פירוש קלפי טארוט קראולי

קלפי טארוט: קלף השטן

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דר' שולמית רונן
כל המשמעויות, הרמזים, הסמלים והשאלות שאפשר לשאול קלף טארוט זה.

התחושה הראשונית, הבאה בעוצמה רבה בהתבוננות בקלפי טארוט קראולי קלף השטן היא, שעל מנת שאוכל להתבונן בו ובכל מה שהוא מכיל, עלי לשחרר עצמי מכל העקרונות המוסריים ומכל הרעיונות אשר מכילים בהם אמונות טפלות.
הצבעים הבאים לידי ביטוי בקלף השטן, הם: לבן, צהוב,זהב, כתום, אדום הנסתר מעינינו, ורוד, קורל, כחול, סגלגל, כחול כהה וכחול מלכותי.
בקלף באים לידי ביטוי סמלים ממצרים העתיקה, יוון ואספקטים מעץ החיים הקבלי.

השטן מייצג את האל פאן מהמיתולוגיה היוונית, או נכון יותר לומר,שדמותו של השטן מייצגת את האל פאן. האל פאן היה חציו אדם וחציו חיה, הוא היה בנו של הרמס והיה ראש האלים על פני האדמה. האל פאן מייצג את הטבע הפראי שלא אולף ואת המיניות. הוא מייצג את הדחפים החיתיים והאינסטינקטיביים הבסיסיים ביותר של האדם. בקלף הוא בא לידי ביטוי בצורה של תיש או עז לבן עם הקרניים המסובבות. העמוד מאחורי הצבע חום/צהבהב הנהפך לחום כהה בתחתיתו, מסמל את זקיפות איבר המין הזכרי, ושני העיגולים בתחתית הקלף מסמלים את האשכים, אשר מייצגים את האנרגיה היצירתית במלוא עוצמתה ואת האספקט הגברי.

בשני העיגולים, כמו תאי זרע, ישנם גופות של ארבעה נשים וארבע גברים, אשר מסמלים את יצירת הבאת החדש לעולם. עוצמת יצירת הדור החדש באים לידי ביטוי בסמליות צוות הכנפיים המעוגלות ושני הנחשים. שני הנחשים מיצגים על ידי העין של הורוס ואוזיריס. מעט מן המיתולוגיה המצרית: עינו של הורוס, הקרויה ודג'ת – אשר משמעות השם מסמלת  "השלמה". כאל השמיים לבש הורוס צורת בז שעינו הימנית היא השמש ועינו השמאלית היא הירח. במהלך קרב נורא, פצע הורוס את סת (אחיו של הורוס, או מאוחר יותר מיוצג כדודו) באשכיו וסת פגע בעין אחת של הורוס, או בשתיהן. בגרסה אחרת מסופר – שסת לבש צורת חזיר בר  שחור, עקר את עין הירח של הורוס ובלע אותה, או קרע אותה לגזרים. אל הירח – תחות חיפש את העין האבודה. הוא מצא את גזריה, ובעזרת כוחותיו המאגיים החזיר לעינו של הורוס את שלמותה. מעתה היה אפשר להשתמש באור העין של הורוס כדי להחזיר את אוזיריס לחיים בעולם התחתון.

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


העמוד הפאלי מגיע לקצה העליון של הציור. הוא מגיע עד לשמים, אשר מסומל על ידי הטבעת בגופה של אלת השמיים והכוכבים המצרית – נוט. בקבר רעמסס השני, התגלה ציור קיר אשר בימי הממלכה החדשה הכניסו שדרות הכוהנים של האלים החשובים, מידת מה של סדר בקוסמולוגיה המגובבת. אז, נוצרה האפשרות לתאר משפחה שמימית בתמונה קבוצתית, וזה הציור שנתגלה – מסגרת ליקום משמשת גופתה הקמורה של נוט – אלת השמיים, אחת האלוהויות הקוסמיות העיקריות. לפי דברי האגדה, הייתה נוט בולעת את השמש מדי ערב וחוזרת ויולדת אותה עם בוקר. מתחת לנוט היה ערוך צבא האלים וחצאי האלים שפרעה – הוא עצמו אל חי – היה מצפה בביטחה להצטרף אליהם במותו.

