אהבה רוחנית

איך מתחזקים זוגיות

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, טניה סולומון
אומרים ש'כסף מסובב ת'עולם'. זה נכון, אבל גם אהבה. זאת החוויה האנושית הכי חזקה ומענגת אותה מנסים להסביר מאז שחר התרבות האנושית באין ספור דרכים, יצירות אומנות, שירים וסיפורים.

איך שומרים על הניצוץ לאורך זמן? אנשים בוחרים בני זוג בגלל מכלול סיבות, שהעיקרית ביניהן היא הרצון 'לתקן' חווית ילדות לא פתורה. הרעיון הזה מבוסס על העובדה שהוכחה במחקרים רבים, גם על ידי מדידת פרמטרים של פעילות מוחית, שאנו מתאהבים רגשית ולא דווקא בגלל שיקולים הגיוניים. התת מודע מוביל אותנו לבחור בני זוג באמצעותם נתגבר על חוויות כואבות מהעבר.

הקשר בין הבעיות האישיות בלתי פתורות שלנו, הזיכרונות, והדילמות איתן נאלצנו להתמודד במהלך השנים ובין מה שנוצר בקשר – מובהק וברור. בני זוג שרוצים לשמר את הזוגיות שלהם חייבים להיות במודעות, לקחת אחריות ולגלות הבנה לצרכי השני, סימפטיה ואמפטיה. סוף שבוע בצימר בצפון או חופשה הכוללת שיט תענוגות בקריביים, לא יפתרו את הבעיות העמוקות בקשר.


תקשורת היא שם המשחק: הקשבה מעמיקה מתאפשרת לעיתים רק בעזרת גורם שלישי (מקצועי ואובייקטיבי) שיכול לעזור ולשקף לשני בני הזוג את מה שהם רוצים וצריכים לקבל באמת אחד מהשני. מאמץ אמיתי להבין את בן/ת הזוג ולשנות את דפוסי ההתנהגות ההרסניים (כן, שלנו) הוא המפתח לשמירה על קשר ממושך מתוך התפתחות אישית והדדית. לא מפתיע שאותן תכונות שמשכו אותנו וגרמו לנו להתאהב בבן/ת הזוג, הם אלה שברבות השני הופכות למשא כבד מנשוא. הגבר המסודר והשקול הופך להיות 'אובססיבי' וכבד. האישה הקלילה, הנהנתנית והספונטאנית הופכת להיות 'לא אחראית', בזבזנית ולא רצינית. גבר חם ופשוט הופך להיות 'פרימיטיבי' ו'לוזר' ו'אשת בית' שמגדלת בעל ילדים לתפארת הופכת להיות 'משעממת', חסרת שאיפות ואדישה.


תשאירו את האגו בחוץ: כך או אחרת, כולם צודקים במידה מסוימת וזאת בדיוק הבעיה. הפתרון כאמור מתבסס על נכונות לשנות דרכי חשיבה ולהתייחס לצרכים הרגשיים ול'חוזה הבלתי כתוב' המתהווה בין שני בני הזוג. זוגות נאורים המגיעים אל סף פירוד או גירושים פונים לייעוץ מקצועי.

למרות המוגבלות של עזרה מסוג כזה, ברוב המקרים, רק בחדר הטיפולים מגלים השניים מה באמת 'הוא/היא רוצה ממני'. בשלב זה כאשר המודעות נכנסת לתמונה, אם יש רצון אמיתי- ניתן לא רק להציל את הקשר אלא להפוך את המשבר להזדמנות של ממש.

ב ה צ ל ח ה!


מאמרים קשורים

Back to top button