פירוש קלפי טארוט קראולי

קלפי טארוט: קלף התלוי

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דר' שולמית רונן
כל המשמעויות, הרמזים, הסמלים והשאלות שאפשר לשאול קלף טארוט זה.

בקלפי טארוט קראולי קלף התלוי מקובע במסמרים כאשר ראשו מופנה כלפי מטה, זוהי תנוחה אשר מבטאת במידת מה את שברון רצונו של האדם – ואין לו מה להפסיד יותר. התלוי נמצא במצב של קיפאון ובמבוי סתום, והתחושה היא שאין מוצא להיחלץ ממצב זה, ובריחה ממצב זה נעשית בלתי אפשרית. 
הצבעים העדינים הבאים לידי ביטוי בקלף התלוי נראים מאד עדינים למראית עין, אולם מאד עוצמתיים. הצבעים הם: ירוק, טורקיז, כחול, סגול, ירוק בהיר, לבן, כחול מלכותי וצהוב.

הנחשים המסובבים בספיראלות נמצאים בתרדמת, הם נחשים המסמלים טרנספורמציה, שינוי וחוכמה.
התלוי נמצא בעמדה מאובנת ובמצב מבוהל ומשותק מאימה, מבחינת נקודת השקפתו. עיניו סגורות, וניתן לומר, שהוא נמצא בעיוורון מוחלט לכל צורות השקפותיו אשר עמם הוא בא במגע. כל רעיון חדש, אשר אדם אחר מביא אליו כדי להראות לו נקודת הסתכלות שונה, מבוטלת על ידו או נדחית. סמליות רבה לראשו המגולח. מזכיר את המומיות במצרים עם עטיפת הכיסוי הירוק לצידי ראשו. השיער, שמהווה סמל התחושה והתפיסה, גולח מראשו. התלוי איבד את האמון והאמונה באינטואיציה הפנימית, וכל מאמציו נראים לו שאין בהם הבטחה או עתיד מבטיח, ושדינו נחרץ ונגזר לכישלון. התלוי, אשר למרות מצבו נראה ללא תקווה, ישנה תחושה שדבר טוב ואולי אפילו נס יכול להתרחש. זוהי נקודת מבט שונה, אשר תתאפשר כאשר מוכנים לראות את האמת הערומה ואין יותר מה להפסיד, הדבר היחיד שנותר הוא להתבונן פנים אל פנים למצב או לבעיה- לעזוב ולהרפות. ניתן לומר, שזוהי צורה של כניעה, לעזוב ולהרפות את חוסר הרצון, את הרעיונות אשר קפואים באידיאולוגיות אשר לא מובילות לשום מקום, אין מילוט ואין אפשרות ליצור מצבים של טרנספורמציה ושינוי, אלא מתוך מוכנות שבירת דפוסי התנהגות ישנים, טיהור מחשבות מיושנות, מקובעות ומאובנות, רק מתוך מצבים קפואים אלה – יובילו לשינוי הסתכלות ושינוי דפוסי התנהגות והתחברות לרצון קוסמי ואוניברסאלי, וזרימה עם דבר מה גדול יותר. 

הרשת הפרוסה מאחורי הנזיר, בצבע כחול ברקע פלג גופו התחתון מקפיאה את האדם ממעשה, והרשת הרחבה יותר בצבע כחול בהיר – מזכירה את "אל מוריה" המאסטר הגדול, אשר תמצית מהותו אומרת –  "אעשה כרצונם", רצונם הוא גם רצוני. ואז, ממקום של "אין מוצא", העולם הנראה בעיניו בהיפוך, יכול להיראות כהשקפה שונה ומנקודת מבט חדשה. 

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


בקלף טארוט התלוי ישנה תחושה של צליבה בין החיים למוות. הנחש הכרוך סביב כף רגלו השמאלית הקושר אותו לאנך, הוא דימוי לכוח שינוי הצורה והתמרתה של הבריאה, המאחדת את התלוי עם האנרגיה החיונית ולכוחות החיים. האנך – סמל מצרי מובהק, מסמל את מפתח החיים וכוח היצירה המתגלה באור הלבן במלוא החיוניות עם האופק הירקרק בחלק העליון של הקלף אשר חדורים בו קרני אור לבנות אל הכתר, זהו סימן לזרם הבריאה הזורם לאדם, אם רק יהיה מוכן להתבונן. המעגלים או העיגולים אליהם התלוי מחובר במסמרים – יש ערך המבטא את האלוהי והמוחלט, אשר בא לידי ביטוי בשלשת העיגולים והמסמרים –  המייצגים את האלוהות.

