משמעות / פירוש קלפי טארוט

משמעות קלפי טארוט: קלף הכהן הגדול

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
קלף האמת – הסברים ומשמעות קלף הכהן הגדול בקריאה

בקלפי טארוט קלף הכהן הגדול מייצג את השלב שבו המחפש הופך לחניך. הוא הופך לחניך כיוון שהוא רואה את האמת. ומה היא האמת? האמת היא דבר מוחלט, מלא ושלם. אם נתבונן במילה "אמת" נראה שלמות. המילה אמת מתחילה באות א', ומסתיימת באות ת', היא מכילה את הכל. האמת היא מוחלטת, שלמה והיא מכילה את ההתחלה, את הסוף ואת האמצע – את הכל.

כשאנו פוגשים דבר אמת הוא מהדהד בנו, אנו יודעים בתחושה פנימית שהוא נכון, שהוא שלם. האמת מעלה את המודעות שלנו ומאפשרת לנו לעשות קפיצה במודעות לשלב ממנו יהיה קשה לה לרדת. אז משהו בנו הופך בבת אחת להיות מואר, כל השדים שבנו נעלמים ואנו נולדים מחדש.

לדוגמא, אדם הרוצה להפסיק לעשן. כל עוד הוא לא פגש באמת, הוא לא יפסיק לעשן. זה לא שהוא לא יספיק לנסות, את זה הוא ימשיך לעשות במרץ, אולם הוא לא יפסיק לעשן. הוא ינסה מדבקות ניקוטין, הוא ינסה היפנוזה, מסטיקים ועוד ועוד. חלק מהדברים יעבדו טוב יותר וחלק פחות, אבל עד שהוא לא יפגוש באמת הוא לא באמת יפסיק. יום אחד הוא יפגוש באמת: זה יכול להיות התקף לב, תובנה או שהוא פשוט יבין שהוא לא צריך את זה יותר. אז הוא יהפוך להיות מואר, המודעות שלו תעלה למקום ממנו היא לא כבר לא תוכל לחזור, והוא לא יחזור לעשן. זה תמיד קורה בבת אחת, פתאום ואז אנו כאילו נולדים מחדש.

המורה והכוחות החיוביים בחיינו
בשלב זה של מסע השוטה, החניך פוגש את המורה שלו, את זה שילווה אותו לכל אורך הדרך . הוא יודע שזהו המורה שלו מתוך תחושה פנימית, תחושה של אמת וכאן הכל מתחיל. רעיון המורה יכול לבוא לידי ביטוי בצורות רבות: אדם, חיה, תחום עניין, שלט או החיים עצמם והתמורות החלות בהם באופן תדיר. לפעמים התהליך עצמו שהשואל עובר הינו ה"מורה" ממנו עליו ללמוד על מנת להתפתח, אפילו אם התהליך אינו נעים.

קלף הכוהן הגדול מייצג את הכוחות החיוביים בחיים שלנו. כוחות אלו הם המעוררים את התהליכים הנכונים בחיינו. כאשר אנו מחוברים לכוחות החיוביים, הכל קורה נכון. אנו מקבלים עזרה, עצות נכונות, אנו פוגשים את האנשים הנכונים. הכל מתחיל להסתדר. אבל החשוב ביותר הוא שאנו מחוברים אל הקול הפנימי שלנו.
אנו יודעים מה אמת ומה שקר בחיינו, אנו יכולים לקרוא את סימני הדרך, ומסוגלים לצעוד בצעדים גדולים ובטוחים יותר לכיוון ההתפתחות הרוחנית שלו. כשנהיה במקום הנפלא הזה הכל יתחיל להשתנות, אנו נתחיל לנוע בדרך הנכונה וכוחות היקום ירתמו לעזרתו.

קלף הכהן הגדול מייצג את התקופות הנפלאות בחיינו בהן אנו נמצאים בשליטה מלאה על חיינו. אנו מרגישים ב"היי" ויודעים שהכל במקום הנכון, בשליטה. במקרים יותר נדירים הקלף מייצג תקופה בה אנו מוצאים את הנתיב שלנו, בה אנו יכולים לראות את הייעוד שלנו, להבין אותו ולהבין מהי המטרה שלנו כאן. בשלב זה אנו למעשה מתחילים את שלב החניכות שלנו ומנקודה זו הכל קורה נכון, כיוון שכוחות היקום תמיד יפעלו לטובת האדם הפועל להגשמת הייעוד שלו. כשכוחות אלו יפעלו אנו נהיה מודעים לחוקי היקום לדרך התנהלותו, נבין אותם ומתוך כך נוכל להמשיך לפעול נכון יותר.

במיתולוגיה היוונית
במיתולוגיה היוונית קלף הכהן הגדול מייצג את כירון: מורה הדרך ורופא, אשר ייסד את בית הספר לחיים אליו נשלחו בני מלכים, בני אלים וגיבורים רבים, לרבות יאסון אשר מאוחר יותר יוצא למסע המפורסם: "החיפוש אחר גיזת הזהב". בשלב מאוחר יותר בלימודי הטארוט נגלה כי סיפור המסע של יאסון, הנו הסיפור המיתולוגי המייצג את יסוד האש וכל עשרת המספרים של סדרה זו הנם עשרת השלבים שיאסון עובר במסע מרתק זה בו הוא הופך מנער לבוגר.

כירון, אשר הקדיש את חייו ללמידת סודות הריפוי של הגוף ונפש, מגלה את הרפואה ההוליסטית, השלמה, והשפעה שיש לה על שפע ושגשוג להם אנו זוכים בחיים. מאחורי תורת הריפוי שלו עומדים עקרונות נפשיים אשר מציגים, אולי בפעם הראשונה, את הקשר בין גוף ונפש ומראים כי הנפש הבריאה הנה הבסיס לבריאות שלנו. כאשר הנפש, או הרוח שלנו, יהיו מאוזנים נוכל לזכות לבריאות פיזית, חוסן גופני ומצב רוח מרומם.

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים

מאמרים קשורים

Back to top button