משמעות / פירוש קלפי טארוט

משמעות קלפי טארוט: קלף גלגל המזל

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
גלגל המזל, גורל ומה שביניהם

קלפי טארוט מייצגים את המסע אותו עובר הצועד בדרך השוטה. המסע מתחיל בנקודה בה הצועד מרגיש כי דבר מה חסר בחייו ומתחיל לחפש, ומסתיים בנקודת ההארה בה הכול ידוע וברור. זהו תהליך המורכב מ-22 שלבים וכל שלב הוא שיעור בדרך אל השוטה. השוטה הוא התוצאה הגדולה מכל חלקיה שלא ניתן להגדיר אותה, להסביר אותה או לתפוש אותה, אלא להבין כי הוא התוצאה של כל השיעורים יחד וכל אלו הם שיביאו את צועד אל ההארה.

בקלף גלגל המזל הצועד בדרך השוטה לומד להכיר את "חוק הגורל". הוא מבין כי אין דבר כזה הקרוי גורל או באופן ספציפי יותר- אלא, כי מה שאנו מכנים "גורל" הוא בעצם אוסף של גבולות שאנחנו מציבים לעצמנו כתוצאה מחוסר איזון פנימי הטבוע בנו. מקרים "פשוטים" של מציאת עבודה או בחירת חברים נעשים גם הם לפי החוק הזה. המכלול הפנימי שלנו, מי שאנחנו בעצם, מוביל אותנו למצוא עבודה המתאימה לנו. וכך הדבר גם בבחירת חברים- אנו בוחרים בחברים (והם אותנו) אשר משרתים את המטרות שלנו, וכאשר הן משתנות החברים העבודות (ועוד דברים רבים וטובים אחרים) ישתנו גם כן.

החיים הם משוואה אנרגטית. זו אמנם משוואה סבוכה ומורכבת אולם הרעיון הבסיסי של משוואה זו מאוד פשוט: אנחנו מרכז היקום. כל דבר ודבר המתרחש בעולם הוא שלנו ונועד עבורנו. כל מה שאנו רואים, חשים ומדמיינים, כל מה שקיים פיזית וקיים בדמיון שלנו הכול הנם ההשתקפות של כל מה שקיים פנימיות שלנו. הכול כאן הוא עבורנו ונוצר כדי שנוכל ליהנות ממנו, ללמוד ממנו. זהו גן העדן הפרטי של כל אחד מאתנו ומה שנשאר הוא לקטוף את הפירות.

אולם, אנו לרוב נכשלים. אנו נכשלים בדרך בה אנו מחפשים את הדברים אותם אנו רוצים. אנו מחפשים את אשר אנו חפצים בחוץ, בעוד שהכול קיים בפנים. כל דבר אותו אנו רוצים בחיינו מתחיל ביכולת שלנו להאמין כי הוא קיים עבורנו ומתממש דרך היכולת שלנו למצוא את זה בתוכנו. לאחר מכן – זה פשוט קורה.

כדי להבין טוב יותר את עקרון המשוואה האנרגית, עלינו להבין כי כל מה שחיצוני לנו משקף את העולם הפנימי שלנו. החל מאנשים שאנו פוגשים במהלך חיינו, שהנם שיעורים והשתקפויות של מי שאנו ועד אפילו לשלטי חוצות שלפעמים יכולים להיות תמרורים המשמשים כמסרים לאירועים בחיינו. כל דבר בו אנו פוגשים בחיינו הוא שיעור הנועד לעזור לנו להבין מה חסר ומה אנו יכולים לעשות עוד כדי ליצור איזון ושלמות פנימית. ואז, כאשר תשתנה הפנימיות שלנו, ישתנה גורלנו בהתאם. באופן כללי ניתן לאומר כי הפנימיות היא זו הקובעת מה יתבטא כלפי חוץ, ורק כאשר נהיה שלמים בפנים, כל הדברים האחרים בחיינו יוכלו להסתדר.

אז מתי יגיע הדבר אותו אנו רוצים – בואו נעשה לעצמנו מבחן קטן:
דוגמא טובה לכך נוכל למצוא אם ניקח בחורה המעוניינת למצוא בן זוג. נערוך לה "מבחן" קצר, בו נבקש ממנה לרשום על דף מהן שלוש הסיבות בגללן היא רוצה בן הזוג. כתשובה, תרשום הבחורה תשובות הגיוניות וארציות ביותר- שהיא רוצה מישהו לאהוב ושיאהב אותה חזרה, מישהו שיעניק לה ביטחון כלכלי ומישהו ושיהיה איש שיחה טוב (שתוכל לשוחח עמו). בדרך קסומה, התשובות אותן הבחורה תענה יהיו גם "הפתרון" לשאלה: "מתי אני אמצא את אהוב ליבי?". זה יקרה כאשר הבחורה תלמד לאהוב את עצמה , לאחר שהיא תמצא עבודה טובה שתפרנס אותה ולאחר שהבחורה תפתח לעצמה קומץ ידידים איתם תוכל לדבר. רק אחרי שהיא תהיה שלמה מבפנים. ברגע זה, כאשר הפנימיות שלה שלמה, ממש כמו במטה קסמים יופיע האביר על הסוס הלבן.

