מורים רוחניים מומלצים

פנינה מתוק

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על פנינה מתוק, מטפלת רב תחומית, נומרולוגית טיפולית, חשיבה הכרתית, מורה לצ'י – קונג, ריפוי טבעי ומודעות בתנועה מהרצלייה.

פנינה מתוק – נומרולוגיה, רפואה משלימה וצ'י קונג.

פנינה מתוק – שלום מתוק בתוכי. האם אתם שואפים לרפא ולאזן את גופכם ונשמתכם באופן טבעי ועצמאי? האם משהו כואב לכם? אולי אתם מרגישים 'לא נוח' למרות שנדמה שהכול אצלכם בסדר? האם שמחת החיים שלכם ירדה לאחרונה? אולי בעצם חסרה לכם 'רק' שלווה ורוגע? 

אם אתם רוצים להיות ה'רופא ומדריך' של עצמכם ולחיות בהרמוניה ובאיזון פנימי עם עצמכם ועם הסביבה, כדאי לכם לפנות לפנינה מתוק, מטפלת רב תחומית, נומרולוגית טיפולית, חשיבה הכרתית, מורה לצ'י – קונג, ריפוי טבעי ומודעות בתנועה מהרצלייה.

פנינה עוסקת בכל מה שקשור לאיזון הגוף והנפש ומשתמשת בשילוב של שיטות עתיקות ומודרניות על מנת להעניק למטופליה ולתלמידיה את הכלים העוצמתיים הללו, המאפשרים חיים רגועים והרמוניים. 

"הדרך היא לא שיטה אלא ביטוי של אהבה – קשב ונתינה". 
במשך השנים, היא הייתה אמא ורעיה במשרה מלאה, עבדה עם ילדים בגנים בתור מטפלת בחינוך יצירתי והגיעה לתחום הרפואה המשלימה לאחר 'תקופת מבחן' אישית שסחפה אותה לעבר יעודה האמיתי בחיים. עם הזמן, למדה שיטות בתחומים שונים, אותם היא משלבת כיום על מנת להדריך אנשים אחרים ולטפל במכאובי גוף ונפש.


"במהלך השנים נחשפתי, למדתי ועבדתי בתחומים טיפוליים שונים. כל השלבים היו הכרחיים וכל אחד מהם היווה 'אבן חוכמה תומכת' חשובה בהתפתחות האישית והמקצועית שלי. כיום אני פועלת מתוך הכרה והבנה שכל אדם אחראי על זרימת הצ'י (אנרגיית החיים) שלו ויכול להניע את אורח חייו לאיכות ולאיזון פנימיים.כולנו יכולים להשתחרר ולהרגיש טוב".

 איך עושים את זה? 
"נחישות, התמדה, אומץ, אמון. הבנה של עקרונות היקום והטבע כמראה למערכות הגוף ותפקידם הגופני, הפסיכולוגי והרוחני והסכמה מודעת לקבל אותם. אדם שרוצה לשפר את חייו מבין שזה תהליך עדין מתמשך, בו לומדים לחיות מתוך מודעות אחרת, מוותרים על אחיזה ושליטה בכוח, בעצמנו ובאנשים הסובבים אותנו, 'מחליטים' לקבל את ההנחה שכל מה שקורה לנו בחיים זה למטרת שינוי והתמרה, להרגיש שכל אחד ממולנו הוא המורה, ואנו לומדים לפעול, להרפות ולוותר על החששות והפחדים שלנו שחוסמים אותנו.

אחד המשפטים שנצרבו בתודעה שלי במהלך עשר שנות לימודים של חשיבה הכרתית- 'אני, זה לא העומס שאני חווה'. הפנמתי את הגישה שהעומס, (דרכי מחשבה והתנהלות חווייתית שקשורים לרישומי ילדות) קיים בחיי, אך הוא רק חלקי, מיותר ואינו נחוץ לתנועתי בזמן ובמרחב. הבחירה נמצאת בידי – לאפשר בניה עדינה של תהליך שחרור, הרפיה, וויתור משליטה, למען בניה של הרמוניה. ההכרה בערכים אלה והבנה מעמיקה של העקרונות הפילוסופיים, הפסיכולוגיים והפיסיים, מאפשרים לי כיום, כמורת דרך, להוביל אנשים נוספים בדרך שמיטיבה איתם וגם משפיעה לחיוב על הסובבים אותם".

