אסטרולוגיה וקבלה

מזל טלה- השיעור והתיקון על פי הקבלה

מערכת אלטרנטיבלי
מאפייני מזל טלה כולל התיקון, השיוך האסטרולגי והקשרים נוספים על פי תורת הקבלה.

קבלה: 
בספר קבלי עתיק ששמו ספר יצירה כתוב לאמור "המליך [כלומר, האלוהים] אות "הא" וקשר לה כתר וצר בו: מזל טלה בעולם, וחודש ניסן בשנה, ויד ימין בנפש. זכר ונקבה". מכאן נובע כי קיים קשר קבלי מיסטי בין האות "הא" ובין מזל טלה בשילוב עם חודש ניסן.


מזל טלה והאות "הא":
תורת הקבלה רואה באות "הא" [ה] מעין אות קדושה משום שבאות זו נברא העולם, שנאמר: "אלה תולדות השמיים והארץ בהבראם", אך  ניתן לקרוא פסוק זה גם אחרת, כלומר "אלה תולדות השמיים והארץ ב – "הא" בראם. כלומר – ברא אותם באות "הא". כך גם מזל טלה באשר היותו ראש וראשון בגלגל המזלות ואשר ממנו נבראו כל השאר והיתר.

מזל טלה וחודש ניסן: 
שמו של חודש ניסן בא לו מן המילה ניצן המסמלת את בוא האביב ואת תחילתה של השנה חדשה – "ניצנים נראו בארץ עת הזמיר הגיעה": כך גם מזל טלה המסמל את תחילתה של שנה אסטרולוגית חדשה ואת תחילתו של גלגל המזלות.


השיעור של מזל טלה:
תכונותיו של מזל טלה הן – עוצמה, אומץ, טוב לב, אימפולסיביות, מהירות, פזיזות, פתיל קצר, נחרצות, מיידיות, צורך תמידי בריגושים, ילדותיות וכריזמה. הטלאים צריכים ללמוד שיעור מן המזל הקוטבי להם על גלגל המזלות שהוא מאזניים, שתכונותיו הן – הרמוניה, שלווה, פייסנות, חביבות, סימפטיה, אמפטיה לזולת, יכולת לראות את הדברים משני צידי המטבע, נטייה לעגל פינות, זוגיות זורמת, רוגע, שקט ושלווה אין קץ.

התיקון של מזל טלה:
התיקון של מזל טלה מבוסס על שבט יהודה שמזל טלה קשור בו על פי ילקוט שמעוני: יהודה היה ראש שבט אשר גילה גדלות נפש כלפי תמר כלתו, וזאת כאשר היה לאל ידו להורגה כדי שכלימתו לא תתגלה ברבים. התיקון של מזל טלה צריך להיות מבוסס על יכולתו להתעלות מעל לחשבונות אישיים ולראות לנגד עיניו את טובת זולתו.


מאמרים קשורים

Back to top button