רפואה סינית

אונורי סו-ג'וק. רפואת העתיד הקוריאנית

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, צבי אלפישר
הטיפול נעשה דרך כפות הידיים הרגליים והאוזן והתוצאות ברוב המקרים מהירות. יתרון גדול של השיטה הוא שהמטפל יכול לטפל גם בעצמו.

כיום מטפלים באמצעות דיקור לסוגיו השונים בקשת רחבה של מחלות ואנו עדים לכך כי בתי חולים רבים בארץ ובעולם משלבים את הדיקור במהלך הטיפולים, ביחד עם הטיפול באמצעים של הרפואה המערבית.

האקופונקטורה-שיטת הטיפול באמצעות דיקור ידועה מזה 3000 שנה בסין, קוריאה, סרי לנקה ויתר ארצות המזרח הרחוק ובעשרות השנים האחרונות גם ברבות מארצות המערב. יעילותה בטיפול בכאב לסוגיו ידועה היטב, כמו גם הטיפול במחלות כרוניות, שהרפואה המערבית טרם מצאה להן פתרון.

נקודות רבות באקופונקטורה משפיעות היטב על מערכת העצבים המרכזית ועל המערכת האנדוקרינית והדיקור בנקודות אלו משחרר חומרים כימיים כמו אנדפיצינים ואנדורפינים הידועים בעוצמתם הרבה בשיכוך כאבים.


סו-ג'וק היא שיטת טיפול יעילה ועוצמתית במיוחד המשלבת דיקור, מגנטותרפיה, טרמותרפיה, טיפול באמצעות זרעים, צבעים ועוד. הטיפול נעשה דרך כפות הידיים הרגליים והאוזן והתוצאות ברוב המקרים מהירות. יתרון גדול של השיטה הוא שהמטפל יכול לטפל גם בעצמו.

כיצד התגלתה שיטת הסוג'וק:
סיפורינו מתחיל בשנות החמישים של המאה הקודמת כאשר פרופ' פארק התבונן בכף ידו ולהפתעתו הגדולה גילה דמיון מדהים בין כף היד לתמונת הגוף כולו. במשך 20 שנה חקר פרופ' פארק את הנושא ובשנת 1974 יצא לאור ספרו הראשון המתאר את העקרונות של רפואת סו-ג'וק. סו (יד) ג'וק (רגל) היא רפואה הבנויה על העיקרון כי כל תא, רקמה ואיבר בגוף אוגרים בתוכם את הידע האגור בגוף כולו.
אם נתבונן בכף היד נראה דמיון בין האגודל לראש ובין האצבעות לידיים ולרגליים. גב כף היד משקף את החלק האחורי של הגוף ופנים כף היד משקף את החלק הקדמי של הגוף.

כשאנו סובלים מכאב כלשהו הוא ישתקף באיזור הקשור אליו בגוף בצורת כאב. עלינו לחפש את הנקודה הרגישה ביותר ולטפל בה, אם ע"י עיסוי, דיקור וטכניקות טיפוליות אחרות. התגובה תהיה מידית ותפתיע כל מי שישתמש בה.

סו-ג'וק היא אולי הרפואה המודרנית ביותר שהגיעה אלינו מהמזרח הרחוק וזאת מפני שהיא נחקרה ופותחה בחמישים השנים האחרונות ומפני שהיא, למעשה, התמצית של רפואות משלימות שונות, שחלקן עתיקות וחלקן חדשות.

שיטת הטיפול אונורי סו-ג'וק מכילה בתוכה שיטות טיפול שונות כגון: רפואה סינית, רפואה קוריאנית קלסית, אקופרסורה ורפואה הודית. אחד מיתרונות השיטה נעוץ בכף שהיא מהירה ללימוד וטיפול, בטוחה ומעל לכל-יעילה ביותר.


ספור מהחיים:
באפריל 1986 פרצה שריפה באחד מספקי הכוח של הכור הגרעיני בעיר צ'רנוביל שבבלרוסיה. מעל 130 אלף תושבים פונו מהאיזור, 140 ישובים נקברו תחת האדמה ורמת הקרינה שנמדדה באיזורים מסוימים היתה גבוהה מזו של פצצת האטום שהוטלה על הירושימה, וגרמה לנזקים כבדים ביותר.

