אהבה רוחנית

עולם הטנטרה: איך היית רוצה שהוא יגע בך?

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, ד"ר תיקי אדלר רז
אין זה מובן מאליו שבני זוג יודעים איך לגעת אחד בשני לשביעות רצונם המלאה. על כן מומלץ להתאמן במגע מודע טנטרי על מנת ללמוד מה בן הזוג באמת אוהב.

כיצד להגביר אינטימיות, זוגיות ומיניות בעזרת טנטרה?
האחריות על מרחב היחסים הנוצר בין בני זוג חלה על שני השותפים גם יחד.
יחד הם מעצבים את אופן מרחב האינטימיות באמצעות התקשורת בה הם משתמשים. ככל שייטיבו ליצור קרבה מילולית ובלתי מילולית המטפחת קשרים רגשיים, מחשבתיים וגופניים כך יצליחו לטפח את ההרמוניה ביניהם. התשוקה ביניהם נובעת מהביטחון בקשר והיא מושפעת מהיכולת להיות קשובים לצרכים השונים והמשתנים.

השאלות המתבקשות הן: איך ליצור מרחב בטוח ונעים ואיך לטפח את התשוקה?
אין זה מובן מאליו שבני זוג יודעים איך לגעת אחד בשני לשביעות רצונם המלאה. על כן מומלץ להתאמן במגע מודע טנטרי על מנת ללמוד מה בן הזוג באמת אוהב. חשוב לשתף את בן הזוג באמירה ברורה. הוא אינו יכול לדעת מה נעים ומה עדיף לאחר, אלא אם הוא שומע קולות של רחשי הלב או חש שאכן הגוף בו הוא נוגע ומלטף נענה למגעו. כדי שהאמירה במגע תהיה ברורה, חשוב קודם לזהות מה באמת מענג. היכן המגע נעים, באיזו עוצמה, באיזה קצב ובאיזה תדירות. יש מקום רב לשתף את בן הזוג בהעדפות אישיות ובהחלט לבקש וללמד אותו מה מתאים ומה עדיף. יש וההימנעות מהבקשה נובעת ממיתוס מוטעה של חשיבה הבוחרת להאמין שבן הזוג אמור להרגיש ואולי אף לנחש מה רוצה האחר. יש וההימנעות מהבקשה נובעת לעיתים מבושה, ממבוכה ומחוסר רצון לפגוע. יש שנובעת מתוך המסר החברתי לרצות את האחר. אולם כאשר מוותרים על בקשות שנועדו להיענות לצרכים ואין מבקשים, בעצם מוותרים ומזיקים לעצמנו. בבוא הזמן הוויתורים וחוסר התקשורת עלולים להגביר כעסים וליצור תסכולים. הכעס עלול להתבטא באופנים שונים. ייתכן שיתבטא בהימנעות מהמגע ומריחוק או יתבטא עם הזמן בסימפטומים של תשישות או כאבים בגוף. בגלל מעצורים בקשר עלול להתגבר המתח במרחב היחסים ויוצר מחסור באינטימיות וריחוק העלול להשפיע לרעה על חיי המין.

משום כל זאת במהלך האימון במגע מודע טנטרי הגבר ישמש מראה וישקף במגעו את תנועותיה של בת הזוג בהתאם להדרכתה. היא תיגע בו כפי שהיא רוצה שהוא ייגע בה. היא תתקן את תנועות מגעו בהתאם לטעמה ולא תוותר בעצם לעצמה ולו. היא תחזור להראות לו בתנועות על פני גופו איך היא מבקשת שהוא יחזיר לה על פני גופה. הגבר ילמד בדרך זו את אופן המגע הרצוי לה. הוא יהיה קשוב להעדפותיה. הוא ילמד להכיל את בקשותיה ויגביר את נוכחותו עימה. בת הזוג תלמד איך לבקש ממנו, אף ללא דיבור, אלא רק בנגיעה, ותלמד אותו מה חשוב ונכון לה.

כך יש לנהוג גם בהיפוך תפקידים, כלומר הגבר יבקש ויראה לבת זוגו את אשר הוא אוהב. הוא ייגע בה כפי שהיה רוצה שהיא תחזור על תנועותיו ותיגע בו. הוא ילמד אותה מה לעשות לו כדי שייהנה. בסבלנות ובעבודה משותפת וקשובה יוכלו שניהם לשפר את התקשורת המילולית והבלתי מילולית, את האינטימיות ואת הסקס ביניהם.

לאחר מעשה האהבה או לפניו, כדאי לקיים שיחה כנה ופתוחה על מנת להבהיר מה מבקשים בני הזוג זה מזה, כדי שהאיחוד יהיה נעים ומהנה. שיחה שתציג את הקשיים, את ההתלבטויות ואת התהיות. חשוב שהבקשות שבני הזוג מבקשים זה מזו תהיינה חיוביות ומוגדרות בהתנהגויות ממוקדות ובהירות. חשוב שתינתנה כמתנות בלתי מותנות מתוך רצון טוב ונתינה מהלב.

השיחה הזו אינה נעשית כלאחר יד אלא מתוך התכוונות והתמסרות. לצורך כך יש להזמין את בן הזוג לשיחה כמו שמזמינים לדייט או לביקור. בשיחה חשוב לשבת זה מול זה וליצור קשר עין. מטרת השיחה היא לבקר זה בעולמו של זה ולחזק את הקשר. גם אם אין מוצאים פתרון מיידי לקושי שעולה, עצם ההקשבה וההתכוונות יוצרת קשר ומגבירה אינטימיות. זו איננה שיחה שבה מתווכחים או מתנגחים זה בזו, אלא שיחה שיש בה מוסכם להקשיב ולהכיל. האחד מדבר והשני חוזר על הדברים . המטרה היא לאו דווקא לקבל את הדברים של האחר ולהסכים לו, אלא להקשיב, להכיל ולהבין. להיות אמפטי וליצור מרחב לביטוי רגשות, מחשבות ותחושות.

בדרך זו בני הזוג יכולים לעזור אחד לשני לרפא "פצעים" של ילדות, לעודד צמיחה אישית ולהגביר אמון, ביטחון וכבוד הדדי.


מאמרים קשורים

Back to top button