קוסמטיקה טבעית

קרם לחות עשיר- לא לעשירים בלבד

מאת: פורטל אלטרנבטילי, ד"ר רינה מורדו
הרבה יותר טוב וקל להגן ולשמר את העור מלרפא אותו, לכן שימוש קבוע בקרם לחות איכותי מסייע במניעת התייבשות העור.

בימי החורף הקרים, העור ניזק, בעיקר באזורים החשופים לפגעי מזג האוויר כמו הפנים, השפתיים וגב כף היד חשופים מאד ומתייבשים מאד, העור נעשה אדום, סדוק פצוע מגרד ומציק.

כמובן שיש אנשים שלא ניזקים כלל, עורם נראה ומרגיש נפלא, ישנם הרבה סיבות שלא אתעכב עליהם בכתבה זו רק בנגיעה קלה, ייתכן שיש להם גורמים גנטיים טובים, שכבות שומן פנימיות טובות: קולגן, אלסטין וקראטין יסודות אלה מספקים לעור בסיס עמיד וגמיש, מעניקים לו לחות וברק… בכל אופן, מי שאכן ניזק עורו בגלל הקור כדאי שיקפיד על מריחת קרם לחות מזין ואיכותי ישתמש בשפתון הגנה מחמאת שיאה, ימנע מחומרי טיפוח המכילים אלכוהול, יקפיד על שתיית מים או תה צמחים, מקלחת קצרה במים פושרים למניעת התייבשות העור וילבש כפפות וצעיף להגנה מפני הקור. 


הרבה יותר טוב וקל להגן ולשמר את העור מלרפא אותו, לכן שימוש קבוע בקרם לחות איכותי מסייע במניעת התייבשות העור.

כמובן שניתן לרפא עור יבש וסדוק על ידי תכשירי לחות טבעיים שאינם מכילים כימיקלים ואלכוהול, כדוגמת התכשירים של "העור שבפנים", המבוססים על שמני בסיס בכבישה קרה. לדוגמא: שמן אבוקדו הוא אחד השמנים העשירים ביותר בויטמינים, הוא מכיל לציטין וחומצות שומניות, נספג בעור בקלות מעניק רכות ומחיה עור חסר חיים וברק. מכיל חומצת שומן נדירה: פלמיטולאית. מתאים לעור יבש, קשקשי, מוזנח, מבוגר ובעייתי, עשיר בויטמינים: A,D,E,B,.

דוגמא נוספת שמן נבט חיטה עשיר בוויטמין E לכן משמש כאנטי אוקסידנט וכחומר משמר טבעי לשמנים איתם הוא משולב, השמן משקם ומחדש רקמות עור, מתאים בשילוב עם שמנים אתרים לעור יבש וסדוק. עשיר בויטמינים: E, B5, B5, B2, B1. עשיר במינרלים: אבץ, ברזל, אשלגן, מגנזיום, זרחן 49-65% חומצה לינולאית, 6-29% חומצה לינולנית.

ויטמין E הוא אחד מנוגדי החמצון החשובים ביותר לגופנו. הוא מונע הזדקנות של כל הרקמות ועל כן חיוני לשמירה על מראה צעיר של העור ועל גמישותו ולהעלאת רמת לחות העור, מגן מפגעי מזג האוויר ומסייע בהאטת תהליכי הזדקנות.

נוסיף חמאת שיאה חמאה המעדנת את העור, מגינה מפני קרינת שמש וקור, מתאימה במיוחד לעור יבש, סדוק, מבוקע, כוויות שמש, גירויי עור, בעיות פיגמנטציה, וכשפתון טבעי לשפתיים.


אפשר לרקוח קרם לחות עשיר וטוב, שאינו מיועד לעשירים בלבד…

מתכון להכנת קרם לחות סמיך ללא בישול:
20 מ"ל שמן צמחי מכבישה קרה (זית, שומשום, זרעי ענבים)
10 מ"ל שמן דקל / קוקוס מוקשה
10 מ"ל חמאת שיאה
10-20 טיפות שמנים אתריים אהובים (מליסה, לבנדר, פטשולי, גרניום)
לערבב היטב עד לקבלת מרקם נעים וחלק..

למי שאינו אוהב את הקרם סמיך אפשר להוסיף ג'ל אלוורה להתחיל בכפית עד כף ולערבב עד לקבלת מרקם חלק ורצוי.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על רינה מורדו PHD.


מאמרים קשורים

Back to top button