התלוי כמטפורה לישו הצלוב, גם כן בשלשה מסמרים. התלוי מזכיר במידת רבה את הסיפרה ארבע, וניתן לומר שזוהי התבוננות שהתלוי מייצג במידת מה – לחיות בין הערכים של החיים אשר בהם אנושיות וחיוניות לבין המוות. אלמנט ההקרבה והקורבנות בא לידי ביטוי חזק מאד. התלוי מבקש מאיתנו בני האנוש – התבוננות מעבר למגבלות, ולבטוח בענווה בהדרכה הפנימית אשר מגיעה ממקור נעלה יותר.
התלוי – מייצג את המודעות, את מצב הכניעה לאגו וקבלה עצמית, והשתחררות מכל אותם הדפוסים המגבילים וכובלים אותנו בעבותות  לאורך חיינו. 
פלג גופו העליון של התלוי יוצר גם כן שילוש, אשר בעץ החיים הקבלי הם: כתר, חוכמה ובינה. התחושה היא של חיפוש הניצוץ האלוהי בתוך האדם פנימה, חיפוש צלם הבריאה, אשר הבריאה היא –  צלמו של הבורא.
ספירת הכתר – היא הפוטנציאל המלא והבלתי ידוע של האדם, אשר האור העליון יורד דרך ישותו של האדם בזיגזג לאורך גופו. 
בספירת חוכמה – נמצא תפקודו של האינטלקט הפנימי. זהו המרכז האינטלקטואלי הגבוה ביותר,שממנו זורמת החשיבה הדוממת, ממקום  זה באים הרעיונות והתובנות העמוקים ביותר. זהו המקום שממנו באים הבזקי ההארה. בספירת חוכמה – מתגלה הכוח הדינאמי בראש העמוד הפעיל, אשר בקצהו נמצא האב הקוסמי או העיקרון הזכרי, הבא לידי ביטוי בצבעו הכחול, כחול בהיר.
ספירת בינה – היא ספירה קולטת, סבילה ומייצגת את האינטלקט החיצוני, או ההבנה. ספירת בינה נמצאת בעמוד הסביל, ומייצגת את  העיקרון הנשי, האם הקוסמית – אשר ביטויה בצבעי כחול, כחול בהיר. ניתן לומר, שבספירת בינה ישנה תכונה של גורם הזמן. ספירת בינה היא ספירה נקבית המגיבה אל הנקלט הפעיל, המגיע מספירת חוכמה והיורד מהכתר. באמצעות אינטליגנציה והיענות, היא הופכת את המידע המגיע אליה לעקרונות מובנים. היא מגיבה גם לזרם הבא מלמטה.

אף אחת מספירות חוכמה ובינה אינן מאוזנות, ועליהן להתמקד בעמוד המרכזי של האיזון. ומשמעות זו אומרת, שכל אחת מהן משמשת כמשקל נגד אחת לשנייה, בינה לחוכמה ולהיפך.

בקלף התלוי, כמו בספירת חוכמה ובינה, ישנו הצורך לבדוק כל צד – האחד את השני, ולהגיע לחשיבה ולשיקול דעת, לגבות את ההשראה, להעריך את הראייה לטווח הרחוק, הערכה מחודשת של כל הכוחות והתבניות, ולבחור בין החיים והמוות, ואולי, חוסר האונים אשר האדם נמצא, זהו הרגע שיהיה מוכן לפגוש את הניצוץ האלוהי שבתוכו, גם כאשר נראה שהמסגרת החיצונית נשברת לרסיסים. 
בפניו של התלוי ההבעה של פחד אשר באים לידי ביטוי בארשת של אחזקת שליטה וניתוק, אולם בתוך תוכו, ישנו החיפוש לביטחון, ורצון להגיע לקבלת עצמו ללא התנגדות.

מראשו של התלוי המופנה כלפי מטה, מתפזרות קרניים ירוקות אשר מעליהם הנחשים בתוך חצי העיגול השחור – זה מייצג את חוסר האונים והמוות שבו הוא שרוי, ומתחתיו הכחול עמוק. יש הרבה יופי בדימוי זה, בקרניים הירוקות – ישנה תחושת המוכנות להתנסות ולהשתחרר מהחוסר אונים הפנימי שבו הוא נמצא, ולשחרר עצמו מתוך מרחב וחופש בחירה, ממצבו הקודם למצב חדש. משמעות מפגש הצבעים – הירוק והכחול, מבטא את הרצון לקרוע את "כבלי הכלא" שבו הוא נמצא למען שחרור עצמו מהתחייבויות חברתיות ואישיות החונקות אותו, ולהיפתח לנקודות התבוננות אשר לא ראה קודם לכן, להיפתח למערכות יחסים אשר יש בהם הדדיות ואמת אשר יכניסו לחייו מערכות יחסים אמיתיות ללא מסכות ועמדת פנים. תנוחה זו של התלוי, מאלצת ומחייבת אותו להיפתח וליצור מרחב לעצמו.  
הנחש השחור הנמצא בתחתית ראשו, מהווה לאדם חצי מן האמת, ואם ניתן לומר, "כמו למעלה כך למטה", מצד אחד- נמצא במצב של מוות ומצד שני – מצב אשר שומר על כוח החיים שבו. 
בהארה הפנימית –  כאשר תהייה  לאדם המוכנות להתחבר ולהרשות לעצמו להשתחרר, רק אז תבוא התובנה, שכל אשר הוא אחז בו היו הפחדים אשר יצרו את בית הכלא הפנימי, זהו הרגע, שבו יבוא השחרור האמיתי וההתעוררות לחדש.

