נומרולוגיה

בחירת שם לתינוק לפי נומרולוגיה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דב גרגור
בחירת שם לתינוק היא משמעותית עבור התינוק ועבור הוריו. כל מה שצריך לדעת על בחירת שם לתינוק.

בחירת שם לתינוק היא החלטה חשובה של ההורים. זה לא כל כך משנה האם החלטתם לבחור שם לתינוק לפי נומרולוגיה או לפי תורת הקבלה, חשוב שתעשו זאת אחרי התייעצות עם מומחה לנומרולוגיה או קבליסט מוסמך, כי האנרגיות הטבועות בשם ילוו את ילדיכם לכל  אורך חייהם.

מדוע חשוב לבחור שם בעזרת ידע נומרולוגי?
לכל שם יש תדר ואנרגיה משלו. אנחנו יודעים זאת באופן אינטואיטיבי: יש שמות שנעימים לנו ויש כאלה שלא. כשאנחנו שומעים שם של אדם אנחנו לא פעם כבר מנחשים מי הוא ומה הוא. אבל בגלל המשמעות הגדולה של השם למהלך חיי הילד, חשוב מאד לבחור שם לא רק בגלל שהוא יפה בעינינו – אלא בגלל יכולתו לקדם ולתמוך בילד.
לפי הנומרולוגיה, לכל צירוף של אותיות יש משמעות אחרת, שנובעת מהמספרים שלהם בגימטרייה (ללא חישוב האפסים). כך למשל השם "יואב" מורכב מצירוף המספרים 1+6+1+2 – וביחד 10, כלומר הספרה 1. 
לפי הנומרולוגיה, לכל ספרה יש תדר אנרגטי משלה: למשל, הספרה 1 מרמזת על אינדיבידואליות, יכולת הנהגה, כישורים ניהוליים, קושי עם סמכות, ורצון להחליט לבד. לכן, ילד שייקרא יואב ילווה כל חייו בתכונות האלו. לעיתים הן יהוו עבורו מקפצה, ולעיתים נטל. 
מומלץ מאד להתייעץ עם נומרולוג בעת בחירת השם: מומחה בתחום יוכל לפרוש בפני ההורים את מכלול המשמעויות של השמות ביניהם הם מתלבטים, כך שיוכלו לקבל החלטה מושכלת.


מהם השיקולים הנומרולוגיים בבחירת השם?
בבחירת שם מתאים לתינוק, יש לקחת בחשבון כמה שיקולים:

1. מה הן השאיפות שלנו לגבי הילד? מכיוון שהשם הוא מעין "חבילת מתנה" של תכונות שהילד מקבל מהוריו עם הלידה – חשוב לשאול את עצמנו מה אנחנו מאחלים לו שיהיה: קפדן? משפחתי? אינדיבידואליסט? משתף פעולה ובן זוג טוב? שואף לחופש ומרחבים? לכל צירוף אותיות יש משמעות אחרת: למשל, שם שסיכום הספרות שלו הוא 3 יעניק לילד את מתנת היצירתיות והראש הפתוח; שם שסיכום ספרותיו הוא 2 ייתן לתינוק את סט התכונות שיאפשרו לו להיות בן זוג טוב, חבר טוב ובעל יכולות רגשיות מפותחות; בעוד שם שסכום ספרותיו 6 יעניק לילד יכולת משפחתית מפותחת יחד עם אהבה להרמוניה ויופי. לא מפתיע שההורים לעיתים קרובות חלוקים בדעתם לגבי השם שיינתן לילד: גם במהלך ההורות, האב והאם עשויים להתווכח לגבי מה חשוב לילד ומה לא, האם לנהוג בו כך או אחרת. דיון מסודר על השם יוכל להביא לשיחה משמעותית על מה חשוב לכל אחד מבני הזוג להביא לחייו של הילד, ולפתוח צוהר לתפיסות החינוכיות, לערכים ולרצונות של כל אחד מהם.

2. האם יש התאמה של השם לתאריך הלידה? סכום הספרות של תאריך הלידה מכונה בנומרולוגיה "שביל הגורל". יחד עם שמו של האדם, שביל הגורל הוא הנתון המשמעותי ביותר לקביעת מהלך החיים. התדר האנרגטי של תאריך הלידה מלווה את האדם כל חייו, ומעניק לו מערך של יכולות ואתגרים. את תאריך הלידה רובנו לא קובעים – אלא הוא מוכתב לנו מלמעלה. אבל מרגע שהתינוק נולד, כדאי לבדוק שמספר השם יתאים למספר הלידה. למשל, ילד ששביל הגורל שלו 5 (מספר שמבטא מרחב, שינויים וחופש) יזכה לחיים הרמוניים אם השם שלו יסתכם במספר 1 (אינדיבידואליות, הנהגה), או במספר 3 (יצירתיות, חשיבה פתוחה). אבל אם השם שלו יסתכם בספרה 2 (מערכות יחסים רגישות, צורך בזוגיות וב'אחד על אחד') או בספרה 4 (קפדנות, סדר, שגרה, התעסקות בפרטים) הוא עלול לסבול מקונפליקטים והתבלטויות בין קצוות שונים באישיותו. חשוב שבחירת השם לא תתבסס על חוויות מהעבר שלנו ("היה לי מורה שנוא בשם חנן, ולכן לא אקרא כך לילד"): אל לנו לגזור את גורלו של הילד על פי החוויות שלנו. בחירת השם צריכה להיות מבוססת על מה שאנחנו מאחלים לילד שלנו, שהוא דף חדש וחלק, ועל ההתאמה לתכונות שלו כפי שהן מתבטאות בתאריך הלידה הייחודי שלו.

