טיפולים ברפואה משלימה

דיקור יפני ללא מחטים לילדים ותינוקות

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, איל חסיד
דיקור ללא מחטים – השונישין פותח ביפן והוא מבוסס על הרפואה הסינית המסורתית ועל נסיון טיפולי בן מאות שנים.

דיקור ללא מחטים, שונישין, מאפשר לרפא, להעלים תסמינים שמופיעים לאורך זמן ולהחזיר את הילד למסלול עם מערכת חיסון מחוזקת.

כולנו יודעים מה קורה כשהילדים שלנו חולים. לא רק שהם מפסידים גן או בית ספר, גם אותנו זה משבית. אחד ההורים נשאר בבית ומתמסר לטיפול בילד, ופעמים רבות אנחנו מוותרים על ימי עבודה והכנסה. בחודשי החורף מצב כזה עלול לחזור על עצמו.

לרפואה הסינית המסורתית יש כלים מעשיים לטיפול במה שמכונה 'מחלות קור' אצל מבוגרים וילדים. עם זאת, ישנם ילדים, ולעיתים גם מבוגרים, שיעדיפו טיפול ללא מחטים. פרט לטיפולי המגע המוכרים – שיאצו וטווינה, קיים גם טיפול מיוחד שנקרא שונישין – דיקור ללא מחטים, והוא מתאים במיוחד לילדים. השונישין פותח ביפן והוא מבוסס על הרפואה הסינית המסורתית ועל נסיון טיפולי בן מאות שנים.

הפתרון של השונישין הוא יעיל ופשוט ומתאים למצבים שונים: מחלות חורף אופייניות לילדים כמו התקררויות ונזלות חוזרות, שקדים מוגדלים, דלקות גרון, סטרידור (היצרות של הסימפונות) או שיעול שלפעמים מידרדר לברונכיט. ויש טיפול גם לתופעות לא-עונתיות, למשל שינה לא רציפה או לא סדירה, נוזלים באזניים ועוד.

הטיפול בשונישין נעשה בעזרת כלי מתכת קטנים ועדינים, כשמניפולציות שונות על גבי העור מעוררות בגוף תגובה דומה לזו שיוצרת המחט. ילדים מגיבים מהר מאוד לטיפולים ולכן בסדרה קצרה יחסית אפשר לרפא, להעלים תסמינים שמופיעים לאורך זמן ולהחזיר את הילד למסלול עם מערכת חיסון מחוזקת.

כשהילד מגיע לקליניקה בפעם הראשונה ניתן לו טיפול בסיסי להזרמת אנרגיה, אותה מכנים במסורת הסינית צ'י. הטיפול הראשון ישמש גם כטיפול היכרות ואבחנה, הוא מאוד אפקטיבי והתוצאות שלו בדרך כלל ניכרות מייד. חמשת הטיפולים הבאים בסדרה יתמקדו במחלה או בסימפטומים הספציפיים, ויינתנו על סמך אבחון פרטני והמאפיינים האישיים של הילד המטופל. ברפואה הסינית אבחון ילדים הוא יחסית פשוט, מכיוון שהם גלויים וטהורים ועדיין לא פיתחו חסימות ומורכבויות של מבוגרים.

האיברים הרגישים אצל ילדים הם בדרך כלל הריאות ואברי מערכת העיכול, שגם משפיעים זה על זה. כך לדוגמה בהתקררויות חוזרות אטפל באיזון ערוץ האנרגיה של הריאות ואחזק את מערכת החיסון; לבעיות עיכול כמו ריפלקס, עוויתות בטן אצל תינוקות, או רגישות לוירוס בטן, אחזק את הערוצים של מערכת העיכול.

בעיה נפוצה וכאובה אחרת היא דלקות אזניים. בבעיות אוזניים אטפל בניקוז לימפטי להנעת נוזלים תקינה ובמקביל בחיזוק מערכת העיכול, שכן הצטברות הנוזלים מתחילה הרבה פעמים שם. במקרים מסויימים אמליץ על שינוי תזונתי. למשל, אחד החטיפים הפופולרים אצל ילדים (והוריהם) הוא במבה. במבה מכילה תירס ובוטנים ויש בה אחוזי שומן מאוד גבוהים, כל אלה גורמים לייצור לחות שמגיעה עד לאברי הנשימה, הפה, האף ותעלות האוזן. הנוזלים העודפים יוצרים סתימות וכאב, ובהמשך גורמים לדלקות שמסתיימות באנטיביוטיקה או מצריכות ניתוח כפתורים, אבל הטיפול בשונישין, בשילוב עם הרגלי תזונה נכונים, ירפא וימנע מהדלקת לחזור.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על אייל חסיד

מאמרים קשורים

Back to top button