פנג שואי

פנג שואי: מה מבנה הבית מספר על הדיירים שבו?

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שלומית שטיינברג
במאמר זה נלמד מה אומר מבנה הבית שלנו עלינו. נכון שאין לנו שליטה על מבנה הבית אך כאשר אנו "אוהבים מבנה מסוים" או "לא מרגישים נוח" במבנה אחר, זה אומר עלינו משהו.

מהו פנג שואי?
פרוש המילים פנג שואי בסינית, "רוח ומים", מושגים אלו מחברים אותנו אל כוחות הטבע המקיף אותנו ובו זמנית – אל מהות קיומנו כבני אדם.

עבור הסינים פנג שואי זהו אוסף של חוקי וכללים (עשה" ואל תעשה), אשר עוברים מדור לדור בדרך של חינוך מסורתי בבית במטרה לשמור על אחדות המשפחה, לחזק את מעמדה ולהעצים את עושרה. מבחינה היסטורית, הפנג שואי היא תורה סינית עתיקה, בת למעלה מ- 5,000 שנה אשר עקרונותיה מבוססים על מסורת ארוכת ימים במרחבי במזרח.

בסין העתיקה השתמשו בפנג שואי בארמונו של הקיסר, בביתם של האצילים והעשירים, רק בכירי העם נהנו ממה שיש לתורה הזו להציע. האיכרים הפשוטים לא נהנו מן הידע של התורה הקסומה הזו. וכך נשמרו סודות הפנג שואי בקנאות על ידי המאסטרים הגדולים לאורך השנים, אשר ראו בשמירת הידע את מעוז כוחם והעבירו אותו הלאה בתהליך לימודי ארוך ומייגע אל תלמידיהם אשר נבחרו בקפידה.


בבסיס תורת הפנג שואי, נמצאים חוקים, הנקראים "פורמולות" בעגה המקצועית, אשר אמיתותן נבדקת לאורך הדורות והם מתעדכנים לצד ההתפתחות התרבותית המודרנית. הפנג שואי מציעה עקרונות שבעזרתם ניתן למקם מבנים וחפצים ביחס לאנרגיה של היקום, כך שיאפשרו לאדם להגיע למיצוי הפוטנציאל האישי, לחיים של שפע ובריאות ויחסים בינאישיים מספקים.

קיימים חמישה צורות מרכזיות למבנים- ריבוע, מלבן, עגול, משולש ואמורפי.
כל אחת מהצורות לקוחה מתוך חמשת האלמנטים– עץ, אש, אדמה, מתכת ומים.
דרך חמשת האלמנטים ניתן להשיג מידע על האדם וביתו, דרך תכונותיהם והיחסים העומדים ביניהם.

כיצד הבית וסביבתו מכילים את חמשת האלמנטים?

אדמה – מבנה מרובע.

בדרך כלל המבנים בארץ ובעולם הינם מרובעים, כל אדם המתגורר במבנה שכזה בעל יציבות בחייו ומעוניין בביטחון ובחוסר בשינויים מהירים בחייו, חלקם אף עוסק בטיפול והזנה, אוהבים לבשל ובחלק מהמבנים הללו יכולים ליצור בעיה מבחינת תזונה והחלשה של אם הבית. מבנה אדמה טוב ליד מבנה משולש או זוויתי או ליד מבנה אמורפי.

עץ – מבנה מלבני.
המבנה השני בניתן לראות אותו בצורה מרבית  באדריכלות, הוא המבנה המלבני. מבנה זה משפיע על הדיירים בכך שקיימים שינויים רבים בחייהם, קיימת תזוזה ונסיעות רבים. אנשי המבנה חשים צורך בשאפתנות ויכולת להצליח מבחינה כלכלית. בתים אלו מצוינים לאנשי עסקים ולאנשי אמנות ויצירה. מבנה זה מתאים במיוחד ליד מקור מים, כגון- ים, בריכה, נהר, נחל..


.מים – מבנה אמורפי.
מבנה בעל מפלסים רבים, צורה שאינה שווה, מרפסות מעוגלות… דיירים במבנה שכזה אינטליגנטיים מאוד, בעלי צורך במסתורין וחשאיות לגבי חייהם. מבנה כזה מעולה לאנשי המיסטיקה והדת, לכל אדם שמעוניין בשינויים מהירים בחייו ובתנועתיות. מבנה אמורפי מצוין ליד מקור מים או ליד מבנה מעוגל המחזק את אנרגיות אלו של המים.

אש – מבנה משולש וזוויתי.
מבנה משולש ומחודד או בעל בזוויות רבות יוצר משיכה של תשומת לב, וכך גם עבור בני הבית. מבנה משולש טוב לעסקים בעיקר לאלו העוסקים בשיווק ומכירות. לבני הבית קיימת היכולת להתפרסם, אנשים מיוחדים וטוב לאנשי התקשורת, שחקנים, זמרים, ולאלו העוסקים בגוף ונפש, בקוסמטיקה.. מבנה זה יכול להיות ליד מבנה מלבני הדבר מעצים את איכות האש, לעומת מבנה משולש ומחודד ליד מקור מים המחליש אותו.

מתכת – מבנה מעוגל/עגול.
מבנה מעוגל הינו מבנה גברי דווקא, היוצר סדר ומשמעת עבור אלו המתגוררים בו. דיירי הבית בעלי יכולת במנהיגות, יורדים לפרטים הקטנים, ונראים רבות כביקורתיים כלפי עצמם ואחרים, שומרים דברים לעצמם ואינם חושפים רגשות או חולשות. מבנה מעוגל מצוין ליד מבנים מרובעים או מלבניים.


מאמרים קשורים

Back to top button