קוסמטיקה טבעית

מראה יפה במהירות הבזק

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, ליליה גולובטי
מה עושים עם שקיות מתחת לעיניים, פנים קצת נפוחות, עיניים אדומות, צבע פנים אפור ושיער ללא ברק? תכנית – אקספרס למראה יפה באמצעים ביתיים.

לפעמים אנחנו צריכות להראות טוב גם אחרי שבוע מעייף במשרד מול מחשב עם קפה אינסופי. אין זמן לנוח כדי להראות רעננה יותר, צריך משהו זמין שעובד מהר !אז מה עושים עם שקיות מתחת לעיניים, פנים קצת נפוחות, עיניים אדומות, צבע פנים אפור ושיער ללא ברק?

הנה תכנית – אקספרס למראה יפה באמצעים ביתיים:
העיניים- 10 דקות. לחלוט חבילת עלי פטרוזיליה קטנה בכוס מים רותחים, לסנן אחרי 5-10 דקות, לשתות ½ כוס – זה יעזור להוציא את עודפי הנוזלים מהגוף. לקצוץ מספר עלים ולערבב עם מעט מי חליטה, לשים על עיגולי צמר גפן ולהניח על העיניים ל 10 דקות. לשטוף עם מים, למרוח קרם סביב העיניים.

לעיניים אדומות יעזור אם נשקיע פנים בקערת תה קר ונמצמץ מספר פעמים.

עור הפנים- 20 דקות. לנקות את הפנים עם סקראב טבעי משיבולת שועל טחונה עם מעט דבש או קפה שחור טחון דק המעורבב במעט שמנת מתוקה. לשיקום עור הפנים יש מסיכה פשוטה שמתאימה לכל סוגי העור. לקלף בננה (ולאכול אותה), את קליפתה לגרד מבפנים עם כפית לכל אורכה. את העיסה שתתקבל לערבב עם כפית שמנת או יוגורט (טוב אם יש ביו). למרוח את המסכה על הפנים, צואר ואיזור המחשוף. לשכב 15 דקות, לשטוף עם מים פושרים. להניח על הפנים עיגולי מלפפון או קישוא ל 2-3 דקות – הם ימתחו את העור. לסיום למרוח קרם לחות רגיל. אפשר לשלב את טיפולי הפנים והעיניים – זה יחסוך זמן.

הגוף- 20 דקות. אמבט עם מלחים, שמנים ארומתיים (אשכולית, לבנדר, גרניום, רוזמרין), או קצף יכול להעלות מצב רוח ומראה רענן ומטופח. לא לעשות אמבט חם מדי – 36-38 מעלות. אחרי האמבט – שטיפה קצרה במים קרים והרגשת רעננות מובטחת. אפשרות שנייה – לאלה שלא אוהבות אמבט – מקלחת חמה עם סבון ריחני (לא חמה מדי!) ובסוף – שטיפה קצרה במים קרים. לסיום – קרם גוף עם שמנים ארומתיים – ואת מרגישה כמו מלכה!

השיער- 30-40 דקות. אפשר לשפר את מראה השיער בחפיפה רגילה, אבל עדיף לעשות קודם מסיכה לשיער. לסרק את השיער, לשים עליו עיסה של לחם שיפון עם יוגורט (לשיער כהה) או יוגורט לבד (לשיער בהיר), לשים כובע למקלחת ולעטוף את הראש במגבת. אחרי 20-30 דקות אפשר לחפוף. במנת שמפו השנייה לעסות את הקרקפת בעדינות. לשטיפה סופית להכין ליטר מים פושרים עם כף חומץ תפוחים (או מיץ לימון טרי). השיער יקבל ברק יפה ומראה בריא. לנגב בתנועות עדינות – לא לשפשף! כשהשיער יתייבש אפשר לסדר אותו עם התכשירים הרגילים שלכם.

הידיים- 10-15 דקות. אם אין זמן לעשות מניקור, אפשר לסדר ציפורנים וידיים בבית. לליטר מים חמים להוסיף כף מלח, להניח בכערה את הידיים ל 5-10 דקות. לשטוף, למרוח קרם ידיים,לסדר את העור סביב הציפורן וליישר עם פצירה. אפשר לשים לקה או לשפשף עם בד לבד עד קבלת ברק.

אם נשלב את הטיפולים השונים, זה לא ייקח יותר מ 1.5 שעות. לא הרבה!

נשאר להתאים בגדים, להתאפר קלות, טיפת בושם – ואת מוכנה ליציאה – יפה ומקסימה. וכל זה בזמן קצר ואמצעים פשוטים.

מאמרים קשורים

Back to top button