קוסמטיקה טבעית

פילינג בייתי – מתכונים לפינוק בלי לצאת מהבית

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, תמר תאומים גורן
מתכונים לפילינג גוף ופנים בייתי ושלל פינוקים לרוגע, שלווה וטיפוח העור.

בא לכם לפנק את עצמכם בפילינג בייתי לגוף, מסיכה לעור הפנים ולהיכנס לאווירה מרגיעה של טיפוח עצמי, שלווה וכיף עצום? אז הנה הכתבה בשבילכם.

אמבטיה היא תמיד מקום של כייף, מלאו לכם אמבטיה, אם יש לכם, הוסיפו שמן מרגיע תוכלו לבחור בלבנדר, אשכולית, גרניום – עד 12 טיפות של שמן נדיף איכותי מספיקות ומספקות את אפקט ההרגעה ולחלוח העור. במידה ואין ברשותכם שמן נדיף איכותי, תוכלו להוסיף לאמבט שמן זית מהמטבח, אמנם האפקט של השמנים שציינתי לא יהיה, אבל בהחלט נפלא להיכנס לאמבטיה כדי לחוש את אפקט הרגיעה ושהעולם עצר מלכת כדי שתוכלו ליהנות ולהזין וללחלח את העור ושהלווה תחלחל פנימה.

עם צאתכם מהאמבט, מרחו את הגוף בקרם לחות איכותי שנוח לכם איתו – מריחת הגוף בקרם חשובה ובעלת אפקט מרחיק לכת הרבה מעבר ללחלוח ושמירה על העור.

כפות רגליים הן אחד המקומות שעובדים קשה כדי להחזיק אותנו כאן ולהביא אותנו ממקום אחד למשנהו – מגיעה גם להן התייחסות מפנקת. גיזרו ציפורניים, הסירו לק (במידה ואתן משתמשות), שייפו באבן את העקבים ובכל מקום שניכר בכף הרגל עליו אתם דורכים יותר מאשר בשאר האזורים (הזדמנות מצויינת להבחין בכך ולאלו מכם שסובלים מכאבי/ בעיות גב, כדאי לתת על כך את הדעת ולפנות לאורטופד כדי לקבל הפניה להתקנת מדרסים). שמנו/ לחלחו את כפות הרגליים והניחו להן להתאוורר חשופות. אלו מכם שסובלים מפטרת, יוכלו להשתמש בשמן נדיף מסוג עץ התה ולמרוח בהתמדה מדי יום את השמן באזורים הנגועים בכלל וסביב האצבעות בפרט. התמדת מריחה ואוורור כפות הרגליים, עשויה להביא להקלה בפטרת ובריח הנלווה. מעבר לכך, "ניחוחו" של שמן עץ התה עולה על כל ריח פטרת .


למשקיענים/ות, מתכון לפילינג גוף/ כפות רגליים טבעי, פשוט ויעיל. שימו לב, פילינג עדיף לעשות בשעות הבוקר, האפקט המגרגר יוצר הזרמת דם – מעורר, אם לא חשקה נפשכם בלילה לבן, עשו פילינג בבוקר. בנוסף, אלו מכם שסובלים מיתר לחץ דם, אם בחרתם לעשות פילינג, עדיף פילינג עדין ומבוקר, שוב – פילינג בהיותו תהליך ממריץ ומעורר בהחלט יודע להעלות את רמת לחץ הדם – התייחסותכם בהתאם 

פילינג עדין לפנים:
1/2 כוס אגוזים כתושים דק, 2 כפות דבש – ערבבו היטב, מרחו ועסו את הפנים למשך מספר דקות, שיטפו ותרגישו את ההבדל.
 
פילינג פשוט ויעיל:
קחו עגבניה קשה, הסירו את ראש העגבניה בסכין (מקום חיבורה לשיח), פזרו על ראש העגבניה החשוף סוכר, עמדו מול המראה ועסו/ שפשפו א הפנים בעזרת העגבניה.
 
פילינג לגוף ולכפות הרגליים:
כוס וחצי סוכר, 1/4 כוס שמן זית וכמה טיפות של שמן נדיף מהריח האהוב עליכם. ערבבו הכל יחד ועסו את הגוף ממושכות – שטפו בתום העיסוי. זכרו שהעיסוי הוא זה שמסיר את תאי העור המתים ומזרים דם – השקיעו בגופכם!
 
לאחר הפילינג, כדאי ומומלץ להזין שוב את העור. תהליך הפילינג מסיר את תאי העור המתים, כך שעם תום התהליך, העור רענן ופנוי להזנה ולהשלמת התהליך.

מסיכה לעור יבש:
בחרו אבוקדו רך, מעכו אותו במזלג עד קבלת מרקם אחיד ואותו מרחו על הפנים. השאירו למשך מספר דקות ושיטפו. – נשמע מוזר אך יעיל מאוד. זכרו שבאבוקדו יש שומן מועיל וטוב לנו.


מסיכה לעור שמן:

בקערה ערבבו 50 ג' שמרים יבשים, כף דבש וכף לימון. ערבבו היטב ומרחו על הפנים תוך כדי עיסוי. השאירו את המסיכה למשך חצי שעה ושיטפו.
 
מסיכה טיפולית לכתמים על הפנים:
קחו חופן זרעי דלעת לא קלויים וטחנו אותם היטב. הוסיפו מיץ מלימון אחד וערבבו היטב. מרחו על הפנים והשאירו למשך כעשרים דקות על הפנים. תוך כדי מריחה עסו את הפנים והזרימו דם.
 
טיפ לאמבט, לעיסוי ובעיקר לקבלת אפקט רגיעה והזנה:
שיבולת שועל, עתירה בויטמינים ממשפחת B הפועלים על מערכת העצבים. תוכלו להרתיח שיבולת שועל בסיר עם מים ולהכניסו לאמבט כחלק מהמים.
 
כמו כן, תוכלו להחליף את האגוזים/ זרעי דלעת שבמתכונים לעיל בשיבולת שועל גרוסה לקבלת אפקט עיסוי והזנה בו בזמן!
 
טפחו את גופכם ונפשכם זו בריאות בפני עצמה…


מאמרים קשורים

Back to top button