קריאה בקלפי טארוט

שואלים את הטארוט – ההיסטוריה של קלפי הטארוט

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, אורית של רפאל
קלפי טארוט הם מערכת קלפים שעוצבה לצורכי משחק הדומה לברידג' לפי האמונה העממית ניתן לחזות בעזרתם את העתיד.

אם יש לך שאלה לטארוט, זה המאמר בשבילך. היום ניתן לעשות פתיחה בקלפי טארוט און ליין בחינם באתרים רבים וגם אצלינו, אבל מהם קלפי הטארוט וכיצד ניתן להשתמש בהם כדי לקבל החלטות.

קלפי טארוט הם מערכת קלפים שעוצבה לצורכי משחק הדומה לברידג'. לפי האמונה העממית ניתן לחזות בעזרתם את העתיד. עד לאחרונה חוקרים סברו, כי מקור הקלפים במצרים העתיקה והם הובאו לאירופה על ידי הצוענים. כיום, הדעה המקובלת היא שמקור הקלפים הוא באירופה של סוף ימי הביניים, החפיסות העתיקות ביותר הידועות הקיימות כיום מקורן בצפון איטליה ותאריכן נקבע לאמצע המאה ה-15. הם נקראו "קלפי הניצחונות", את הקלפים הזמינו חוגי האליטות בזמן החגיגות של מאורעות מיוחדים כמו ניצחונות, חתונות והריונות של משפחות חשובות. משפחות האצולה הידועות ביותר בהקשר זה הן משפחת ויסקונטי ומשפחת ספורצה.

 


מיוחד לגולשי אלטרנטיבליפריסת קלפי טארוט אונליין

¤ פריסת טארוט אהבה / מערכת יחסים

¤ כל סוגי הפריסות בטארוט

 קריסטל המזל שלך – קריסטלים שיעזרו להגשמה עצמית, התמודדות ומיצוי הפוטנציאל

 הכנסו לחנות קריסטלים מבית אלטרנטיבלי


קיימות גרסאות רבות למערכת קלפי הטארוט, כל אחת מציגה תמונות שונות על קלפיה, ומביאות את הפרשנות האישית של יוצרן. כיום, החפיסה הפופולרית ביותר לקלפי הטארוט הינה חפיסת ריידר-ווייט אך ישנן חפיסות נוספות של אושו, מלאכים, ציירים שונים כמו דה וינצ'י ואחרים.

עד להופעת חפיסתו של וייט רק הארקנה הגדולה היתה מצוירת, וייט הביא דרך הציורים פרשנות גם לארקנה הקטנה. ארתור אדוארד וייט חיי בין השנים‏ 2 באוקטובר 1857 – 19 במאי 1942 היה מיסטיקן ושותף ביצירת חפיסת קלפי הטארוט הפופולרית, הריידר וייט סמית. וייט היה סופר פורה בתחום המיסטיקה.

ב-1909 פרסם ארתור אדוארד ווייט את מערכת קלפי הטארוט שיצר יחד עם פמלה קולמן סמיט שאיירה את הקלפים בהנחייתו. ווייט היה חבר ב "מסדר השחר המוזהב" וב "אגודת צלב הוורד" של אנגליה לאחר מכן וייט הקים את "אחוות צלב הוורד" אגודות סתרים אלו פעלו באנגליה בסוף המאה ה-19, ומערכת הטארוט שלו מעוצבת לפי עקרונות המסדרים ותורותיהם. חשיבותה נובעת מכך שזו הייתה הפעם הראשונה בה התגלו עבודות המתארות סמלים ממסדרי הסתרים בפני אנשים שלא היו שייכים למסדר.


אליסטר קראולי חיי בין השנים 2 באוקטובר 1875 – 1 בדצמבר 1947 נולד בשם אדוארד אלכסנדר קראולי, נודע גם כאח פרדורבו הוא היה מיסטיקן אנגלי, קוסם ומייסד הפילוסופיה הדתית ת'למה. גם הוא היה חבר בארגוני סתרים ביניהם מסדר "השחר המוזהב", ומנהיג "מסדר הטמפלרים של המזרח" ידוע כיום בשל כתביו המאגיים ובמיוחד "ספר החוק" ספרו המרכזי והמקודש של הת'למה.

קראולי היה הדוניסט, דו מיני, צרכן ונסיין של סמים חוויתיים, ובעל ביקורת חברתית נוקבת, חשוב לזכור שאולי היום הוא לא היה בולט או שונה, אבל בתחילת המאה הקודמת בתקופה בה מין היה טאבו הרי שהוא היה דמות ציורית ביותר בסביבה בה חי. הוא מרד בערכים המוסריים והדתיים של המערב בזמנו, והאמין בהשקפה של "עשה כרצונך"‏ (השקפה השייכת לגישה הליברטינית). הוא נודע לשמצה והוקע בעיתונות הפופולרית של ימיו כ'איש הרשע ביותר בעולם'‏. קלפי הטארוט שלו מעבירים את אמונתו וחויית חייו.

קלפי טארוט משמשים אצל חלק מקוראי קלפים כלי נבואי שמביא את הגישה הפטליסטית שטוענת שהכל קבוע מראש, ולכן בשאלות על העתיד הקלפים יתנו תשובה. יש קוראי קלפים שבין אם הם פטליסטים שמאמינים שהעתיד קבוע מראש אך הרשות נתונה ובין אם הם מאמינים שהעתיד נבנה על פי מעשינו בהוה רואים בקלפים כלי להתפתחות אישית, אמצעי של היקום להראות לנו דרך להתמודד עם אתגרי החיים.


מאמרים קשורים

Back to top button