אימון אישי

אימון אישי: הקושי כמנוף לצמיחה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, ורדית גולד מוזס
"בלב ליבו של הקושי שוכנת ההזדמנות" אמר אלברט איינשטיין. והשאלות הנשאלות הן איך: איך מתוך הקושי והמצוקה נוכל לזהות את ההזדמנות?

"בלב ליבו של הקושי שוכנת ההזדמנות" אמר אלברט איינשטיין. והשאלות הנשאלות הן איך: איך מתוך הקושי והמצוקה נוכל לזהות את ההזדמנות? לראות אותה? ולנצל אותה?

כל אחד ואחת מאיתנו חוו קשיים, דילמות, משברים ומצבים לא פשוטים, ומי שעדיין לא חוווה – אשריהו! אך בכל זאת, חשוב לדעת וללמוד כיצד להתמודד עם קשיי החיים ועם מצבים שעלולים לגרור אותנו "כלפי מטה" שיוצרים מצבי תקיעות ותסכול אשר בהמשך אצל חלקינו באים לידי ביטוי בחוסר יכולת להתקדם ואף במחלות בריאותיות שונות אשר הרפואה המודרנית מכירה בהן בתופעות של מצבי סטרס (לחץ) מתמשכים או תסכול מתמשך. לדוגמא: סכרת, דכאון, לחץ דם גבוה, כאבים כרוניים, תסמונת הפיברומיאלגיה, עייפות כרונית, מיגרנה ועוד…

כשאנו אומרים לחץ, מתח, חרדה ותסכול מתמשך אנחנו לעיתים מדברים על מבצים שלכאורה "לכולם יש את זה": מי אומר שהוא מאושר בעבודה? למי אין בעיות בזוגיות? למי אין מה לשפר בחיים? המצב הכלכלי לא יכל להיות טוב יותר? הילדים מושלמים ואנו חיים בעצם בגן עדן….


חשוב להכיר את המצבים בחיי היום יום ואת המשברים וכיצד ניתן להתמודד עימם – בהצלחה ולהפוך את הקשיים להזדמנות כדי לחולל שינוי בחיינו ולצמוח. מסע החיים שלנו מזמן לנו קשיים ומצבי מצוקה, כמו: פיטורין, גירושין, אובדן או כל משבר אחר המלווים אותנו, המעצבים את חיינו והמהווים מנוף להתפתחות אישית ולהצלחה. הקושי שנוצר מחייב אותנו להסתגל למצב החדש. ההתייחסות למצב החדש שנוצר תלויה אך ורק בנו.

התייחסות למצב החדש
יש כאלה שמאשימים את האחר במצב שאליו נקלעו. אחרים בוכים על מר גורלם ושואלים: "למה דווקא אני?"התחושה היא שהקרקע נשמטת, השמיים נופלים ואין אור בקצה המנהרה. יש חושך וריק.

מה עושים?
זה הזמן, אחרי ההלם הראשוני, להסתכל על המצב החדש שנוצר כעל מתנה שניתנה לנו. מתנה שמצמיחה אותנו.


להלן מספר שאלות שיכולות לעזור לנו לצמוח במצבי משבר וקושי:

1.האם יש דבר חיובי במצב הנתון שנוצר?
2.מהו הדבר החיובי במצב הנתון?
3.מה אפשר ללמוד מהמצב החדש שנוצר?
4.איך אפתור את הקשיים שנוצרו בקלות ובהנאה?
5.מהם הדברים הקטנים שיכולים לגרום לי להרגיש טוב כבר עכשיו?

משברים וקשיים יכולים לגרום לנו לשנות את סדר העדיפויות שלנו בחיים, לראות דברים בפרספקטיבה שונה ולהרגיש את הכוחות המיוחדים החבויים בתוכנו. ההתייחסות לקושי כאל מנוף לצמיחה וללימוד תוביל אותנו להתפתחות אישית, ללמידה ולגילוי הכוחות המיוחדים הנמצאים בכל אחד ואחד מאיתנו. כך נוכל להמשיך במסע החיים מחוזקים יותר ומוכנים להתחלות חדשות והצלחות נפלאות. "אכזבה, כישלון וייאוש הם כלים שאלוהים משתמש בהם כדי להראות לנו את הדרך" (פאולו קואלו, "ברידה")


מאמרים קשורים

Back to top button