הכל על אסטרולוגיה

מהי אסטרולוגיה?

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דורית יעקובי
מהי אסטרולוגיה? מהי בעצם האסטרולוגיה? כל מה שרציתם לדעת על אסטרולוגיה והשפעתה על חיינו, במאמר מרתק על ההיסטוריה של האסטרולוגיה.

רבים שואלים מהי אסטרולוגיה? מהי בעצם האסטרולוגיה? ובכן בכלליות נוכל לומר שאסטרולוגיה היא הבנת מערכת היחסים של כדור הארץ עם העולם החיצון, עם הכוכבים במערכת השמש וכיצד תזוזת הכוכבים משפיעה על חיינו. לנו נדמה שזה קבוע, אלא שהדבר הקבוע ביותר ביקום הוא השינוי. כל הזמן יש תזוזה. כדור הארץ נמצא בחלל והוא נע, לנו נדמה שהוא עומד על המקום. על כן אנו מושפעים מתנודות אלה… נסו לדמות את השפעתן כמוסיקת רקע.

מכאן שמערכת השמש של כדור-הארץ משפיעה באנרגיות שלה על החיים בדרך זו או אחרת. אני ממשילה את האנרגית האלו לסוגים שונים  של מנגינות/מקצבים. להלן מספר דוגמאות "מנגינה" נעימה, רכה, חובקת, מרגיעה כשהיא היא משפיעה על מצב הרוח שלנו, דוגמא נוספת ל"מנגינה" קצבית, המעוררת חיוניות, עשייה, רצון לגלות ולעשות דברים חדשים וכן הלאה. או "מנגינה" של סדר ושל ארגון, המשפיעה עלינו ומאפשרת לעשות סדר בחיים, לבחון דברים מחדש, לסלק את המיותר, או "מנגינה" שגורמת לנו "להיכנס פנימה" אל תוך עצמנו, לבדוק מה יש, מה קורה, מה מעכב, מה אנו רוצים בחיינו, איך אנו רוצים ליצור את המציאות שלנו וכן הלאה. כלומר, ביכולתנו להשתמש בהשפעת הכוכבים על כדור הארץ, על מנת להעשיר את חיינו כשאנו מודעים.


מפה אסטרולוגית
לכל אחד מאתנו ברגע שנולדנו, כאילו צילמו את מפת השמיים באותה שנייה ומפת השמיים הזאת מורה על פי האסטרולוגיה על מבנה האישיות שלנו (מפה אסטרולוגית). מבנה האישיות שלנו למעבר החיים הנוכחי, אלה האופציות, התכונות, היכולות שלקחנו על עצמנו לממש, לבטא, הקשיים שלנו, הדברים שקל לנו איתם וכן הלאה. לכל אחד מאתנו יש מפה אישית משלו, שהיא בעצם כמו "שעון עצר" על רגע מסוים, בשנה מסוימת, בתאריך מסוים, ביום מסוים ובשעה מסוימת. אבל בעצם הכוכבים ממשיכים להסתובב סביב השמש. כלומר, זאת אשליה, יש השפעות על "שעון העצר" האישי שלנו. המנגינות שמושמעות, האנרגיות שמשפיעות על החיים שלנו הם אנרגיות שמורות על מצב הכוכבים בשמים באותה עת, בהשפעתם על המפה האישית שלנו, או בהשפעתם על מדינה מסוימת, או על כדור-הארץ בכלל. האסטרולוגים מכנים השפעות אלו טרנזיטים או מעברי כוכבים.

משמעות מיקום השמש באסטרולוגיה
באסטרולוגיה השמש מסמלת את האישיות הנבחרת למעבר חיים מסוים. לאחד יש שמש בטלה, לאחר יש שמש בדגים, לאחר יש שמשבגדי, לאחר באריה, לאחר בשור, וכן הלאה. אנשים שנולדים במזל מסוים, מאופיינים על ידי התכונות האלה מבחינת אופי הנשמה שיורדת לגוף או שעליהם להתחבר לאפיונים האלה. זה אומר שהאפיונים האלה אינם ברפרטואר הבולט שלהם, ההתנסותי שלהם ועליהם לפתח אותם. ברגע שאנו נולדים, אנו בוחרים כור השפעה מסוים אשר מאפשר לנו למצות את עצמנו.

בחירת האפיון של מזל מסוים, קשורה בבחירה למעבר. איזה כלים אני צריך במעבר הזה כדי ללמוד, להתקדם, להתפתח, להתמודד. אני בוחר לי את ההשפעה, את חלון ההסתכלות, אפשר להסתכל על המזל כעל חלון הסתכלות, אני בוחר לי את התכונות שיאפשרו לי להשלים מעגל בצורה הטובה ביותר. על הבחירה שלנו במזל להתאים לדפוסים, לאמונות שאיתם בחרנו להתמודד, שבהם עלינו לטפל. לכוחות, ליכולות, לכישרונות שאמורים לעזור לנו לצמוח ולגדול.

חודש הלידה מהווה את חלון ההסתכלות של השתקפות של הנשמה בפרק חיים מסוים (הגלגול הנוכחי). למשל, אם מישהו נולד במזל טלה, ההסתכלות שלו על העולם תהא דרך המשקפיים של הטלה היזם, השואף להרפתקאות ועניין הדוהר על הסוס הלבן שלו (כמטאפורה), אל עבר הלא נודע, מחדש, הרפתקן וכדומה. כשחלון ההסתכלות הוא דרך המשקפיים של מזל דגים, תהא זו הסתכלות רגשית השואפת לכדי אחדות ניגודים הרמונה שלמה, הסתכלות אסטטית, רומנטית, קולטת ואמפאטית. מזל השמש מציין איכות דרכה אנו רואים/חווים, את העולם והחיים, שאיננו בהכרח מודעים אליה אך היא המניעה אותנו. כל שאר התכונות מתבטאות דרך תכונות מזל הלידה. יש הרבה מאוד אנשים שנולדים למזל מסוים מפני שאלה התכונות שעליהם לרכוש. אם מדובר במזל דגים, עליהם ללמוד להיות רגישים, קולטים, אמפאתיים, יצירתיים, הפסיכולוגים של העולם וכדומה.


שאלה: אם חברתי ואני מזל דגים, יש לנו את אותן איכויות?
כן אך אתן שתי נשמות שונות עם איכויות שונות, וכל אחת מכן תשתמש בתכונות המזל אחרת, אך בלי ספק, יש לכן דברים מאוד משותפים. בנוסף, כשבאים לבחון את האישיות של האדם יש לקחת בחשבון הרבה גורמים נוספים למזל הלידה כגון: מערך הכוכבים בנוסף לשמש, שעת הלידה, מין הילוד, שלא לדבר על סביבה, חינוך וערכים המשפיעים על מה מתוך המורכבות ישים האדם דגש. שכן, כל האנשים שייוולדו באותו יום, באותה שעה, ובאותה עיר יהיה להם הורוסקופ זהה אך, א. הנשמה שנולדה לתוך אותה אישיות שונה ולכן תשתמש בנתוני הלידה בהתאם למהותה. ב. גנטיקה, סביבה, חינוך ותרבות משפיעים על האופן בו ישתמש האדם בתכונות המולדות.

כשהנשמה נולדת עם אחד עשר כוכבים במפה שלה מהם דומיננטיים ומהם דומיננטיים פחות. יש כאלה שהם המנצח של המקהלה או הזמר הראשי או השחקן הראשי, ויש כאלה שהם שחקני משנה או ניצבים.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על דורית יעקובי


מאמרים קשורים

Back to top button