קוסמטיקה טבעית

עור חלק ונטול כתמים – היפרפיגמנטציה.

מאת: פורטל אלטרנבטילי, ד"ר רינה מורדו
לכולנו רצון משותף, עור חלק ונטול כתמים. אך לא כולם מתברכים בזו הברכה, יש כאלה שסובלים מהיפר פיגמנטציה.

לכולנו רצון משותף, עור חלק ונטול כתמים. אך לא כולם מתברכים בזו הברכה, יש כאלה שסובלים מהיפר פיגמנטציה– אותם כתמים חומים בהירים או כהים המניעים את הסובלים מבעיה זו לחפש פתרונות באופן נואש. אמנם הבעיה בעיקרה קוסמטית ולא רפואית אך היא מטרידה ומתסכלת ובל נזלזל בה. 

הפיגמנטציה היא הצטברות של פיגמנט בשם מלנין בשכבות העור השונות. היפרפיגמנטציה תוקפת את השכבה האפידרמית, זוהי שכבת העור העליונה עלייה פועלים רוב התכשירים הרפואיים והקוסמטיים השונים. האפידרמיס – מכילה את תאי לנגרהנס האחראיים להגנה על העור ואת המלנוציטים האחראיים ליצירת המלנין (החומר הצובע) והפיגמנטציה של העור. בכתמי הריון, הפיגמנט מצטבר בדרמיס, שכבת העור העמוקה ושם יותר קשה לטפל- אם כי אפשרי.
 
הטיפולים המוצעים שנויים במחלוקת בין שוחרי הבריאות ובין המטפלים בחומרים כימיים, שהם מעט אגרסיביים כמו חומצות אלפא ובטא הידרוקסי, חומצות גליקוליות, הידרוקינון שחודר לתאי המלנין והורס אותם, חנקן נוזלי הגורם לכווית קור שהורסת את השכבה העליונה של האפידרמיס העלול לגרום לחוסר פיגמנטציה שתתבטא בכתמים בהירים מידי, טיפול אגרסיבי נוסף הוא פילינג כימי וטיפול בלייזר העלולים לגרום לצלקות מהקילוף, לזיהומים ודלקות.


אז מה עושים על מנת לטפל בעדינות וביעילות? על מנת לקבל את התוצאה הנכספת נטפל בעור בכמה דרכים שיועילו לעור הפנים ללא נזקים בריאותיים או קוסמטיים, אני מטפלת ומאמינה בחומרים טבעיים בלבד ויש לי על מה להסתמך, נאמר בתורה בספר בראשית שהעלים משמשים לתרופה. "והיה פריו למאכל ועלהו לתרופה" 

"דע לך כי כל רועה ורועה יש לו ניגון מיוחד 
לפי העשבים ולפי המקום שהוא רועה שם,
כי כל עשב ועשב יש לו שירה
ומשירת העשבים נעשה ניגון של רועה" (ר' נחמן)

• הדבר הראשון שצריך לעשות, ועליו מסכימים כולם הוא הגנה מהשמש, להשתמש בקרם הגנה (טבעי כמובן) כמו קרם מחמאת שיאה, קוקוס וכו'

• טיפול יעיל מצוי במשחות וקרמים מתאימים לבעיה.

• ניתן להוסיף לקרם הנרקח מחומרים טבעיים, שמנים אתרים המכילים הדרים (כגון שמן אתרי תפוז, לימון, ברגמוט, מליסה וכו'). שמנים אלה גורמים להבהרה ולטשטוש הכתמים. לאמיצים והסבלניים אפשר לנקות עם טיפות לימון או חומץ תפוחי עץ המכילים חומצה ציטרית, פועלות כמו חומצת אלפא הידרוקסי (בלי הנזקים שלה) ומבהירות, וכן אפשר להשתמש ביוגורט טבעי המכיל חומצה לקטית בעלת אפקט הבהרה.

בזמן השימוש בשמני הדרים אין להיחשף לשמש כ- 6 שעות לאחר המריחה, כך ששמנים אלה עדיפים אחה"צ, ערב. 

ישנם שמנים אתריים נוספים שאינם ממשפחת ההדרים ואיתם אין בעיה להיחשף לשמש (זכרו כמה שפחות) שמנים אתריים כגון רוזווד, שומר ולבנדר המתאימים לטיפול בכתמים.


במאמר מוסגר, אני מדגישה, להוסיף לקרם טבעי בלבד, כיון שהשמנים אתרים מוליכים נהדרים, הם חודרים לעור עד לשכבה הדרמית ומחדירים איתם חומרים נוספים שמתקשרים אליהם.

לא מומלץ שיחדרו לגופינו חומרים כימיים המסוכנים לבריאות…

במידה ואין קרם מחומרים טבעיים עדיף להשתמש בשמן שומשום מכבישה קרה שישמש כשמן נשא ולהוסיף לו את השמנים אתריים.

להשלמת הטיפול כדאי להשתמש בתוספי מזון אנטי אוקסידנטיים, (נוגדי חמצון) המנטרלים רדיקלים חופשיים.

כמובן שאפשר לרכוש אצלי קרמים לטיפול בבעיה, ואפשר ללמוד סדנא קוסמטיקה ורוקחות טבעית לרקיחת קרמים, סרום ופילינג- חוויה ריחנית שנשארת לתמיד!

ליצירת קשר ופרטים נוספים על רינה מורדו PHD.


מאמרים קשורים

Back to top button