קוסמטיקה טבעית

אקופנקטורה קוסמטית – דיקור סיני לפנים

מאת פורטל אלטרנטיבלי, הילה אלוני
איך דיקור סיני יהפוך אותך לצעירה יותר? טיפולי יופי כמו בהוליווד

מהו בעצם הדיקור הסיני לפנים:
דיקור סיני לפנים מושתת על אותם עקרונות המהווים בסיס לרפואה הסינית כולה – כאשר הגוף מאוזן והזרימה האנרגטית בו תקינה האדם אינו חולה ואינו סובל מכאבים. על פי הרפואה הסינית, העור נקרא גם הריאה השלישית, הוא נושם, הוא חדיר והוא פונקציה ישירה של מצבו הבריאותי של האדם.
הקוסמטיקה הסינית לעולם תטפל גם בגופו ובנפשו של האדם (טיפול הוליסטי) כי לא ניתן לטפל בעור בלבד ולצפות לתוצאות אופטימליות כאשר הגוף והנפש אינם מאוזנים או סובלים מחולשה. חשוב לציין כי זהו אחד ההבדלים המהותיים בין הרפואה הסינית לגישה המערבית. במערב, הרפואה כמו גם הקוסמטיקה מטפלים יותר בסימפטומים. הטיפול הוא בדרך כלל חיצוני ודומה מאוד בין מטופל אחד למשנהו. 
לדוגמה נשים שונות הסובלות מאקנה יקבלו טיפול דומה מאוד ברפואה המערבית ואילו מטפל ברפואה הסינית יבדוק הרבה מאוד סוגיות  ורבדים בבריאותה ונפשה של האישה וייתן תמיד טיפול שונה.
בהמשך לגישה שונה זאת ברצוני לציין כי הטיפול הסיני מעצם היותו טיפול עומק, הינו איטי יותר. הוא מעודד פעילות טבעית של הגוף להבדיל מהזרקה והחדרה של חומרים סינטטיים אשר פועלים מהר מאוד אבל השפעתם חיצונית בלבד וברת חלוף.

במערב, הייתה הוליווד אחראית להפצת שיטת הטיפול הנפלאה הזאת. כמו רבים אחרים, ואף יותר, חיפשו השחקנים שיטת טיפול שתעזור להם לשמור על מראה בריא וצעיר בלי לפגוע במנעד ההבעות האפשרי (תופעות לוואי נפוצות של הבוטוקס), דבר שגורם לפגיעה בכישוריי המשחק. בעקבות עולם המשחק, החלו רבים להתעניין באפשרות של טיפול טבעי ובריא שייתן תשובה הולמת לטיפולים הקוסמטיים המערביים.


אז כפי שהזכר, העור הוא הריאה השלישית ומסמל גם את הגבול החיצוני בין האדם לסביבתו. העור שלנו אינו משקף רק את מצבנו הפנימי אלא גם נחשף לעולמנו החיצוני הכולל מזהמים שונים, צריבת השמש, אורח חיים ועוד. תהליך ההזדקנות של העור הינו תהליך טבעי והגיוני אך ניתן להאט אותו בצורה מרשימה ביותר ובאופן טבעי.

ואיך זה קורה?
כאשר אנו צעירים, תחלופת התאים בעור הפנים שלנו הינה מהירה ביותר. אם היה ניתן לצלם את התהליך ב"סלואומושן" ולשדר אותר במהירות, היינו רואים נשירה מסיבית ומהירה ביותר של תאי עור מתים. במהלך תהליך זה, מיוצר בעור חומר הנקרא קולגן שהינו החומר שיוצר את האלסטיות בעור. כאשר אנו מזדקנים, התהליך (כמו רוב התהליכים בגוף) נהייה איטי יותר ויותר ותחלופת התאים מואטת אף היא. במקביל, מיוצר פחות קולגן, העור נהיה פחות אלסטי והמימיקה שלנו יוצרת קמטי הבעה וקמטוטים. כמו כן, נוצרים כתמים, צניחות של העור, התנפחויות ועוד.