איך הגעת לתחום הרפואה המשלימה ומדוע את מתמקדת בשיטות מסוימות?
"כאמור, למדתי בסמינר הקיבוצים ועבדתי במשך שנים עם ילדים בגילאי שלוש- חמש, תוך שימוש בשיטות של אומנות פלסטית בשילוב עבודה עם הגוף. במקביל גידלתי משפחה והכול אצלי היה 'בסדר'. הייתי טיפוס ספורטיבי ועסקתי בזה על בסיס קבוע. בשלב מסוים, למרות כל הטוב שהיה לי בחיים, התחלתי להרגיש רע… זה היה משהו פנימי שקשה להסבירו במילים אולם אני ידעתי שמשהו חסר. באותה תקופה, עברתי שתי תאונות דרכים שבעקבותיהן סבלתי מ'צליפת שוט' וכאבים חזקים בגוף. מאוחר יותר, הורי נפטרו בתוך חודשים וחצי והכאב הנפשי הצטרף לכאב הפיסי ושניהם לא קיבלו מענה ברפואה הקונבנציונאלית. בתוך תקופה לא קלה זו, התחלתי לחפש תשובות להרבה מאוד שאלות… מסתבר שהביטוי: 'פתח לי צוהר כחודו של מחט ואפתח לך שערי שמיים' – נכון".

למה את מתכוונת?
"כיום אני מאמינה ויודעת בוודאות שכאשר אדם באמת רוצה להירפא ולגאול את עצמו – הוא מוצא את הדרך, או הדרך מוצאת אותו. זה קרה גם לי: המורה לתנועה במכון 'איתנים' (שם התאמנתי במשך שנים) המליץ לי על מדקר סיני ומורה לצ'י קונג. פניתי ונעזרתי בו ואני מודה ליקום על הדרך שנפתחה בפני.

 כשהתחלתי ללמוד ולתרגל צ'י קונג, הרגשתי שהגעתי למקום הנכון, שמצאתי את הדרך לשלום פנימי מתוק, שאני מתחילה לראות את עולמי בצורה אחרת ומכאן התחיל תהליך הריפוי העצמי שלי. הבנתי מזה שאני יכולה לעשות הרבה דברים, לשנות כוון פנימי, על מנת להרגיש טוב ולהיות בריאה".

עם הזמן, המשיכה פנינה ללמוד עוד ועוד. בין היתר, היא למדה את חשיבה הכרתית, רייקי, הילינג (כיום היא נושאת תואר מאסטר), רפואה סינית, אבחון בקלפי טארוט ונומרולוגיה טיפולית. כיום היא מנחה סדנאות בקבוצות ומטפלת בקליניקה שלה בהרצלייה. מעבירה שעורי צ'י  קונג במעונות "מכבי", במכון איתנים בהרצלייה, באוניברסיטת ת"א, ב"קתדרה ברמת השרון" ועוד.

