מדריכים להעצמה והגשמה עצמית

נסיה חשאי

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על נסיה חשאי – מאמנת המובילה תהליכי שינוי העצמה והתפתחות בחיים. נסיה היא מנחה אישית בכירה, מאסטר ב NLP ודימיון מודרך, בעלת ניסיון רב בהנעת אנשים וקידום בתחומי חיים שונים ומגוונים.

נסיה חשאי – הכי טוב שיש. אנחנו שמחים להכיר לכם את נסיה חשאי מאמנת מובילה תהליכי שינוי העצמה והתפתחות בחיים. 
נסיה היא מנחה אישית בכירה, מאסטר ב NLP ודימיון מודרך, בעלת ניסיון רב בהנעת אנשים וקידום בתחומי חיים שונים ומגוונים. יש לה את היכולת לעזור לכל מי שמעוניין לעשות שינוי בחייו, לחיות מתוך שמחה, הגשמת החלומות ושיפור איכות החיים.
נסיה מאמינה במיצוי היכולת האישית במידה מרבית, ומעל הכל יש לה את הכלים וההכשרה להביא אותך למקום הזה.

על פי סיפור זן עתיק, בהודו, נוהגים לקשור את רגליהם של גורי פילים בשרשראות ברזל, כדי שלא יברחו… פילים בוגרים, לעומת זאת, קושרים רק בחבלים, אותם יכלו לו רק ניסו, לנתק בקלות רבה. למה הם לא מנסים? כי פילים בוגרים זוכרים שלא הצליחו להתנתק מהעץ אליו היו קשורים בעבר. הם מאמינים 'ויודעים' בוודאות נחרצת, שכל ניסיון לברוח אל החופש הנכסף- יכשל ולכן הם מוותרים מראש. כך חיים לצערנו, גם מרבית בני האדם. אם אתם לא מאמינים שתוכלו להשיג את חלומותיכם אתם אפילו לא מנסים להגשימם – לעולם לא תדעו אם הצלחה המתינה לכם מעבר לפינה או לא.

לשאוף להיות הכי טוב שיש
כל בני האדם נולדים שווים, לפחות מבחינת פוטנציאל אישי, עם כל היכולות והכישורים שהם צריכים כדי להצליח כך מאמינה נסיה חשאי מחולון, מטפלת הוליסטית ומאמנת המובילה תהליכי שינוי, העצמה והתפתחות אישית. אנו נולדים 'נקיים', גדלים ומתבגרים ובשלב מסוים אף מאמינים שכל העולם פרוש בכף ידנו. עם הזמן, אירועי החיים גורמים לנו לבסס אמונות שליליות, דפוסי חשיבה והתנהגות שלעיתים קרובות, מפריעים לנו להגשים את עצמנו. לפעמים, למרות שיש לנו יכולות גבוהות, אנו אפילו לא מנסים לשאוף 'להגיע למעלה' כי איננו מאמינים בכלל שזה אפשרי. נסיה חשאי, מנחה בכירה, מאסטר בNLP ודמיון מודרך בוגרת מכללת רטר, בעלת ניסיון רב בהנעת אנשים וקידומם בתחומים שונים, יכולה לעזור לכם להגיע למקום הכי טוב שאתם יכולים!


מה בדיוק את עושה ולמי את יכולה לעזור?
"העבודה שלי מתמקדת בהובלת תהליכי שינוי, העצמה והתפתחות אישית עם אנשים שמחפשים לשפר את איכות חייהם. מגיעים אליי אנשים בני כל הגילאים שחשוב להם לקדם תחומים מסוימים, בהם יש להם תחושות של פספוס, תסכול או קושי. בנושאים כמו זוגיות, שחרור כעסים, דימוי והערכה עצמית, ביטחון עצמי ועוד, אני מאמינה שלכולנו יש יכולות מולדות שלא תמיד מנוצלות במלואן ואני נכנסת בדיוק למקום הזה, כדי לעזור לאנשים להתחבר למי שהם, לעוצמות שלהם, לגלות מי הם באמת, לשחרר כל מה שחוסם ולא משרת ולהיוולד כאילו מחדש ממקום חזק וחיובי לחיים ראויים יותר לפי תפיסתם".

