אהבה רוחנית

יצירת הרמוניה בזוגיות

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, טניה סולומון
איך שומרים על הרמוניה בזוגיות? מדוע יש זוגות החוגגים את חתונת הכסף או הזהב ואילו אחרים מתגרשים אחרי זמן קצר?

כששאלתי את חברתי מרים (שם בדוי) איך היא מחזיקה מעמד 50 בנישואיה לבחיר ליבה, איתו התחתנה בגיל 18 , היא ענתה לי בחיוך: "קבלה והרבה וויתורים מרצון." איפה מתחילה ונגמרת האהבה הרומנטית? עד לאן לוותר בלי להתבטל? האם לעצום עין מול מעידות (בגידות) של אחד מבני הזוג? איך להתגבר על דרמות החיים? על חילוקי דעות בנוגע לגידול ילדים, כספים וניהול משק הבית? איך לחלק את המטלות ולהימנע משחיקה?

כל אלה הן שאלות שרוב הזוגות מתחבטים ומתלבטים בהם ומעסיקים לצורך פתרון המשוואה המסובכת פסיכולוגים, יועצי נישואין, ספרות 'מקצועית' ומיסטיקנים למיניהם. אם נצא מנקודת ההנחה שתקופת ההתאהבות אכן נגמרת מתי שהוא (בין שלושה חודשים לחמש שנים) לאחר הטקס החגיגי ההדדי של ענידת הטבעות, הרי שזוגיות מתמשכת, ממוסדת או לא תצטרך להיות מבוססת על הרבה יותר ממראה מושך, משיכה פיסית וסקס מוצלח.


תנו לבן/ת הזוג להתגעגע

אחד הפטנטים הידועים לזוגות שזוגיותם מאריכה ימים היא היכולת לתת אחד לשני מרחב נשימה. הזוגיות והאינטימיות צריכה להישמר, גם כאשר הילדים קטנים, כאשר החמה מציקה וכאשר משברים כלכליים ואחרים מאיימים על הקן המשפחתי. שיווי המשקל העדין בין 'שנינו ביחד וכל אחד לחוד', חברות, הדדיות וכבוד לצרכים של הזולת מהווים ללא ספק נקודות חשובות למי שלא רוצה למצוא את עצמו חותם על הסכם גירושין. אם הקשר חזק ואיתן ומתבסס על קשר רגשי עמוק יש לו סיכוי טוב יותר לשרוד. פערים בתפיסת עולם, הרגלי בילוי, חשק מיני ואפילו העדפה של חברים מסוימים על פני אחרים, כל אלה יכולים לתקוע טריז עמוק בין שני אנשים שקשרו את גורלם למשך עשרות שנים.


פעם היו מתחתנים לנצח או 'עד שהמוות יפריד בינינו' אולם אז תוחלת החיים היתה קצרה יותר. היום, אם נצא מתוך הנחה שזוג מתחתן בשנות העשרים שלו, הרי שצפויות להם עשרות שנים ביחד. אם לא ישכילו לטפח כל אחד את אישיותו, תחומי התעניינות אישיים, התפתחות בעבודה ובלימודים וכו' הרי סביר להניח שהמרחק ביניהם ילך ויגדל בהדרגה עד שיום אחד יתעוררו ולא יבינו מה הם עושים במיטה עם גבר/אישה- זרים ומנוכרים. נראה שקבלה של עצמו כ'בני אדם שלמים אך לא מושלמים' תאפשר לנו לראות את בני הזוג לשנו באותו אור.

קבלה ללא תנאי וויתורים הנובעים מתוך התחשבות, הם אבני הדרך להרמוניה בזוגיות לאורך זמן…

ב ה צ ל ח ה!


מאמרים קשורים

Back to top button