העמוד חודר ומגיע גם לעומק במרכזה של אמא אדמה.

קלף השטן, מעצם החיבור של האדמה והשמים, או האדמה והיקום, מייצגים יחדיו דימוי יפייפה של אחדות יצירתית. 
עומק העיגון באדמה, מאפשר לעומק האדמה בצבעיה האדומים/חומים כהים להקרין ולזרוח ועל ידי כך למוסס את האנרגיה הקוסמית הבאה לידי ביטוי בצבעי הזהב/צהוב אשר יורדים מלמעלה כלפי מטה. התמוססות קוסמית זו, אשר יחד עם אנרגיית האדמה מאפשרות השראה וכיוונים יצירתיים ומאפשרים להשראה זו להתגלות ולהראות.

התנסות זו באה לידי ביטוי בהומור ובהרבה סיפוק ושביעות רצון. אותם בני אדם הרואים וחווים את תמציתו של העולם שבו הם חיים, יש בהם היכולת להבחין ולהכיר בחוש ההומור.
קלף השטן מזכיר לנו להיות מחוברים לחוש ההומור ולא לרצינות שבא אנו מתייחסים למחשבות ולפעילויות שלנו, לקחת הכול ביתר קלילות ובהומור.

המאסר, הכליאה או ההחזקה במעצר של התיש/עז המסמל את החומר, זוהי תמציתה של התפיסה ההמונית של השטן. פאן מעלה חיוך מעושה ומגחך על בני אדם בפרויקטים שהם יוצרים, באמצעות דמוניזציה כל שהיא. בחוכמתו של פאן, הוא רואה זאת כעובדה קיימת, שכל תשוקה ותענוג, כל מאסר או כליאה, כל קניין או רכוש, מוליכים בסופו של דבר למצב הגורם רק סבל ותסכול. ניתן לומר, שבני אנוש רוצים ומחפשים להגיע לתובנה זו, על ידי ובאמצעות חזרה על אותה התנסות כל פעם מחדש.
קלף השטן אומר לנו, ככל שאנו לומדים לראות ולהתבונן ומוכנים להיות מודעים למעשינו, אנו יכולים להגיע להנאה אמיתית וגדולה יותר.

כאשר אנו נהיה משוחררים מאותם מגבלות של עטפת מוסר, ותהייה המוכנות להיכנע ולוותר על אותם מגבלות התוחמות אותנו בשביל צר, אז, ורק אז תיווצר בתוכנו תחושה חזקה של יכולת ורצון לבטא את ההנאה הנחווית במציאות שאנו חיים על פני האדמה. במצב זה תיווצר ההזדמנות והאפשרות לגלות את התלהבות והאקסטזה בכל גילוי וביטוי פומבי, על ידי טעימה של כל דבר, ברובד הנעלה והשמימי  ביותר אשר נרצה להתנסות מתוך הנובע מכך, להמשיך וליהנות מהתלהבות זו ללא היצמדות בדבר, מלבד ההנאה הצרופה והנקייה הנובעת מתוך ההתלהבות והאקסטזה שנחווה.

השטן משחק תפקיד בכל יום בחיינו, אנו מאבדים עצמנו בדברים חומריים ושוכחים את החיבור שלנו למקור האמיתי ולמוצא של היותנו. המקור מושרש בגופים העדינים במציאויות שונות.
על ידי  "פיתוי או שידול" עצמנו בדברים חומריים והבאתם לתוך משחק הדואליות של טוב ורע, השטן עוזר לנו להראות ולכוון את הדרך למציאת עצמנו.
כמטפורה ניקח את הדג החי במים, יתכן ויהיה מודע לאלמנטים הסובבים אותו, ורק אם יוציאו אותו מחוץ למים ויתחיל לפרפר מסביב, בחוף, רק אז ירגיש את המוות המתקרב. אנחנו, בני אנוש, חיים באוקיאנוס הקוסמי כמו הדג במים, כאשר אנו נזרקים החוצה מאוקיאנוס זה, אל האדמה, אנו מתנסים בפעם הראשונה, אשר לעיתים קרובות בדרך קשה וכואבת, ישנה תחושה שאנו מופרדים מאוקיאנוס  ההזדמנויות הבלתי נדלה של עצמנו. וכאשר אנו סוטים מן המסלול, ומתחילים לתעות מסביב ללא מטרה וללא תכלית לזמן ארוך, אנחנו מתחילים להסתכל על המטרה שתנחה ותדריך אותנו חזרה למקדש הפנימי, לעצמנו.