במהלך הדיקור אנו מטפלים במרידיאנים (צינורות האנרגיה) הנושאים עימם חומרי הזנה אל עור הפנים, מעודדים זרימת דם וסירקולציה (דבר המקדם ומעורר ייצור מוגבר של קולגן והזנה פנימית ועמוקה של עור). על פי הרפואה הסינית בפניו של האדם יש אזורים הנשלטים על ידי אברי גוף שונים והמרידיאנים שלהם (למשל קמטי החיוך נשלטים ע"י כיס המרה ואזור הסנטר נשלט ע"י הכליות). דיקור על גבי המרידיאנים הללו ישפיע ישירות על הזנת עור הפנים.
כמו כן, באמצעות הדיקור, אנו מייצרים בפנים תהליך המכונה "מיקרו טראומה". כאשר הגוף שלנו מזהה חדירה של גורם חיצוני (למשל כשאנו דורכים על קוץ), הגוף מתגייס ושולח למקום את מיטב חיילי מערכת החיסון, דם, נוזלים ועוד.

מעצם הראקציה הנ"ל נוצרת במקום סירקולציה מסיבית, דבר היוצר התחדשות והזנה.

הדיקור הסיני אינו מתיימר להוות תחליף לניתוחי מתיחת העור והתערבויות כירורגיות דומות, אבל הוא בהחלט יכול לדחות את השלב הנ"ל בכמה שנים טובות.
לעומת זאת, הדיקור הסיני כן מהווה תחליף יעיל לבוטוקס ולדומיו. הוא אינו פועל במהירות כמו הבוטוקס אבל תוצאותיו, עם קצת סבלנות טובות עד מאוד.

מהו בעצם הבוטוקס (או בשמו המקצועי בוטולינום טוקסין)?
הבוטוקס הינו חומר המרפה את השרירים על ידי שיתוק העצבים המובילים אליהם. הוא מוזרק לעור הפנים ומשתק את האזור זמנית כך שקמטי ההבעה ייעלמו למשך מספר חודשים (בין 3 ל- 44 בדרך כלל). אין לבוטוקס השפעה מתמשכת והוא אינו משפר את מראה העור. מטופלי בוטוקס יאבדו במהלך ההשפעה חלק מהבעות הפנים, דבר שנראה לעיתים לא טבעי. כמו כן, אין עדיין מספיק מידע בנוגע לנזקי החומר המוזרק לפנים (יש עדויות סותרות לכך ברפואה המערבית) ויש נשים שיפתחו אלרגיה לחומר.


הדיקור הסיני לפנים הינו הליך טבעי, בטוח, נטול סיכונים, לא כואב וזול באופן יחסי. מיותר לציין כי כל זה נכון כאשר מדובר במטפל מקצועי ובעל ניסיון. הטיפול הגופני שמתבצע במקביל, משפר מאוד את אפקטיביות הטיפול (לדוגמה מטופלת הסובלת מבעיות במערכת העיכול, תקבל טיפול כולל בנוסף לטיפול הפנים דבר שיעצים את התוצאות). הפנים הם המראה לנשמה שלנו ולעולם ישקפו את אשר מתחולל בגופנו ובנפשנו. הדיקור הסיני מעצם היותו טיפול גוף-נפש הינו הטיפול האולטימטיבי לעור הפנים.

הטיפול המומלץ הוא כ 15 טיפולים חד שבועיים, כאשר לאחר מכן ניתן לעבור לטיפולי תחזוקה של פעם בחודש בערך. הטיפול עצמו כולל גם ניקוי של העור בחומר ייחודי שאינו גורם ליובש, ובסיום הטיפול (למעט במקרים של אקנה או עור שמן במיוחד) ניתן עיסוי פנים באמצעות שמן מיוחד והוא מתאים במיוחד לעור הפנים. העיסוי נותן דגש למסלולי המרידיאנים ולנקודות הדיקור ובנוסף נעים ומרגיע…

הטיפול מתאים לכל גיל וכדאי להתחיל בו כאשר עור הפנים עדיין צעיר יחסית והקמטים שטחיים יותר.

אז במה אנו מטפלים:
● שיפור כללי של גוון העור
● העלמת והפחתת קמטי הבעה וקמטוטים
● עידוד ייצור קולגן
● הפחתת נפיחות מתחת לעיניים (גם ע"י ניקוז והוצאת רעלים מן הגוף)
טיפול באקנה (מאוד אפקטיבי)
טיפול בכתמי עור
● שיפור בגמישות העור
● חיזוק ומתיחת העור
● ועוד


מאמרים קשורים

Back to top button