אבל הרי לא כולם באמת נולדים שווים. לא כל אחד יכול להיות 'כל מה שירצה'?
"אני מאמינה במיצוי היכולת האישית במידה מרבית! להגיע להיות מי שאני באמת יכול להיות ולהיות שלם הרעיון הוא להכיר ולקבל את המציאות כפי שהיא ואז להתקדם מתוך הנתונים הקיימים. כשאדם מתנגד למה שקורה ואינו מודע לעולם הערכים שלו, הוא נמצא במלחמה פנימית ובתוך מערבולת אנרגיות השליליות, שם הוא נתקע, מאשים את עצמו ואת הסביבה, ללא הרף, והופך לקורבן של החיים. הכלים שאני עובדת איתם מאפשרים שחרור חסמים, דפוסי חשיבה, אמונות והרגלים והתחברות מחודשת של האדם לעצמו ולכוחותיו דרך חוויה עוצמתית. שיטות העבודה שלי כוללותNLP  ודמיון מודרך, TLT – (תרפית קו הזמן), אלמנטים משיטת "העבודה של ביירון קייטי", תהליכים בשיטת "המסע" של ברנדון בייס וכלים מעולם האימון. כל אלה הן שיטות המיועדות לאפשר לאדם להיפרד אחת ולתמיד מטראומות, מחשבות מגבילות, אמונות, חרדות ורגשות שליליים שמנהלים אותנו. אני משלבת גם טיפול בהילינג אנרגטי (בשיטת אומגה) ותטא הילינג. כל התהליכים הם עוצמתיים וחווייתיים וברובד התת מודע  ומאפשרים לאדם להתחבר לאני האמיתי שלו  וממקום של ביטחון עצמי אמונות חדשות, לקיחת אחריות ומודעות לחופש הבחירה, ניתן להתחיל מחדש…"

אז מה בין ההבדל בין מודעות לבעיה ובין התת מודע? איך מגיעים לשילוב האופטימאלי?
"המטרה היא לנטרל את ה'שדון' הקטן שיושב במודע שלנו ולוחש לנו לעצור, לא לעשות שינויים, להישאר באזור הנוחות כדי לא להיכשל, שלא יהיה יותר גרוע יותר ממה שזה עכשיו, להישאר בבוץ כדי לא להיות במצב של אי וודאות מפחידה וכו'… בתהליך ההנחיה, נכנסים להרפיה עמוקה שבמהלכה, המודע שלנו ששופט ומבקר נירדם ואז מתאפשרת תקשורת עם התת מודע המאפשרת שינוי, קבלת תובנות ולמידה – בנוסף מאחר והמוח שלנו אינו יכול להבדיל בין מציאות ודמיון ניתן בהרפיה לחוות חווית הצלחה עוד לפני שהיא מתגשמת במציאות. שיטת ה TLT  (תרפיית קו הזמן) למשל, מאפשרת לחבר את האדם למקורות של שמחה, העצמה ובטחון עצמי, עוד לפני שנוגעים בטראומות החקוקות בזיכרונו. בשלב הבא, עוברים לאיתור וניקוי מהשורש של כל אותן רגשות ואמונות שליליות מחוויות שאירעו בחיינו ופגעו בנו. נטישה, פגיעה, בגידה – כל אותם רגשות שלילים מחוויות העבר שעצבו את האמונות שלנו יכולים להשתנות בתהליך  NLP אם נשחזר אותם ונפרש את האירוע שגרם ויצר אותן- בצורה וממקום אחר".

מה זאת אומרת? את מאמינה שניתן לשחזר כל אירוע קשה, ככל שהיה, לפרש אותו בצורה חדשה ולרפא את הנזק?
"זאת אומרת שבאמצעות תהליכים בNLP  ניתן תוך חיבור ליכולות ומשאבים לשנות ולשחרר רגשות שנוצרו מחוויה טראומטית. בנוסף ניתן לשנות את זווית הראיה לאירועים שונים שהתרחשו בחיינו ולשחרר רגשות שלילים. פרשנות – היא הכל בחיים. כשמשהו בצורת ההסתכלות שלנו משתנה ומתרחב, חלים שינויים בהוויה הפנימית. ידוע שאם מספר אנשים יחוו את אותה חוויה, כל אחד יפרש אותה קצת אחרת. גם אם משהו קשה מאוד קרה לך, עדיין יש לך את החופש לבחור איך להגיב ואיך לנהל את חייך בהמשך, למרות מה שהיה".