קלף התלוי מייצג את המשברים והשינויים שהחיים מאלצים אותנו לעשות, ואין בכך דבר פסול, נהפוך הוא. הנושא המרכזי בקלף התלוי – הוא נושא השינויים בחייו של האדם. הוא מאפשר לנו ללמוד לשנות את דרך תבניות החשיבה, לשנות כיוון וללכת בנתיב חדש, או מאידך – להמשיך להיות תלויים ולהיאחז בעצב ובסבל מבלי שדבר ישתנה וישתפר. קלף התלוי מאפשר להרפות ולעזוב "גישות" למען מציאת מקום להתפתחות וצמיחה לפוטנציאל חדש, השקפה חדשה אשר לעיתים מאלצת אותנו לעבור מבחנים לא קלים בדרך.
התלוי מחזק את הכוונה לשבור דפוסים ישנים, על מנת לסייע לנו להסתכל מנקודת מבט חדשה. התלוי מבקש מאיתנו לשחרר את אותם חלקים פצועים, למען להביע את רגשותנו בצורה אוהבת וחופשית, וניתן לומר, שאהבה ותבונה פנימית הבאות מתוך היושרה הפנימית של האדם, אשר במקור ובמהות מאחדים בצבעוניות את המחשבה – הכחול, הלב – הירוק, והפעולה – הטורקיז, אשר נוצר משני צבעי הכחול והירוק, רק אז יש בנו היכולת להביע באופן גלוי את האהבה והתבונה הפנימית לעצמנו ולסובב אותנו.

האור בקלף התלוי – שינוי דרך, השקפת עולם חדשה, מציאת חוכמה ותבונה, הארה מחודשת, חיפוש אחר משמעות, פריצת דרך ושאיפה  לשינוי.

הצל בקלף התלוי – מקובעות וקיפאון, הקרבה עצמית, סבל ועצב, חידלון, חוסר ראיית המטרה בחיים, דפוסים ישנים הבאים מתוך אמונות  ותבניות חשיבה מקובעות.


מבחינת המזלות האסטרולוגים קלף התלוי נמצא בבית השניים עשר, מזל דגים  מסמל שינוי צורה באמצעות תובנה עמוקה. הבית ה – 12 הוא ביתו של נפטון שליט מזל דגים.

נפטון – מייצג את התת- מודע הקולקטיבי, את המבחנים, את ההיטהרות, את ההתחדשות והשחרור מהכובל אותנו. בדרך כלל, נפטון מלווה אותנו במנת סבל כבדה, שקשה להימנע ממנה אם אכן רצוננו להיפתח ולהשתחרר מבית הכלא. נפטון הוא שליט הימים והאוקיאנוסים.

הים –  הוא גוף ענק של טיפות יחידות כמו הגשם, הנעות כאחת, וזו ההבנה של האנרגיה של נפטון. נפטון מאפשר לנו להיכנע לשלם גדול יותר, בכל דרך שנבחר.
הבקבוק כחול/ירוק, כמו הקלף המתחבר לנפטון מתקשר ללב, שהוא מושב הרגשות והאפשרות להתייחס לדבר שהוא גדול מאיתנו.
הבית ה – 12 מסמל את הנעלם, את משאלות הלב הכמוסות, את התת מודע, את היחסים החשאיים ואת האויבים הלא ידועים, הוא מייצג גם את הגלות, הנטישה, את חוסר שביעות הרצון, ההתנתקות, הויתור, ההתלהבות, ההתמסרות, ההקרבה, את הרגישות לסבלות הזולת, את ההשתתפות בצער ואת הנתינה מעצמך למען שלום האנושות. בעזרתם של כל אלה – נפתחות דלתות ההכרה בפני ערכים נעלים ונשגבים. היבטים אלה יורו על טיב המבחנים שיהיה על היחיד לעבור, באילו תחומים ובאיזה שטחים יהיה עליו להיאבק על מנת שיוכל להתחבר ל"אני הגבוה" ולשרת את האנושות.

השאלות שרצוי וכדאי שנשאל את עצמנו בקלף התלוי:
מהם המקומות או "האזורים" שאנו תקועים בחיינו?
האם אנו מוכנים להכיר ב"תקיעות" ולהרפות מהמחשבות המטרידות ומתבניות ההתנהגות הישנות?
האם אני מסוגל להעמיק את סבלי עד שיהיה לשקוף?
מהם התירוצים שאני "מדביק" לחולשותיי?
מה מדרבן אותי: המגע עם האדם? האמונה? הרעיון? החוויה?
כאדם – מהי האפשרות הגדולה ביותר שניתנה לי?
האם בגדתי באמונה זו? מתי? והאם יכול אני לשוב אליה?

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


מאמרים קשורים

Back to top button