בין המומחים שהגיעו לאיזור כדי לעזור לפצועים הרבים היה גם רופא קוריאני בשם פרופ' פארק ג'אי וו (PARK JAI WOO) שטיפל בחולים הקשים שסבלו מפגיעות בבלוטת התריס, זיהומים קשים, מחלות עור ואף סרטן, ולימד אותם להמשיך ולטפל בעצמם. אולי כאן טמון הסיפור מאחורי הרפואה הקוריאנית הידועה בשם אונורי סו-ג'וק (ONURI SU JOK). כל אדם יכול ללמוד את עקרונות השיטה ולטפל בבעיות רפואיות שונות החל מכאבים קלים ועד מחלות כרוניות קשות.

לאחר שסיים את הטיפול בחולים בצ'רנוביל התבקש פרופ' פארק להישאר ברוסיה וללמד בה את השיטה. כך נפתחה האקדמיה הבינלאומית במוסקבה שפרופ' פארק הוא נשיאה והמהווה את מוסד המחקר וההוראה הראשי של רפואת אונורי סו-ג'וק בעולם. מידי שנה מגיעים אלפי מטפלים למוסקבה לכנסי השתלמות וכמו כן ניתנים סמינרים במרכזי האקדמיה ברחבי העולם כמו גם לימודים דו-שנתיים שנערכים ברוסיה, אוקראינה, צ'כיה וגם בישראל.

את הטיפול בסו-ג'וק ניתן לחלק לשתי רמות. הרמה הראשונה-הפיזית, שאותה כל אחד יכול ללמוד. הרמה הזו מבוססת על מערכות השתקפות כשכל אדם שמרגיש כאב יכול ללכת לאיזור המשקף את המערכת בכף היד (או הרגל או האוזן) ולהפיג את הכאב על ידי עיסוי או דיקור או שימוש במאמצעים נוספים כגון: שימוש בזרעים, מגנטים, צבעים, מוקסה ועוד.

הרמה העמוקה יותר קשורה לטיפול במערכות אנרגטיות מורכבות יותר ובעצם נועדה לטיפול בכאבים עמוקים יותר או מחלות כרוניות מורכבות. ליכולת להשתמש ברמה זו דרוש ידע נרחב הקשור גם לרפואה מערבית קלאסית וגם להבנה פילוסופית מעמיקה של עקרונות הרפואה הקוריאנית, הסינית ועוד.

הטיפול בסו-ג'וק הוא חלק מרפואה מורכבת יותר שנקראת "אונורי". משמעות המילה אונורי היא "האדם הוא עולם קטן שיכול לטפל ולעזור לעצמו" או "רפואה שקל ללמוד אותה". מכיוון שהאדם הוא מיקרוקוסמוס של היקום כולו הוא יכול להשתמש בכל כוחות הטבע העומדים לרשותו כדי לרפא את עצמו.

בטיפול באונורי סו-ג'וק אנו משתמשים למשל בזרעים, שהם בעלי אנרגטיקה המיוחדת לכל סוג, ומדביקים אותם על כף היד באיזור ההשתקפות. אנו משתמשים גם בציור בצבעים על כף היד (שיטת טיפול שאהובה מאד על ילדים), שימוש במגנטים או בחימום נקודות ועוד אמצעים טבעיים רבים.

לסיום, אין לי ספק שרפואת אונורי סו-ג'וק היא שיטת טיפול שתלך ותתפוס מקום של כבוד בין כל שיטות הריפוי הקיימות ורבים יוכלו להשתמש בה למניעת מחלות ולריפוי אלו הסובלים מהן.

צבי אלפישר. מורה ומטפל ברפואה סינית, שיאצו, טווינה ואונורי סו-ג'וק. מנהל שלוחת האקדמיה הבינלאומית לאונורי סו-ג'וק בישראל.
לאתר מכללת תהילה

ליצירת קשר ופרטים מלאים על מכללת תהילה


מאמרים קשורים

Back to top button