מה סוד הקסם של הצ'י קונג? איך נכנסת לתמונה נומרולוגיה טיפולית ומה הקשר לחשיבה הכרתית? מה הייחוד שלך לעומת מטפלים אחרים בשיטות דומות?
"בעבודה טיפולית הוליסטית, כמו בחיים בכלל, קיים שילוב של יצירתיות, עבודת גוף, איזון אנרגטי, רוחני ומחשבתי. אני יוצרת תמהיל אישי עבור כל אדם שמגיע אליי, כאשר מכל נושא שלמדתי אני מוציאה ו'קוטפת' את האלמנטים הכי מתאימים עבורו לריפוי. הפניה תמיד היא אל נכונות הלב והמחשבה לשינוי והתמרה. כלומר, כשאדם מגיע אליי לאבחון, אני בודקת ומתשאלת אותו במטרה להגיע אל שורש הבעיה. הסימפטום הגלוי שאדם סובל ממנו הוא רק 'קצה הקרחון' וישנו גם ה'סיפור הפנימי' שהוא מספר לעצמו… כל סטייה בגוף או בנפש מראה שחלה תנועה מפריזה או מחסירה מהציר המרכזי שבתוכנו. הסטיות והסימפטומים הגופניים, הרגשיים, האנרגטיים והרוחניים הם תוצאה של תהליך מתמשך שהתחיל מתי שהוא בעבר הרחוק ועלינו לבנות מול זה תבנית התנהגותית בונה לכוון בריאות, מפנימיות אל החוץ. המטרה העליונה היא להרגיש טוב. וכל חלקיק זמן הוא הזמן להתקרבות להרגיש טוב. מול זה נגלה את מקורות הכאב (שעורי הנשמה) וכך נוכל להניע את הבעיה השורשית לריפוי. הטיפול יכול להיות מורכב מניתוח מפה נומרולוגית, שדרכה נגלים שעורי החיים והשקפות שניתנות להתמרה ולשינוי, שיחה הכוללת רכישת כלים להתמודדות, בניה והתחזקות הלקוחים מ'חשיבה הכרתית', תקשור, מגע לריפוי מערכת העצבים, דמיון מודרך, אימון בתחום מודעות בתנועה וצ'י- קונג ככלי טיפולי, תנועתי בונה ומתמיר אנרגיה". 


 מה המסר שלך?
"בגדול ניתן לומר שתהליך הריפוי מתרחש בקצב אישי והשינויים הרצויים לא מאחרים להגיע. איזון כל המערכות בגוף, חיבור לעצמנו ולטבע, הרפיה ושחרור מאחיזות שיוצרות סבל, פחד וחשש –מתאפשרים, זה ניתן לכל אחד מאתנו באופן טבעי. עלינו רק להיזכר" 

תוכלי לתת כמה טיפים למחשבה/ משפטים להשראה?
"הסיבה שאינך מצליח היא לא בגלל מי שאתה באמת, אלא בגלל מי שאתה חושב שאתה לא, ואיך אתה חווה זאת."
ואני מאוד אוהבת את ספר הטאו — לאו טצה
"למד מאחרים רק כדי למצוא את החוק שלך.
מורה אמתי יוציא אותך החוצה אל מתחת כיפת השמים.      
הוא לא ייתן לך דגם לחיות לפיו.
הוא פשוט יעביר לך את התחושה, ההבנה, וההבנה תעזור לך לנוע.
ההבנה היא חופשית והיא שלך…
ללכת בדרך הטאו, פירושו- ללכת בעקבות נשמת העולם.
הצ'י הוא תנועתו של הטאו  ".

פנינה מתוק תומכת באדם לבנות תובנות חדשות לגבי התנועה האישית בחיים ובעקבותיהן תוצאות מניבות חוויות תחושה של זרימה, הרמוניה, שלווה ופיוס. כדבריה: "אני רואה את האדם כ'הבנה בתנועה' וההבנה תמיד בשינוי תמידי".

כמו עונות השנה המתחלפות, כך גם האדם המחובר לעצמו ולטבע וחי בהרמוניה פנימית וחיצונית, עובר תהליכי שינוי והתאמה לנסיבות השונות. במקום להילחם בשינויים המתמידים החלים בחיינו, אנו יכולים לקדם אותם בברכה ולחיות מתוך זרימה וקבלה, להשתחרר מכבלי העבר וההווה המגבילים אותנו ולתפקד באופן טוב יותר להיטיב עמנו ועם הסביבה.

גם אם יש לכם הכול, אבל משהו בכל זאת "חסר", הוא ניתן להשלמה.
תוכלו למצוא אצל פנינה מתוק את הדרך לחוות את החיים במלואם!

◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆

ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285953
◆◇◆  ◆◇◆ ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי
באלטרנטיבלי

מידע נוסף על פנינה מתוק

מאמרים קשורים

Back to top button