חיינו על פני האדמה – ההתנסות הגדולה ביותר באחדות – הם המשחק הקוסמי להיותנו מודעים לעצמנו. השטן משחק את התפקיד העיקרי במשחק זה. השטן אומר לנו: אם אנו לא באחדות עם העולם החומרי ומבאים אותו לידי ביטוי, אין באפשרותנו לגדול ולהתפתח במדרגות הסולם הרוחני. השגשוג  והשפע הפנימי יכולים להתפתח רק באחדות עם העולם המקביל, העולם החיצוני. וכאשר אנו אומרים בצורה חד משמעית "כן" למציאות הקיום על פני האדמה, רק אז אנו יכולים להתעלות מעבר למגבלות.
השטן מראה לנו במודע או שלא במודע, את הצורך ליצור אצל  "השותף" להיות תלוי בנו, או הצורך בשליטה באדם שיהיה תלוי בנו, או לתחום גבולות שיהיו קשורים בנו ללא אפשרות של חופש ובחירה עצמית. חוסר חופש זה במערכות יחסים, יכול לבוא לידי ביטוי באחד או יותר בשלשת האזורים הללו:
1 . חזקה, רכושנות, שליטה או בעלות, סחורות ומטענים חומריים.
2. מיניות.
3. שאיפה, חתירה או עשיית מאמץ להשפעה וכוח.
אלה קונפליקטים אשר יכולים לבוא עם מציאויות של מערכות יחסים, ילדים, בבית, בעסקים ועוד…

מתחת לתחושת הנדיבות שהשטן יכול להראות, מסתתר הרצון לשעבד אחרים. באותו מצב רוח, בהפגנת הסבל והוכחתו, חולשה וחוסר ישע,  השטן משחק את המשחק אשר לעיתים קרובות בא לידי ביטוי בסחטנות, משחק בתמימותו של האחר או בחוסר הביטחון וחוסר האמון של האדם בעצמו, וכך בצורה סמויה מן העין ובצורה רעה משחק השטן במודעותו של הזולת או השותף. המנגנון הרגשי והתלות המינית, הם מערכות מורכבות ומסובכות , ולעיתים היוצאות דופן מבחינת התסבוכת שיכולה להיווצר בין בני אדם, והשטן מאפשר לנו לבחון זאת בכל אחד מאיתנו. השטן יכול להראות לנו לעיתים על קנאה פתולוגית, שימוש במין ככוח ושליטה ללא גבולות, שימוש במין בצורה מוגזמת, חוסר אמון, חוסר יכולת לבטוח. השטן מזעזע את כל אמות הסיפים, למען שנפתח בפתיחות לעצמנו מתוך חופש ומרחב,  כאשר אנו באים להתייחס לבעיות אלה.

כאשר מתייחסים להשפעה וכוח, קיימת ההתייחסות לשימוש באדם לניצול ושליטה למען שימוש לצורכי קידום הקריירה לטובת המנצל. לעיתים מערכות יחסים עם אדם חלש, משמשות להעלאת הכוח העצמי ולהעצמת ההשפעה של האדם.
בסופו של דבר, השטן מבטא את מוגזמות החיפוש אחר כוח והשפעה, אשר משרתים את האדם בהסתרת חולשותיו ובהיותו חסר אונים לגבי עצמו, ועל כן יש בו צורך "להשתמש" באדם אחר לצרכיו.
קלף השטן מעביר שיעור גדול  לכל אדם, אשר מוכן להתבונן במראה ולשקף את עצמו, ובעיקר לזהות את הניתן לתיקון. השטן מאפשר לנו הבנות ותובנות לכל הקשור לכוח, שליטה  ותלות, ישנה החשיבות  והצורך בלהבין ולממש הבנה זו ש"העבריין או המבצע עבירה" ו"הקורבן" הם אותו אספקט של אותה אנרגיה דינאמית הפועלת עלינו.

