נטורופתיה

מהי נטורופתיה?

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, לילית בנדל
הנטורופתיה זוהי גישה טיפולית שמתבססת על חיזוק יכולת הריפוי הטבעית של הגוף ואיזונו.

האדם הוא חלק מהטבע עלי אדמות, הוא מכלול גוף נפש רוח.
במושג נטורופתיה החלו להשתמש במאה ה 19 בגרמניה, אך זה למעשה החל משחר האנושות. האדם השתמש בסביבתו דרך ניסוי ותהייה וטעייה.
האדם תמיד השתמש לתועלתו וצרכיו במה שהיה בסביבתו וכך זה עבר מדור לדור. הרפואה הנטורופתית היא גישה רפואית ייחודית המתבססת על ניצול היכולת הטבעית של האדם.
חיזוק ותמיכה במערכות הריפוי של הגוף פיזית ונפשית. הנטורופתיה מדגישה את חשיבות התזונה, איזון לחצי החיים, שינוי אורחות חיים שינוי דפוסי חשיבה ורגש, ועידוד האדם להיות שותף פעיל בשמירה על בריאותו הפיזית והנפשית בשיתוף פעולה עם הטבע וכוחות הריפוי שלה.

הגוף זקוק למינונים מסוימים מכל דבר הקיים בטבע-
מזון מהצומח: פירות, ירקות שורש, ירקות עיליים, דגנים וגידולים אחרים.
מזון מהחי: בעיקר חלבון ו B12 מהחי על פני האדמה ותחת המים.
מים: 2/3 מגופינו זה נוזלים. מאבדים נוזלים בנשימה, הפרשות, בתהליך חילוף החומרים.
שינה מספקת: לפחות 7-8 שעות שינה ביממה
שמש ואויר נקי
סביבה אוהבת: כל יצור חי זקוק לאהבה.


מינונים לא מספיקים מאלה נוצרים חסרים המחלישים את המערכת החיסונית פיזית ונפשית. מערכת חיסונית חלשה היא גורם להפרת איזון שיכול להוביל למצוקה בריאותית ועד למחלה קשה. היפוקרטס אמר: "התרופה היא במזון". שזה אומר אם נספק לגוף את צרכיו דרך תזונה חכמה ונבונה אין צורך להשתמש בתרופות.

הנטורופת יתאים תזונה לפי הבעיה כמו כן ייעזר בתוספי מזון לפי המצב הבריאותי כדי להחזיר את הגוף והנפש לאיזון. תוספי מזון כשמם כן הם: תוספת למזון. זה תגבור ולא במקום.

אחד מעקרונות הנטורופתיה החשובים הוא לא להזיק! לחזק ולעורר את כוחות הריפוי של הגוף והנפש והגוף בכוחות עצמו ומתוכו יחזור לאיזון, ולבריאות טובה.
הנטורופת כמדריך ינחה את המטופל לסגל הרגלי תזונה והרגלי חיים לשמירה על בריאות טובה ואיכות חיים.

להשגת מטרה זו הנטורופת נעזר במגוון שיטות משלימות כמו צמחי מרפאהומאופתיהפרחי באךארומתרפיה ועוד… וכן ישלב שיטות מגע כמו רפלקסולוגיהשיאצו, עיסוי ועוד.


יש שיטות שהן טיפוליות ויש שיטות שהן אבחוניות למשל אירידיולוגיה, היא שיטה אבחונית ונותנת אינדיקציה מצוינת למצב הגוף ולכיוון הטיפול.

הגוף הוא תחנת שידור. הנטורופת מגייס את כישוריו וניסיונו לקלוט שידורים אלה.

הנטורופתיה בארץ היא אגוד מקצועי ופועל לפי קריטריונים ברורים.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על לילית בנדל


מאמרים קשורים

Back to top button