול מאוד להקל, מומלץ לעטוף חבילת קרחונים במגבת או בד רך ולשבת עליה כ- 10 דקות.


7. האלוורה ידוע כאחד הצמחים המטפלים במצבים הקשים יותר של הטחורים, במקרים של דמם.
8. הממליס- גם הוא ידוע כחומר העוזר מאוד בטיפול בטחורים, ניתן למרוח אותו ישירות על פי הטבעת או לרכוש משחה טבעית המכילה את הממליס ושמנים נוספים המקלים ומטפלים בטחורים.
9. תרגילי קגל, גם הם עוזרים להזרמת הדם לאזור פי הטבעת.
10. כפי שראינו יכולה להיות גם סיבה נפשית או רגשית להופעת הטחורים, שינוי מחשבתי או תרגול מחשבה חדשה בנוגע לפחד, החשש להרפות, כעס בדמיון מודרך או מדיטציה יומית: אני משחררת את כל מה שאינו דומה לאהבה. יש זמן ומרחב לכל אשר ברצוני לעשות.

מצבינו הרגשי, התזונה והמחשבות שלנו, לכל אלו ישנה השפעה ישירה על הגוף הפיזי שלנו. אם אנחנו לא נקפיד, לא נחשוב ולא נתחשב במה שנכנס לתוכנו בתקופה המיוחדת הזו של ההיריון, מתי ומי כן יעשה זאת עבורנו?!

מאחלת לכן המשך היריון בריא וחסר תופעות לוואי .

ליצירת קשר ופרטים נוספים על קרן איזראילוב


מאמרים קשורים

Back to top button