האדם המשחק את תפקיד "הקרבן" עורך חיפוש וחוקר באופן בלתי נלאה בשביל "העבריין או מבצע העבירה" בכדי ליצור שלמות, לפני שהשיתוף האידיאלי ימצא. במצבים אלה, בושה או אשמה אינם נכללים בשאלות אשר אדם שואל את עצמו, זה נראה בכלל לא רלוונטי.
במידה ואנרגיית השטן מעוררת בנו תחושה של תלות במערכות יחסים, אחד הדברים הראשוניים המעוררים אותנו במשימה המוטלת עלינו היא: לקחת אחריות על המצב שבו אנו נמצאים. רק כאשר נהיה מודעים ונכיר ללא פשרות, ובצורה תקיפה את המציאות שבה אנו שרויים, רק אז, נוכל לרדת לעומקם של ההבנות ולפתור את הבעיה.

קלף השטן חי בדואליות, מצד אחד הצד הקשה המחייב אותנו להתבונן לעומקם של דברים ומצד שני הוא מבטא את ההומור והשמחה. האל פאן במיתולוגיה היוונית, חצי אדם חצי תיש, מסמל את העליצות והחושניות. בתרבות מצריים העתיקה הסמל הוא רה – אל השמש, המסמל חיים, כוח ואנרגיה.
דמותו של השטן בקלף מייצגת את האל פאן, אשר היה חצי אדם וחצי חיה. פאן היה בנו של הרמס והיה ראש האלים על פני האדמה. הוא היה עליז ורעשן, אך יכול היה להיות אכזר וצמא דם בגלל הפרימיטיביות של החיה אשר שכנה בתוכו. פאן מייצג את הטבע הפראי שלא אולף ואת המיניות. מייצג את הדחפים הפרימיטיביים והאינסטינקטים הבסיסיים ביותר של האדם. עם עלית הנצרות, עולם היצרים לא התקבל בצורה חיובית ובאותה תקופה הורד האל פאן לגיהינום ומאז נהפך לשטן.

העין השלישית אשר מוטבעת בין שתי עיניו מסמלת את המוכנות לבחון מצבים פנימיים אשר בתוכנו, ושתי העיניים הפקוחות משמשות כסמל למצבים החיצוניים אשר על האדם להיות ער להם. העין השלישית משמשת כחניכה לאדם. השטן "שבתוכנו" יוצר את המציאות שנגדה הוא נלחם בקביעות. השטן בא ללמדנו לא רק לראות את השטן באחרים אלא להבין שיש לו בסיס איתן ומוצק בתוכנו. בני אדם, לעיתים קרובות לא מבחינים במאבק נגד הצל של עצמם, הוא זה המוביל להרס וחורבן עצמי. העין השלישית בתיש, כמו אצל בני אנוש, משקפת את תפיסת הידע, התודעה הגבוהה והיכולת לעשות הכללה של העצמי בתודעה ובדפוסי ההתנהגות של האדם.
קארל יונג בספריו, מדבר רבות על הסמליות באדם, שכל אשר אנו מתנגדים לו, הופך לשטני בתוכנו. האור והצל עובדים בדואליות מוחלטת. האחדות של כל אדם קשורה בדואליות מוחלטת לאחדות האחד עם הקולקטיב.

הקרניים, כפי שמצוירות בקלף כל אחת פונה לצד מנוגד, הם מסמלות את הקוטביות שהאדם נמצא בתוכו. בהתרשמות האישית שלי, כל קרן הפונה לצד המנוגד, יש בהן מן הסמליות אשר בא לבטא את המאבק בין האור והחושך, ואולי, הלידה והמוות גם יחד. 
זר הלוטוס אשר על הקרניים, במיוחד על אחת מהן, משמש במצרים העתיקה כסמל לבריאת העולם הבא מן הרטיבות, המים. ישנה אמונה עתיקה, המספרת שריחו מחדש נעורים ומביא לחיי נצח. ללוטוס בפריחתו יש קשר לאל השמש, כהכנעה לקדושה של עוצמת האור.