3. האם יש התאמה לתאריכי הלידה של ההורים? באותה מידה, שם התינוק יכול להתאים או לא להתאים לשביל הגורל של הוריו. ילד שהמספר 5 נמצא בשמו יכול לחוש חנוק ומוגבל אצל אמא ששביל הגורל שלה הוא 4 (ה"ייקים" שבין המספרים), ואילו ילד עם שם 33 יכול להרגיש ששמחת החיים הטבעית שלו הולכת לאיבוד מול אב ששביל הגורל שלו הוא 7 (מספר שמבטא עומק, התבוננות, צורך בשקט, נזירות, נטייה לדת). כדי למנוע קונפליקטים עתידיים ולחזק את ההרמוניה, ההבנה והקבלה במשפחה, כדאי להתאים בין שמו של הילד  לנתוני האישיות של הוריו.


4. האם יש התאמה לשם המשפחה? כמו תאריך הלידה, גם שם המשפחה הוא בדרך כלל נתון שנקבע עבור הילד מראש. חשוב לבדוק שמספר השם הרמוני גם לשם המשפחה, ושביחד הם יוצרים מספר שמתאים לילד, לתאריך הלידה שלו ולשאר המספרים שלו.

האם יש שמות "טובים" ושמות "רעים"?
בניגוד למיתוס, אין דבר כזה. אין שמות טובים ורעים, אלא רק שמות שמתאימים לאדם – וכאלה שאינם מתאימים לו. לא פעם, נבחר לאדם שם שאינו מתאים לתאריך הלידה שלו, והתוצאה היא קונפליקטים וקשיים בחיים. שינוי השם יכול לעשות טוב במצבים שכאלה.
עם זאת, עדיף לתת שמות שיש בהם גם עיצורים וגם תנועות (אותיות אהו"י). שמות ללא אות תנועה (כמו גל, ערן, ענת, בר), כשמם כן הם: אין בהם תנועה. אנשים שנושאים שמות כאלה מוצאים את עצמם לא פעם תקועים, או לא "זורמים". 
אחד הפתרונות למצב כזה הוא מתן שם חיבה: בשם "ענתי" או "גלי" יש תנועה וזרימה שאין בשם המקורי.
נכון, יש שטוענים ששם צריך להופיע בתעודת הזהות כדי לעשות שינוי. לפי ניסיוני, די בכך שאנשים סביב קוראים לילד בשם החיבה שלו במשך למעלה משלושה חודשים. השינוי קורה ומורגש.

מה עם שם נוסף?
בעדות רבות נהוג להוסיף לרך הנולד שם נוסף (שם אמצעי) – לרוב על שם קרוב משפחה שהלך לעולמו, או להבדיל על שמם של סבא או סבתא חיים שהמשפחה מעוניינת לכבד.
חשוב לדעת שהשם הנוסף משנה את האנרגיה של השם הפרטי, וגם הוא יקרין על מהלך חייו של הילד ועל הקשרים בתוך המשפחה.

מתן שם של אדם שנפטר
בחלק מהעדות בארץ נהוג להעניק לתינוק שם על שמו של אדם קרוב שנפטר. אם מדובר בשמו של קרוב שהלך לעולמו בשיבה טובה, אין שום בעיה (כמובן, כל עוד השם מתאים לאנרגיה של תאריך הלידה ולמספרים במשפחה), אולם חשוב לדעת שביהדות לא מומלץ להעניק לתינוק את שמו של אדם שמת מוות לא טבעי. שם שכזה מעמיס על הרך הנולד תדר של גורל של אדם אחר, על כל כובד משקלו הטראגי. מוטב להעניק לתינוק התחלה נקייה מהדהודים ומרחב משל עצמו.
אם החלטתם בכל זאת לקרוא לתינוק על שמו של אדם אהוב שנפטר, כדאי להוסיף שם נוסף, אמצעי, שישנה את התדר.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על דב גרגור


מאמרים קשורים

Back to top button