הדרכת הורים

קרניוסקרל לתינוקות וילדים – טיפול עדין ויעיל ביותר

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, נופית אהרונסון
קרניוסקרל הינה שיטת טיפול ייחודית, עדינה ומאוד יעילה לטיפול בבעיות שונות הנפוצות בתינוקות וילדים

מהו קרניוסקרל?
תרפיית קרניוסקרל היא שיטת טיפול ייחודית ומרתקת, המבוססת על הקשבה של המטפל לקצב זרימת נוזל המוח והשדרה בגוף המטופל.
השיטה מבוססת על גילוייו של סאתרלנד, אוסטיופאט אמריקאי, שגילה שבכל תא בגוף בריא קיימת תנודה ריתמית שמקורה בנוזל המוח והשדרה. הוא כינה תנועה זו "נשימת החיים" והיא מבטאת את אנרגיית החיים שבגוף, תפקידה לשמור על הסדר הפנימי, על האיזון ועל הבריאות.
הטיפול הקרניוסקרלי בגישה הביו-דינאמית מעצים את "נשימת החיים" בגוף כדי להחזירו לקו הבריאות. הוא מחזק את כוחות הריפויהפנימיים הקיימים בכל אחד ואחת, ומאפשר לגוף לשחרר מתחים וטראומות שקיימים ברקמות.

הטיפול יעיל לטיפול במחלות שונות, ובהן: כאבי גבמיגרנות, חוסר איזון הורמונאלי, אפילפסיה, פגיעות ראש וצוואר, פגיעות נוירולוגיות, שיקום מתאונות ומניתוחים, כאבים במפרק הלסת, מתח נפשי, תשישות, עייפות כרונית, קשיי למידה, היפר-אקטיביות, אוטיזם, ADHD, PDD, טיפולים לנשים לתמיכה בפריון, הריון ולידה, טיפולים לילדים ותינוקות, ועוד.


קרניוסקרל לתינוקות וילדים

קרניוסקרל הינה שיטת טיפול ייחודית, עדינה ומאוד יעילה לטיפול בבעיות שונות הנפוצות בתינוקות וילדים: חוסר שינה, קוליק, גזים, כאבי בטן, חוסר שקט ועצבנות של התינוק, מתח שרירי גבוה בכל הגוף, ראש לא סימטרי, היפר-אקטיביות, בעיות קשב וריכוז, אוטיזם ודומיהם.
סימפטומים רבים נוצרים כתוצאה מלחץ ודחיסה של עצבים. טיפול בקרניוסקרל מווסת ומרגיע את מערכת העצבים המרכזית, את רקמות החיבור ואת השרירים בגוף. כאשר כוחות הדחיסה מופחתים הסימפטומים מתפוגגים.

קרניוסקרל בטיפול בתינוקות וילדים- בזמן ההיריון שוהה העובר בתנוחה מסוימת או במבנה אגן מסוים במשך זמן רב. מצב זה עלול ליצור בגופו אזורים דחוסים ולפגוע באיזון הטבעי שלו. לרוב, לגוף התינוק יש יכולת ומנגנונים טבעיים להשיג את האיזון ולשחרר אזורים דחוסים (בעזרת יניקה, פיהוק ובכי), אך לא בכל המקרים מצליח התינוק לבצע תהליך ריפוי טבעי במקרה זה ייאלץ התינוק לחיות עם מתחים לא נוחים בראש ובגוף, שישפיעו על חייו הבוגרים.

אותם אזורים דחוסים ולא מאוזנים בגוף התינוק משפיעים על הולכות עצביות היוצרות את הקוליק, חוסר שקט, מתח שרירים גבוה או נמוך, מבנה ראש שאינו סימטרי, היפראקטיביות, בעיות קשב וריכוז ועוד.

בזמן הלידה, במיוחד במעבר בתעלת הלידה, מופעלים על ראש התינוק לחצים, אשר עשויים לגרום למתח באזור הצוואר והראש. מתח זה גורם לעיתים להתפתחות סימפטומים המשפיעים על הגוף גם בשנים הבאות.


טיפול בשיטת קרניוסקרל להפגת סימפטומים אלה בתינוקות וילדים נפוץ ומקובל בעולם כולו. יתירה מזאת, באירופה מטפלים בשיטה זו כטיפול מניעתי בילודים כבר במח' ילודים ופגיות.

טיפול בשיטה זו מתמקד בראש, בצוואר ובעצם הזנב. המטפל, באמצעות מגע עדין, מעודד ומחזק את המקצב הקרנילי שיהיה איכותי, חיוני, מלא, חלק וקצבי. טראומה פיסית או רגשית תתבטא כחסימה בזרימה ותגרום לחוסר איזון במערכת הקרניוסקרלת. בלחיצות עדינות מאוד ניתן לשחרר חסימות.
במהלך הטיפול ניתנים כלים להורים לטפל אף הם בילדיהם באמצעות שיטה זו.
תינוקות נוטים להגיב באופן מהיר ויעיל לטיפול זה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על נופית אהרונסון


מאמרים קשורים

Back to top button