העמוד המרכזי בקלף השטן, לוקח אותי לעץ החיים הקבלי. זהו עמוד האיזון שבין הדין והחסד. עמוד האמצע, האיזון בין העולמות, הספירות  והמכיל בתוכו מלמעלה למטה – ספירת הכתר, דעת, תפארת, יסוד ומלכות או השכינה.
ספירת כתר – משמשת כפוטנציאל המלא והבלתי ידוע של האדם. האור העליון כהכוונה לאדם על כל מעשיו.
ספירת תפארת – ציר המודעות, המוקד של המהות האנושית, הזורם מעלה ומטה, מכתר למלכות. אצל האדם, הגובה שבו הוא נמצא  בעמוד זה, קובע את רמת ישותו.  עמוד האיזון מראה את מהותו של האדם. תפארת היא נקודת מפגש לשמונה שבילים ונתיבים, בהם נמצאת הסינתזה הבאה לידי ביטוי בספירת תפארת. בספירה זו ניתן להתחקות אחר אופיו של האדם על פי מעשיו. תפארת, יופי או האופי המהותי של האדם, היא המודעות העצמית שלו.
את ספירת תפארת ניתן להגדיר כמשקיפה, הרואה בלא עיניים, שהמודעות שלה  מעניקה רגעים של בהירות מדהימה, אלה רגעי חסד. זו ההוויה האנושית, ההשתקפות של ההוויה הניתנת לנו על ידי הבורא. תפארת שומרת עלינו ברגעים של סכנה גדולה ונקשיב לחוכמת הלב. 
ספירת תפארת משמשת כמפתח להבנת האדם במהותו. היא משמשת כציר המחבר בין שמים וארץ. תפארת מביאה את האלוהי אל עולם החומר ומעלה את החומר לעבר העולם הרוחני. היא מקום המפגש בין הנראה והבלתי נראה. ספירת תפארת, היא ספירה אשר זורמים אליה מכל הכיוונים וממנה החוצה.
ספירת דעת – הנמצאת מעל תפארת היא ספירה בלתי נראית. היא מייצגת באדם את הנקודה שבה אין ידיעה ממש, אולם ישנה הידיעה. זהו  השלב שבו האינדיבידואליות של האדם נמוגה והוא יכול להתנסות או לא להתנסות באחדות עם הבורא. האדם המתנסה בתחושה זו, מתנסה בתחושת הריקנות, המקום הריק שבו האגו נמצא בתהום המוות. ואולי, זה המקום שבו המקור מביא עצמו למספר רב של הסברים בלתי מובנים על חיסול וביטול האני. הדבר היחיד העולה בעיני ברגע זה, הוא האהבה האלוהית, כאשר האוהב שוכח את עצמו לגמרי בתוך נשוא אהבתו והופכים לאחד.

ספירת יסוד – מסמלת את התבונה של עולם החומר והפעילות. מודעות עצמית הוא ביטוי שמשמעו בעצם "יסוד", דבר המעיד על חשיבותה  של הספירה בקליטת היקום שמעלינו. יסוד היא ספירה אשר דרכה האדם רואה את העולם החיצוני ואת העולם הפנימי. יסוד מקבלת שפע מספירת הוד, אנרגיה מספירת נצח, ומספירת מלכות את המרחב הפיזי שבו מתנהלים החיים.

