צמחי מרפא

צמחי מרפא – להתגבר על כאבי מפרקים

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, ליליה גולובטי
צמחי מרפא יכולים להקל על כאבי מפרקים ללא תופעות לוואי ולהביא לשיפור במצבו של האדם הסובל ואפילו להחלמה.

רבים מאיתנו התנסו לפחות פעם בכאבי מפרקים – מחבלה ועד מחלה – זיהומית, ניוונית (אוסטאוארטריטיס –  O.A) או ריאומטית (ראומטואיד ארטריטיס – R.A). לרוב הכאב מלווה במוגבלות בתנועה ושניהם מציקים מאד ביום ועוד יותר בלילה. הכאב, הנפיחות של המפרק והצטברות הנוזלים בו נגרמים ע"י תהליך דלקתי. אספקת חמצן, הזנת תאים ופינוי הפסולת באזור לקויים וזה יכול להגביר את הכאב עוד יותר.
צמחי מרפא יכולים להקל על הכאבים ללא תופעות לוואי ולהביא לשיפור במצבו של האדם הסובל ואפילו להחלמה.
הטיפול בכאבי מפרקים יכול להיות חיצוני ופנימי, כאשר השילוב בין שניהם נותן את התוצאות הטובות ביותר. הטיפול חייב להיות מותאם לאדם ולא רק לסוג הבעיה הרפואית שממנה הוא סובל, ומלווה שינויים בתזונתו ואורח חייו.

הטיפולים החיצוניים המקלים על כאבי מפרקים כוללים עיסוי עם שמנים ארומתיים, אמבט אדים עם תמציות צמחים (פיטו סאונה), קומפרסים עם חליטות צמחים (חמים או קרים – תלוי במקרה). הטיפול הפנימי מהווה שתיית חליטות/תמציות של תערובות צמחים או בליעת כמוסות עם תמציות יבשות של אותם צמחים.

מה עושים הצמחים, איך הם מטפלים בבעיה הכואבת?
כדי להתגבר על הכאב והמחלה משתמשים בצמחים נוגדי דלקת כמו כורכום, שרף לבונה הודי, בצמחים הממריצים זרימת דם במפרק כמו זנגוויל, רוזמרין ופלפלת חריפה (בטיפול חיצוני), מגבירים פינוי פסולת מתאי הגוף בעזרת צמחים אלטרנטיביים (נקזים) כגון שינן רפואי וסרפד, מורידים חומציות נוזלי הגוף בעיקר עם צמחים משתנים כמו הסלרי (תמצית זרעים). השילוב של צמחים בעלי התכונות שציינתי יעזור לשקם את המפרקים הכואבים. הטיפול החיצוני יתרום לשיכוך הכאבים, לשיפור זרימת הדם ולירידה ברמת הדלקת באזור.

אין מתכון אחד שיעזור לכל הסובלים מכאבי פרקים, תמיד יש צורך בהתאמת הפורמולה הצמחית לאדם, אבל אפילו תפריט, המכיל תוספת זנגוויל וכורכום למאכלים, הביא לשיפור במצבי הדלקת והכאב.

ומה עם תוספי תזונה?
שאלה טובה, כיום מתפרסמות תוצאות מחקר שבדק את יעילות השימוש בתוספים כמו גלוקוזאמין וכונדרואיטין לאנשים הסובלים מבעיות במפרקים. התוצאות מצביעות על העדר תועלת.ובכל זאת, מה אפשר לקחת?
למרות שלא נותנים מתכון פלא אחד, המתאים לכל אדם עם בעיית בריאות דומה, יש תוסף תזונה שהשפעתו החיובית ניכרת במקרים רבים. אלה חומצות השומן החיוניות מסוג אומגה 3… ממקור מתאים ובמינון הנכון לכל מקרה ומקרה.

לחומצות שומן אלה השפעה אנטי דלקתית – וזה מה שנחוץ לסובלים מדלקת במפרקים! השפעתם יעילה ומשתלבת עם עבודת הצמחים על הגוף.

בדלקות פרקים ( דלקתיות או ניווניות ) – יש צורך לאזן את חילוף החומרים לטווח ארוך בעזרת צמחי מרפא מתאימים, כדי להתגבר על המחלה ולמנוע סבל מיותר.

מאמרים קשורים

Back to top button