טיפולים ברפואה משלימה

מהי קינסולוגיה וחוכמת הגוף

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, יעל אלון
קינסיולוגיה הינה שיטת טיפול המתבססת על ההבנה שהאירועים שאנו חווים לאורך חיינו משאירים את חותמם על תפיסת עולמנו ועל מצבנו הפיזי המנטלי והרגשי.

רבים מאתנו מכירים את התחושה שבתחומים מסוימים בחיינו אנו מרגישים תקועים ולא מצליחים להתקדם ולהשתנות. זה מתבטא בדפוסי התנהגות מפריעים, ברגשות שליליים שמלווים אותנו, באי יכולת לממש משהו, במערכת היחסים עם עצמנו ואחרים, בכאבים פיזיים, בקשיים לימודיים ועוד…. לפעמים אנחנו אפילו יודעים מה צריך לעשות ואיך היינו רוצים להגיב ובכל זאת, בכל פעם שאנחנו נתקלים בסיטואציה הזו אנחנו מגיבים שוב באותה דרך לא מועילה. לדוגמא – כשבן זוגי אומר משהו או מדבר בטון מסוים ובאופן מידי מתעוררים בי כעס או פגיעה והתגובה כבר מגיעה מאליה ושוב אנחנו באותו ויכוח.


קינסיולוגיה הינה שיטת טיפול המתבססת על ההבנה שהאירועים שאנו חווים לאורך חיינו משאירים את חותמם על תפיסת עולמנו ועל מצבנו הפיזי המנטלי והרגשי. דפוסים ותגובות שהתקבעו בשלב מסוים הופכים לדרך התנהגות אוטומטית אשר אינה מאפשרת לנו לראות אלטרנטיבות מועילות יותר. ניתן לומר שרוב התגובות שלנו נובעות מתוך העבר וההיסטוריה שלנו, ולא בהכרח מה"כאן ועכשיו" ומתוך בחירה אמיתית.

הקינסיולוגיה התפתחה בשנות השישים ע"י גודהארט ו ג'ון פ.תאי, שזיהו שישנם שרירים בגוף המגיבים באופן מידי לכל מצב של מתח: רגשי, תזונתי, מנטאלי או אחר. הבדיקה הקינסיולוגית מתבצעת באמצעות בדיקת שריר פשוטה של מתח השריר. 

הבנה נוספת עליה מתבססת הקינסיולוגיה היא שהגוף זוכר ואוצר בתוכו את כל החוויות והאירועים בחיינו. בדיקות השריר הן דרך לקבל אינפורמציה חיונית מן הגוף של הנבדק ומאפשרת לעקוף את מחסומי החשיבה של האדם ולהתחבר לתחושותיו . ע"י כך ניתן לזהות את הסיבות לקשיים, לאותם אירועים משמעותיים שהשפיעו עליו ומפריעים לו בתפקוד, ולקבל הכוונות ברורות לדרך המתאימה ביותר כדי להגיע לאיזון ולתפקוד מרבי. 


זיהוי מעוררי המתח ושחרורם מאפשר לאדם לבחור דרך חדשה לחוות בה את חייו.
בטיפול איננו משנים את האירועים שקרו אלא את תפיסתנו לגביהם ואת ההשפעה שלהם על חיינו היום.

כאשר אדם מגיע לטיפול מנסים להגיע לשורש הבעיה ולא לטפל רק בסימפטום על מנת שהשינוי יהיה עמוק ומהותי ויחזיק מעמד לאורך זמן. בכל טיפול האדם מגדיר את המטרה החיובית אליה רוצה להגיע ובהכוונה של בדיקות השריר מזהים את החסימות שקיימות ברמות השונות של הגוף. העבודה מתייחסת לכלל המערכות- רגשית, מנטלית, פיזית, חשמלית ואנרגטית, ולקשר ביניהן. באמצעות טכניקות שונות כמו תרגילי תנועה, דמיון, איזון מרידיאנים ועוד משחררים את החסימות על מנת ליצור אפשרויות בחירה חדשות ושינוי חיובי.

דרך העבודה ניתן להביא לשינוי והטבה במגוון רחב של קשיים – רגשיים, לימודיים, אלרגיות, תזונה ובעיות פיזיות.


מאמרים קשורים

Back to top button