ביסוד נצברים ההרגלים והגישות ושם יוצרים את הדימוי העצמי, את האגו. יסוד היא שריונה של האישיות, המסכות שלובש האדם, בין החוץ והפנים בתוכו. ניתן לומר, שיסוד היא מסכה קבועה כלפי חוץ, וכלפי פנים זוהי מראה משתנה. יסוד הוא המקום, שבו ישנם לאדם תחומי התייחסות לכל מה שלמד בחייו, יסוד יכולה להיות גשר או מחסום. היא יכולה להיות אמצעי להעברת דמיון יצירתי, או מקלט לאשליית שווא. זוהי הראייה העיקרית שיש לנו, של עצמנו ושל העולם. הבחירה ניתנה לאדם – להתעורר או להישאר בשינה למחצה.
תכונה חשובה לספירת יסוד, היא בהתייחסות למין ומיניות. מעצם היותה בציר הראשי של העץ, מקבלת שפע ישירות דרך תפארת, דעת וכתר.

אנרגיה זו מתמקדת ביסוד, קולטת את השפע מהצד הנקבי והצד הזכרי של העץ, ויוצרת את השילוש המיני. הסיבה לכך, שעמוד  האיזון, האמצעי, גורם למערכת יחסים יצירתית של הכוחות הפעילים והסבילים. הספירות המרכזיות בעץ יכולות למלא את התפקיד הייחודי של השינוי. ספירת יסוד יכולה להביא להריון באיחוד המיני, והיא גם הבסיס המודע או המסד של לידה רוחנית. זוהי ספירה חיונית לחיים, בלעדיה יהיה האדם בלי מקור כוח. האנרגיה זורמת מלמעלה למטה, אולם כאן, קיימת בחירת כיוון. בחירה זו מאפשרת באמצעותה, הסבת הכוח השופע לאדם, את היכולת לעלות בסולם ההגשמה העצמית, להתחיל בשיבה שלו.

ספירת יסוד באדם היא הגוף הפיזי, היסודות הארציים. הגוף מורכב מיסוד האדמה – כל העצמות, הרקמות והתאים מורכבים ממינרלים ושרידי מתכות. יסודות ארציים אלה הם החלק הארי בגופו של האדם, הם מחזיקים את צורת הגוף ואת מערכות החיים, בעוד המהות משתנה ללא הרף.
העיקרון של יסוד המים עובר כנוזלי הגוף בדם ומגיעים לכל אזורי הגוף, לכל מקום ומקום דרך כלי הדם ולרקמות התאים. ללא יסוד המים, הגוף התכווץ, והכול ייפסק. זרמים פנימיים אלה לא רק שומרים על הזרימה בכל ההיבטים, אל הגוף וממנו החוצה, אלא גם עוזרים בתהליך הגידול.
יסוד האוויר תורם תרומה עיקרית למחזור האנרגיה של הגוף, אולם הוא קיים בגזים השונים הנוכחים בגוף. אלה חודרים לדם ולרקמות, ושלילת יסוד גז אחד, עלול לגרום לאי איזון חמור ואפילו מוות. קודם הלידה האדם הוא יצור ימי, החי בנוזלי הרחם. אם הלידה, הדלתות האורגניות נסגרות ונפתחות, ועם הנשימה הראשונה מתבצע זינוק קוונטים אל החיים.
במצב של הארה, הגוף יכול לאתר את היסודות המעודנים הללו, ולעבור לידה מחודשת, נוספת, והפעם מתוך הכרה.
יסוד האש, הקל מכולם, הוא סמל של האנרגיה הקורנת. הלהבה מפיקה חום, אור ועוד תדרים רבים. באדם, האש ממלאה את האורגניזם כולו, במצב מסוים זה יכול להיות חום, במצב אחר, מעטפת ביו חשמלית המקיפה את החיים. זו יכולה להיות מחשבה, הארה רוחנית, רגשית, פסיכולוגית ועוד…
ספירת מלכות – היא הרמה הגשמית ביותר של החומריות. לגבי הדם היא גם היקום הפיזי. מלכות היא העולם המוכר, כי אנו נוטים לראות תוצאות יותר מאשר סיבות.
במלכות, מצוי כל מה שהיה קודם, כל תכונה של כל הספירות, מרוכזת בחומר. זוהי הספירה הטעונה ביותר מכולן בפוטנציאל שהיא מכילה. באדם, בגופו הפיזי אשר מהווה ככלי, היא האפשרות של התפתחות מהירה. החיים על פני כדור הארץ הם מצב קשה ביותר, שבו נוצר פוטנציאל רב ובו אפשרויות רבות לאין ספור. באדם טמונים משאבים רבים ועוצמתיים.