תוכלי לתת דוגמה?
"אחת מהמונחות שלי – בחורה שבמהלך גירושין קשים הגיעה למצב דיכאוני ולא הצליחה לצאת בבוקר מהמיטה, במשך ימים רבים. המצב באמת היה קשה מנשוא. בעלה נטש אותה עם שני ילדים קטנים ובמצב כלכלי גרוע והיא לא הצליחה לראות את האור בקצה המנהרה. במהלך ההנחיה עבדתי איתה על חיזוק העצמה ועל הערכים המובילים אותה בחיים. היא הבינה, בין היתר, שבעלה היה אדם שונה ממנה מאוד, שבעצם לא היה להם סיכוי להסתדר ושהשינוי טומן בחובו גרעין של תקווה לשיפור והגעה לחיים הרבה יותר משמעותיים עבורה. פריצת הדרך והיכולת שלה לראות את המצב באופן רחב יותר, אפשר לה לעבור ולסיים את הליכי הגירושין בצורה מכובדת, כאשר היא משתמשת בכלים מעשיים שרכשה במהלך הטיפול. היא הפסיקה להאשים ועברה לפאזה של עשייה מותאמת למצב מתוך תקווה ואמונה שהיא עוברת שינוי לטובה".


אז בעצם את גם מלמדת כישורי חיים ותקשורת?
"תהליכי NLP לשינוי רגשות, דפוסי חשיבה, אמונות, קבלת כלים ומודעות לתקשורת, הכל מחובר ומתחבר לכלל תפיסה חדשה בחיים. כשאני מלמדת תקשורת בין אישית, אני מאפשרת לאדם לראות שה'אוייב' שלנו לא פועל נגדנו אלא עבור עצמו ומתוך הקושי המצוקה והצורך שלו. אם הבוס צועק עלינו בעבודה, אין סיבה להיעלב או לקבל את הדברים כפגיעה אישית, אלא אם כן אנו מאמינים בהאשמות הללו. ביקורת עניינית היא מקום לצמיחה אולם ביקורת ארסית נובעת ממקום פגוע אצל הצד השני. בכל אירוע כזה או אחר, בו אתם מרגישים רגשות מסוימים, המטרה היא אחת: להתבונן, להקשיב ולהפריד בין עובדות לפרשנות, מה שמשנה לחלוטין את הפרספקטיבה ואת ההרגשה".

האם אין זה 'משחק מכור' מול האמת?
"אין אמת אבסולוטית. הרעיון הוא לבחור בפרשנות שמשרתת אותנו הכי טוב. הרבה פעמים ה'סיפורים' שאנשים מספרים על עצמם אינם מדויקים ובכל מקרה הם פרשנות שלעיתים אינה משרתת או תורמת להם אלא להיפך. הבדיקה היחידה החשובה באמת, היא מה זה עושה לי. אם ה'סיפור' שאני מספר לעצמי, לא תורם לי אולי כדאי לשנותו…כל אדם יכול וירוויח מכך שיבחר בכל רגע נתון את רצונותיו ורגשותיו. זאת בדיוק ההגדרה של חופש פנימי שפותח בפנינו אין ספור אפשרויות"!

אין אמת אחת אבסולוטית! יש אמת שתורמת לנו ומאפשרת לנו לחוש שמחה ונינוחות מרבית הזמן! היכולת שלנו לבחור, היא החופש שלנו ליצור את החיים שאנו רוצים! אם המצב שונה – סימן שאנו לא נמצאים במקום הנכון… ויש מקום לשינוי!
מזמינה אותך לצאת למסע אישי מרתק של שינוי שחרור וצמיחה.
בסדרת פגישות, אכוון אותך לזהות ולגבש בבהירות את המטרות שלך, להתחבר אל היכולות שלך,
להסיר את החסמים שבולמים אותך ולחוות יותר סיפוק והנאה בחיי היום יום.

ביחד ניצור את השינוי.
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆

ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285452
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆ 

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על נסיה חשאי

מאמרים קשורים

Back to top button