ומה יקרה לאותה הבחורה עד אז? עד שהיא לא תשלים את המסע הפנימי שלה, מערכות יחסים שיבואו אל חייה, אם יבואו, יהיו "רק" שיעורים המשקפים את חוסר השלמות שלה. שיעורים דרכם היא תוכל ללמוד ולשנות את הפנימיות שלה. היא תתנסה במערכות יחסים שונות: חלקן טובות וחלקן פחות, אולם עד שהיא לא תשלים את המסע לא יגיע אליה בן הזוג אותו היא באמת מחפשת, את זה שאתו באמת יהיה לה טוב ושיישאר שם תמיד.

בציור המצוי על גבי הקלף אנו רואים שני גלגלים, כאשר כל תנועה בגלגל הקטן יוצרת תנועה גדולה יותר בגלגל הגדול. באופן מפתיע למדי, מתנהלים להם החיים בצורה מקבילה להפליא: כל שינוי בפנימיות שלנו יוצר שינוי גדול יותר בחיצוניות שלנו.

מה קורה לאחר השינוי?
חשוב שנבין- השינוי הפנימי שיתרחש יסחוף עמו, ממש כמו סופת טורנדו, את כל הדברים האחרים הסובבים אותנו בחיים. ההצלחה, או השגת המטרה הנה עדות לכך שאנו כבר שונים בפנים ותוצאות השינוי עצמן יכולות להיות מהירות ומפתיעות. השינוי יתרחש במגוון גדול של אירועים וביניהן חברה חדשה ודינאמיקה חדשה, שינוים עמם אנו חייבים לזרום. אנו כבר נהיה אנשים שונים ועלינו "להניח" לדינאמיקה ולאפשר לעצמו לגדול ולהתפתח עמה. לכן עלינו להישאר נאמנים לעצמנו ולשינויים אותם עברנו ולא "לחזור" להיות מי שהיינו קודם, לא להיתקע או להיאחז במה שהיה בכל מחיר.

פעמים רבות לאחר השינוי הסביבה החיצונית כבר לא מתאימה, כיוון שהפנימיות שלנו כבר אינה תואמת את החיצוניות שלנו. אנו אמנם עברנו שינוי, אולם הסביבה החיצונית לא השתנתה, ולכן היא תנסה להחזיר אותנו אחורה, למקום ולמה שתמיד היינו. כאשר נוצר השינוי עלינו לקחת בחשבון כי החברה ורוב מי שנמצא סביבנו כבר אינו מתאים לאני החדש ולהבין כי כנראה הגיע הזמן להחליף את הסביבה החיצונית.
פעמים רבות אנשים חושבים שהחיים הם כמו גלגל: פעם אנחנו למעלה ופעם למטה. מה שפחות מבינים הוא שעבור מי שמחובר לפנימיות שלו החיים הם אוסף של אירועים רציפים הגדושים במשמעות ושיעורים.

קלף גלגל המזל בקריאה
קלף גלגל המזל בקלפי טארוט הוא קלף של שינויים והתפתחויות. הוא מראה כי השואל עובר שינוי פנימי והתוצאה היא שבקרוב עתידים להתחולל שינויים חיצוניים חיוביים בחייו. קלף הגורל הנו אחד מארבעה קלפים השייכים לסדרת הארקנה הגדולה שכשהם מופיעים בקריאה הם מייצגים לחץ. הקלף פעמים רבות מייצג לחץ הנוצר כיוון שהשואל מרגיש כי משהו עומד לקרות ומטבע הדברים חושש. כדאי שנזהיר את השואל כי כשהשינוי יתחולל הוא עלול להרגיש כי הקרקע נשמטת מתחת רגליו, דברים רבים כבר לא יהיו כפי שהיו. אולם, עליו להבין כי השינוי לטובה, להמשיך להיות נאמן לדרך אותה הוא התחיל ולא לתת לחששות שלו או לחברה החיצונית לגרום לו לשנות את דרכו.

לפי חוקי היקום החיים אינם אקראיים, דברים קורים לנו כי משהו בתוכנו גורם לכך. עלינו לקחת שליטה על חיינו, להבין מה הגורם ולתקן אותו מבפנים כדי שהדברים יקרו במציאות.

הופעת הקלף מראה כי כרגע נראה שגורלנו לא בידנו ואנו פשוט נסחפים בזרם המציאות הגורם לחיינו להיות נקודה על גלגל מסתובב: פעם היא למעלה ופעם למטה. אך החיים אינם אקראיים: העולם הפנימי שלנו משפיע באופן ישיר על העולם חיצוני.

בניגוד לקלף העצמה בו אנו נמצאים במקום הנכון ופשוט צריכים להאמין בכך, קלף גלגל המזל קורא לנו לטפל בחוסר האיזון הפנימי שלנו, וברגע שנפתור אותו הוא יביא לשינוי בעולם החיצוני שלנו. הקלף קורא לנו ליצור איזון ושלמות פנימית שיגרמו לנו למשוך את הדבר הנכון לחיינו.
פעמים רבות הקלף הנו מסר הבא להראות כי השינוי שאנו רוצים לחולל בחיינו חייב להתחיל קודם כל מבפנים. הקלף מראה כי הגיע הזמן שניקח את הגורל בידיים שלנו ונעשה משהו, שכן אם לא נעשה זאת נמשיך להיסחף בזרם החיים וחיינו יהיו כמו גלגל: פעם למעלה ופעם למטה.

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים

מאמרים קשורים

Back to top button