בקלף השטן טמונות אפשרויות רבות, וכאשר מתבוננים בו, מזכיר טיל הנראה כחללית עם מיליוני החלקים והמערכות המשוכללות והמתוחכמות ביותר, בדומה לפאלוס, אשר מבחינת הפוטנציאל לבריאה, האדם, כמו הכוח המניע את ספירת יסוד, רוצה להגיע לראש הקבוצה, ואפילו מבצע טכני לכאורה כמו מסע לירח, ניחן באיכות חלומית ופאלית, זוהי איכותה של ספירת יסוד.

האור בקלף השטן – תפיסת העצמי האמיתי וקבלתו בהשלמה. מוליד ויוצר אנרגיה, חיות וחיוניות חדשה, הומור, ייחודיות, אנרגיה  יצירתית.

הצל בקלף השטן – כוח,שליטה ותלות,קשרים קרמתיים, תלות כלכלית, שיעבוד למיניות ולרגשות, דואליות וחוסר החלטה.


מבחינת המזלות האסטרולוגים קלף השטן במזל גדי ושליטו סטורן – אל הזמן. כוחו של הגדי מוגבר ומוקצן בגלל שליטו סאטורן. אומר בזהירות רבה, שגם מאדים מקצין את השפעת השטן באדם. הגדי שואף סמכות, רצון עז למעמד גבוה ולצבירת רכוש ועושר. הגדי אוהב דיוק, בעל מחשבה מעמיקה וכושר ריכוז גבוה. לגדי שליטה עצמית חזקה, אוהב בדידות ושומר סוד.
בגוף הפיזי שולט הגדי על הברכיים ועל השלד, שהוא החלק הקשה והיציב ביותר בגוף.
הגדי הוא שילוב של קשיחות וענווה. הוא מסודר, מאורגן ומתוכנן להפליא. הוא אינו נסוג, לא מהתחייבות ולא מאחריות שנטל על עצמו. הגדי ניחן במודעות מקצועית קפדנית ובכוח עבודה בלתי רגיל. יש לו כושר הסתגלות נדיר למציאות, הוא עקשן, ולא נרתע בפני שום קושי. הוא יציב, עקבי, קר רוח, מחמיר ורציני, החום והרכות הם לא מתכונותיו הבולטות. לעומת זאת, אפשר לסמוך על הגדי בעיניים עצומות. כל התכונות האלה מאפשרות לאדם לתפוס מעמד בהיררכיה החברתית. הגדי מבקש בכל מאודו לטפס בפסגות ההכרה, עד שיוכל להתבונן במציאות כבפנורמה רחבת ידיים הפרושה לנגד עיניו. הדחף הטבעי שלו הוא לשאוף לחדור אל לב הדברים. הגדי לא מעז לבקש רוך, דורש שיכירו בכישרונותיו ובערכו.

השאלות שרצוי וכדאי לשאול עצמנו בקלף השטן הן:
מהם האזורים בחיי שאני רואה עצמי מסובך ומסוכסך במערכות היחסים שלי עם אחרים?
האם יש לי משאלה, בקשה או רצון אשר איני מוכן/ה להודות בפני עצמי ולהכניסה לחיי?
האם אני באמת נוכח/ת? האם יש בי מן השאפתנות ואני ממציא/ה את דרכי?
האם יש קשר בין המקצוע שלי ליעוד שלי?
האם אני נמצא/ת בעמדה מקצועית אשר ממנה אני יכול/ה להגיב ולפעול?
האם יש לי  פרופורציות לחושים שלי?
כיצד אני חי/ה עם כישלונותיי?

ליצירת קשר ופרטים מלאים על שולמית רונן

לשיחה אישית עם קוראים בקלפים וקוראות בטארוט לחצו כאן!

לרכישת קלפי טארוט קראולי לחצו כאן!

לקבלת אוסף הטיפים הגדול מבית פורטל אלטרנטיבלי לחצו כאן!


מאמרים קשורים

Back to top button