טיפולים ברפואה משלימה

פנצ'ה קארמה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, סוורופ ורמה
פנצ'ה קארמה הינה תכנית טיפולים המאזנת ומחדשת את ה-Dosha , את ה- Agni (אש העיכול) ומעניקה רגיעה עמוקה לגוף ולנפש

פנצ'ה קארמה הינה תכנית טיפולים המאזנת ומחדשת את ה-Dosha , את ה- Agni (אש העיכול) ומעניקה רגיעה עמוקה לגוף ולנפש.

מחקרים מדעיים רבים מראים שפנצ'ה קארמה מאזנת ברמה ביו – כימית, משפרת גורמים וסיכונים קרדיו-וסקולריים, מפחיתה רדיקלים חופשיים, מחזקת את המערכת החיסונית, מגבירה גמישות ומאטה תהליכי הזדקנות.


תוכנית הפנצ'ה קארמה (5 דרכי היטהרות) הינה תראפיה ייחודית הכוללת בתוכה: 
תוכנית תזונה מיוחדת, עיסויים בשמנים המועשרים בצמחי מרפא לסילוק רעלים ולהרגעה, אמבטיית אדים וסוגים שונים של חוקנים עם שמן, צמחי מרפא ועוד.
במהלך תכנית הטיפולים המטופל נכנס בקלות להרפיה עמוקה כשהוא מקבל טיפול Abhiyanga (עיסוי איורוודי) על הגוף כולו עם שמן חם.  

ההשפעות המרעננות, ממריצות ומעוררות התחדשות שמופקות דרך עיסוי עם שמן וצמחי מרפא, עיסוי הנעשה בתנועות ידיים דינאמיות – מייצר Agni- אש מטבולית הממיסה, מרככת, מרפה ומושכת החוצה רעלים מהרקמות העמוקות, הופכת את הרעלים לנוזל ומכינה את הגוף לתהליך סילוק הרעלים, כמו כן מעניק העיסוי הרפיה לשרירים ולמפרקים.

במסגרת טיפולי הפנצ'ה קארמה ישנם טיפולי היטהרות וסילוק רעלים נוספים המבוצעים בהתאם לסוג טיפוס הגוף-נפש (Dosha) וצרכי המטופל כגון:

Basti – חוקנים איורוודיים המסלקים רעלים מן המעי הגס.

Nasya – עיסוי מחייה לפנים שלאחריו מטפטפים טיפות אף צמחיות הפותחות את מעברי האף, מגבירות את הכנסת החמצן והפראנה- אנרגיית החיים לגוף ומעניקות בהירות וחדות תפישה, קלילות והקלה על כאבי ראש ומיגרנה. כמו כן הרפיה ושחרור עמוקים, סילוק מתח מנטאלי ונפשי ובעיות הנובעות מהן כגון: אינסומניה וכו'.

Shirodhara– טיפול בו נוסכים שמן חם בזרם מתון ועדין על המצח, באזור של העין השלישית. טיפול זה ידוע היטב בשל ההשפעה העמוקה שלו על מערכת העצבים, על הכרה פזורה והיפראקטיבית, ומעניקה תחושת אושר ורוגע מדיטטיביים.


"תראפיה שרירית – עצבית איורוודית" – תרפיה זו מבוצעת על ידי לחיצות על נקודות שונות בגוף, בצמתים של גוף-נפש-תודעה, נקודות אלה קרויות Marma. טיפול זה מסייע לשחרור טראומות עמוקות פיזיות ונפשיות, הכלואות בגופנו כזיכרונות לא פתורים.

האיורוודה מסייעת בריפוי מחלות כרוניות וכאלה הנחשבות לחשוכות מרפא כמו: אסטמה, ברונכיט, אלרגיות, בעיות עור, השמנה, סכרת, עייפות כרונית, לחץ, מתח וחרדות, בעיות זיכרון, מחלות פרקים, אינסומניה, בעיות מיניות, אימפוטנציה, עקרות, הפלות טבעיות ועוד..

שיטת האיורוודה משתלבת בהצלחה עם רפואה קונבנציונאלית כתראפיה משלימה, ומצליחה במקרים רבים בהם הרפואה הקונבנציונלית אינה נותנת מענה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על סוורופ ורמה.


מאמרים קשורים

Back to top button