ע"ב שמות

תורת הקבלה: ע"ב שמות. משמעות צרוף האותיות- מ.ו.ם

מערכת אלטרנטיבלי
סגולות 72 האותיות על פי הקבלה – משמעות ופירוש צרוף האותיות: מ.ו.ם.

ע"ב שמות לקוחים משלושה פסוקים בספר שמות פרק יד' פסוקים יט'-כא', שבכל אחד מהם 72 אותיות עוצמתיות במיוחד:

 יט וַיִּסַּע מַלְאַךְ הָאֱלֹהִים, הַהֹלֵךְ לִפְנֵי מַחֲנֵה יִשְׂרָאֵל, וַיֵּלֶךְ, מֵאַחֲרֵיהֶם; וַיִּסַּע עַמּוּד הֶעָנָן, מִפְּנֵיהֶם, וַיַּעֲמֹד, מֵאַחֲרֵיהֶם.
 כ וַיָּבֹא בֵּין מַחֲנֵה מִצְרַיִם, וּבֵין מַחֲנֵה יִשְׂרָאֵל, וַיְהִי הֶעָנָן וְהַחֹשֶׁךְ, וַיָּאֶר אֶת-הַלָּיְלָה; וְלֹא-קָרַב זֶה אֶל-זֶה, כָּל-הַלָּיְלָה.
 כא וַיֵּט מֹשֶׁה אֶת-יָדוֹ, עַל-הַיָּם, וַיּוֹלֶךְ יְהוָה אֶת-הַיָּם בְּרוּחַ קָדִים עַזָּה כָּל-הַלַּיְלָה, וַיָּשֶׂם אֶת-הַיָּם לֶחָרָבָה; וַיִּבָּקְעוּ, הַמָּיִם.


צירופי אותיות הקבלה

לצירופי אותיות אלה מייחסת הקבלה סגולות לפתרון בעיות בכל תחומי החיים, היות והם מיצגים את החיבור בין העולם הרוחני לעולם הגשמי. צרוף האותיות מחבר אותנו למקור כח שבאמצעותו אנו יכולים לשלוט בכל תחומי חיינו ולשנותם לטובה.

על פי המאמינים, כל שצריך הוא להביט בצרוף אותיות הקבלה, ללחוש אותם ויתגלה כוחם האדיר. היום, יותר ויותר אנשים בארץ ובעולם גילו את כוח צירוף אותיות הקבלה והם משתמשים בהם באמצעות תליונים אנרגטיים שונים, טבעות, ואפילו קעקועי גוף לשימושים שונים.


מ ו ם – שם זה מעניק לעונד אותו שפע, צמיחה ולבלוב: הוא מסייע לו לפסוע ב"שביל הזהב" ומרחיק אותו מכל קיצוניות שהיא.

מ- האות מ מדרבנת את מי-התהום להשפיע מעיינות ולהשקות את הצמחים מבלי הציף את היקום. ומכאן שפע, צמיחה ולבלוב.

ו – חריטת האות ו' על גבי קמע מסייעת לעונד אותו לפסוע ב"שביל הזהב" ולהתרחק מכל קיצוניות שהיא. שביל הזהב מיוצג בתורת הקבלה באמצעות דמותו של יעקב.

ם – האות ם מורכבת משתי אותיות ד: צורתה של האות ד בכתב העברי הקדום מזכירה פתח של אוהל או דלת [שער] הסובבת על צירה ופותחת הזדמנויות חדשות.


מאמרים קשורים

Back to top button