טיפולים ברפואה משלימה

אירידיולוגיה – העיניים כראי הגוף והנפש

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דבי דלויה
אירידולוגיה היא שיטת אבחון הנעשית על ידי צפייה בקשתית העין ובאמצעותה ניתן לקבל תמונה כוללת ומקיפה של מצבו הגופני והנפשי של האדם

מקורה של תורת אבחון זו היה עוד לפני שלושת אלפים שנה במצרים ובטיבט. עדויות לרישומי קשתית נמצאו על לוחות אבן בבבל, והיא הייתה כלי נפוץ ושימושי עד מאוד לזהות חולשות וטראומות בגוף האדם. ייחודה של האירידולוגיה היא באפשרות לקבל תמונה כוללת ומעמיקה המשקפת את מצבו הגופני והנפשי של האדם וזאת ללא בדיקה כואבת ופולשנית החודרת לגוף. כמו כן מאפשרת האירידולוגיה לזהות את המקור לבעיות או התחלואים שפוקדים את האדם.

קשתית העין הינה מעין ספקטרום שבעזרתו נעשה מיפוי קצות העצבים בכל איבר ומערכת בתיווכו של המוח. הקשתית למעשה מגלה לנו את מצב הרקמות והמערכות בגוף. דרך העין ניתן לאבחן חולשה של איברים ומערכות, חוסן הגוף, נטיות תורשתיות או נרכשות כמו סוכרת,כולסטרול גבוה ולחץ דם גבוה ומספקת ייעוץ כיצד למנוע את הופעתן. באמצעות שיטה זו ניתן לאבחן המצאות רעלים בגוף, קנדידה, טפילים במעיים, מחסור בויטמינים ומינרלים. אפשר לגלות גם את הסיבות לתלונות רבות כגון: כאבי ראשכאבי בטן, עייפות, נדודי שינה, אלרגיות, בעיות קשב וריכוז, סחרחורת – שלא נמצאה להן תשובה בבדיקות אחרות.


ביטוי עתיק של חכמי קדם אומר כי "העיניים הם החלון לנשמה" דרך העיניים ניתן לראות את כל תכונות ונטיות האדם. ניתן ללמוד מהקשתית על הכישורים המנטאליים כמו זיכרון, כושר דיבור, חושים, וסוג האישיות (אופטימית, פסימית, אדישה, חרדה, חברתית, מלנכולית, עצבנית או רגישה). לפי אסכולת האירידולוגיה הרגשית, משתקפות בעיותינו הנפשיות בכאבים באיברים שונים. לכל איבר בגוף ישנה משמעות רגשית, והסימנים מסמלים רגשות שהאדם מתמודד איתם. אם לא יטפל האדם במניעים לרגשות אלה, הסיבים בקשתית ימשיכו לנוע וייצרו סימן יותר סגור ובמקביל תתחיל בעיה פיזית בגוף באותו אבר שסומן בקשתית. בעיות במערכת העיכול, לדוגמה, נובעות מחוסר היכולת שלנו לעכל או להתמודד עם החיים. עצירות, לפי האירידולוגיה הרגשית, היא בעצם עצירות של חיי הרגש. בעיות בבלוטת התריס מעידות בנוסף על חילוף חומרים בלתי מאוזן, על אדם הנוטל על עצמו את מעמסת החיים בלי רצון לקבל עזרה ועל מישהו המסוכסך עם מצפונו. כאשר מופיעים סימנים בעמוד השדרה, הדבר יכול להצביע על בעיות פיזיולוגיות שונות – כמו עקמת, אוסטאופורוזיס, פריצת דיסק, שחיקת סחוסים וכדומה – אך במפה הרגשית של הקשתית (בדומה לאבחון בכף הרגל) ניתן לראות שהאזור המקביל בעין מסמל את הגמישות והנוקשות של האדם בחייו.


האירידולוגיה טוענת שכל מחלה נוצרת מפסולת הגורמת לחוסר איזון באיברים ובמערכות השונות בגוף. פסולת פיזית נובעת מתזונה לקויה, תרופות, זיהום אויר, כימיקלים. פסולת רגשית נובעת מ: כעסים, פחדים, יצרים לא מאוזנים, קינאה ועוד. קיים קשר בלתי ניתן להפרדה בין הגוף לנפש. מחשבה יוצרת רגש ורגש ישפיע מאוחר יותר בגוף הפיזי. ניקח לדוגמא מצב שבו קיימת אצל האדם מחשבה שלילית כלשהי כמו "אני לא אעמוד במשימה", מחשבה זו תביא להרגשת פחד והפחד יגרום לכיווץ הבטן שיגרום לכאבים. מאוד פשוט. זוהי דוגמא מאוד אופיינית להרגשת פחד שבאה כמובן בעקבות מחשבה. לכן יש צורך לרפא את מכלול ההיבטים המהווים את האד


מאמרים קשורים

Back to top button