הריון ולידה

עיסוי בטן שתומך ברחם להגברת הפוריות

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, אוריה עזאני
עיסוי בטן שתומך ברחם הינו עיסוי מוכר וידוע בתרבויות עתיקות מכול העולם, כך נשים היו מרפאות נשים ומכינות את גופן לקראת הריון ואחרי לידה.

עיסוי בטן שתומך ברחם להגברת הפוריות הנשית בשיטת: The Arvigo Techniques of Maya Abdominal TherapyTM. 

עיסוי בטן שתומך ברחם מתבצע כעיסוי חיצוני. הטכניקה של העיסוי הגיעה מהחוכמה העתיקה של שבט בני המאיה, השיטה שוכללה ע"י רוזיטה ארויגו אחרי שהשמאן, איש הרפואה המסורתי, דון אליחיו פאנטי העביר לה את הידע הרב מתוך כוונה שהיא תשמר את הידע תעביר ותפיץ אותו הלאה. רוזיטה ארוויגו חיברה בין הידע של הרפואה העתיקה של שבט בני המאיה לידע של הרפואה המערבית.

עיסוי בטן שתומך ברחם יכול לעזור במצבים הבאים:
• כניסה להריון
• תמיכה בטיפולי פוריות
כאבי מחזור
מחזור לא סדיר
ביוץ לא סדיר
• Fsh גבוה
• Pms תסמונת קדם ויסתית
• כאבי ביוץ
הפלות חוזרות
• תמיכה בשינויים בגיל המעבר
• ועוד…


הרחם הוא שריר שמוחזק ע"י רצועות ועליו להיות גמיש ובעל תנועה. רצועות מתוחות מידיי יכולות לגרום למתח מקומי ולזרימת דם לקויה. העיסוי משפר את זרימת הדם לרחם ולרצועות, הוא מאפשר לרחם להיות גמיש בתנועתו ובכך מאפשר לו לחזור למרכז האגן, במיוחד אם הרחם זז מעט הצידה ונשען על השחלה ומפריע לזרימת דם לאיברים וכך מונע את פעילותם התקינה מבחינה אנרגטית. כשאנו משפרות את זרימת הדם לרחם ולאגן זה מאפשר ליותר חמצן להגיע לתאים ולהזין אותם בחומרי הזנה מתאימים. השתרשות של עובר תלוי הרבה מאוד בכמות החמצן שמגיע אליו דרך רירית הרחם, ובאיכות הדם, בשבועות הראשונים שלו ברחם. עיסוי הרחם וגם צמחי המרפא הסיניים תומכים בהזרמת דם וחמצן לרחם.

רחם מכווץ (לדוגמה: מנשימה לקויה, פעילות ספורטיבית מאומצת, סטרס מתמשך, ישיבה ארוכה במשך היום, תקיעות רגשית) יהיה פחות פתוח לקבל הריון. אגן משוחרר ורצועות משוחררות מאפשרות לזרימה פתוחה של חומרי הזנה מצד אחד ופינוי רעלים מצד שני, להניע גלגל חדש של רפואה לאזור האגן הנשי.

האגן הוא המרכז של האישה, הוא החלל שממנו היא פועלת, חושבת, מקבלת השראה ומעניקה אהבה. על המקום הזה להיות מעוגן בזמן הכניסה להריון ברמה הפיזית וברמה הרגשית רוחנית. העיסוי עצמו מרגיע מאוד את הגוף, כי הוא מרפה רצועות, ושרירים והוא משפר את זרימת הדם לאגן ולגוף כולו. כשאישה רגועה בגוף וברגשות להריון יותר קל להגיע ולהשתרש ברחם, כול  האגן חם וזרימת הדם חופשית ולא מכווצת.

אנחנו כנשים אוגרות ברחם (בגלל היותה חלל פתוח וריק) הרבה זיכרונות ורגשות, מקיום יחסי מין שלא רצינו בהם, דרך רגשות של פגיעה ועצב, קנאה ושנאה, כעס, נטישה של אמא או אהוב, וכלה בפגיעה מינית. כשיש רגשות תקועים ברחם שלא מתפנים, יש כיווץ פיזי של המקום וקושי להקלטות להריון. 

הרפואה הסינית מתייחסת לרגשות כגורמי מחלה בדיוק כמו לוירוסים ולחיידקים. עיסוי בטן שתומך ברחם בהיותו מרחיב את הרצועות והשרירים מקומית, הוא מפנה מקום  ומפנה את הרגשות השליליים שהתמקמו ברחם ובכך יוצר חלל פנוי למשהו 
חדש להתהוות.

בגיל המעבר, עיסוי בטן שתומך ברחם יכול לשפר את התסמינים הנלווים לשינוי ולהקטין אותם משמעותית. השינוי ההורמונאלי והרגשי מפעיל הרבה לחץ על אזור האגן, העיסוי מרפה מרגיע ומאפשר לגוף להתאזן מחדש. בגיל המעבר אנו כנשים מתחילות לצמוח רוחנית, התודעה שלנו משתנה, העיסוי מכוון אותנו פנימה לעצמנו ועוזר לנו לגלות את הנשיות החדשה שלנו.


למי לא מתאים העיסוי:
• לא מתאים לנשים עם התקן תוך רחמי.
• 3 חודשים אחרי ניתוח בבטן (כדוגמת ניתוח קיסרי – אחרי ניתוח קיסרי העיסוי
  מצוין להזרמת דם מקומית – קריאה נוספת פתיחת צלקת אחרי ניתוח/לידה קיסרית)
• דלקת אקוטית באזור הבטן או/ו האגן.
• נשים בתחילת הריון.

העיסוי הינו חיצוני עדין נעים ולא פולשני.

המידע בדף זה אינו מהווה התוויה רפואית. בכול מקרה של בעיה רפואית או בזמן נטילת תרופות יש להיוועץ עם הרופא המטפל או איש מקצוע.


מאמרים קשורים

Back to top button