אהבה רוחנית

על זוגיות ואהבה – איך שומרים על זוגיות טובה

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, ענת חן
כיצד לשמור על זוגיות טובה וכיצד משמרים את אש האהבה בזוגיות?

מהי זוגיות טובה. כל מה שצריך לדעת כיצד ליצור על זוגיות ואהבה – כיצד  שומרים על זוגיות טובה. אבל לפני שנתח את חיי הזוגיות "על שולחן הניתוחים"…

חשבתם פעם מה חיבר אתכם לבן / בת זוגכם?
מהו החיבור הזה שגרם לכם להתאהב בבן הזוג שלכם ולרצות לקשור איתו את חייכם?
החיבור שלנו לבן הזוג נוצר בתת מודע שלנו, אנו בעצם מחפשים את מה שחסר אצלנו, אנו נתחבר לאנשים שמשלימים אותנו, לחלקים החסרים אצלנו שהיינו רוצים להשלים.
וכך בן הזוג שלנו יעזור לנו להשלים את עצמנו ואנו נעזור לו להשלים את עצמו.
זהו חוזה סמוי המתרחש בתת מודע שלנו, בחיבור הזוגי הזה אנו מנסים לתקן את פצעי הילדות שלנו.


אך יש מצבים שבהם נולד הצורך לשנות את החוזה הסמוי, עם השנים אנו משתנים, הרצונות שלנו, ההרגלים שלנו, השאיפות שלנו משתנות. לעיתים תנאי החיים משתנים, ולעיתים המחיר שהיינו מוכנים לשלם בתחילת הקשר נעשה כבד מידיי. שינויים אלו לא תמיד מתאימים לבן זוגנו, וכך נוצרים פערים בין הרצונות שלנו לרצונות של בן הזוג שלנו. במקרים אלו ככל שנהיה קשובים האחד לצרכים של השני, לשינויים המתרחשים בחיינו ונדע להתאים את עצמנו לבן זוגנו, ממש כמו לרקוד ריקוד וואלס, בהרמוניה, בהבנה ובהתחשבות, כך יחסינו עם בן זוגנו יהיו יציבים יותר, חזקים יותר וטובים יותר.

באחת הפגישות שהיו לי עם בחורה שהגיעה אליי לאימון, היא תארה לי את היחסים עם בן זוגה, היה שם כעס על ההרגלים שלו, על מה שהוא לא, על הדרישות שלו ממנה, היא לא הייתה בטוחה אם היא רוצה להמשיך את חייה איתו. וכך כשלאט לאט פרטנו את הטענות ההדדיות, שמנו בצד את מה שהוא לא, וחשבנו מה היא יכולה לתת לטובת הקשר הזה, מה היא יכולה לקחת על עצמה לעשות כדי לתקן את המצב?

הסתבר שהמצב השתנה פלאים…

כשצד אחד לקח אחריות על מעשיו ועשה יותר לטובת הקשר, הדבר דירבן את הצד השני לעשות גם כן יותר.

ככל שניקח על עצמנו את האחריות ליחסים שלנו, נשתף את בן הזוג בצרכים שלנו, אך נהיה גם אחראים לספק את הצרכים שלנו בעצמנו, ותמיד נשאל את עצמנו האם אני עושה את הכל למען הקשר הזה? כך נהפוך את הזוגיות שלנו לדבר מעצים, מאחד, מקשר ומרומם .


וכמה טיפים קטנים לזוגיות מאושרת:
האהובים שלנו הם מרכז עולמנו, יש להיזהר לא להתרגל ולקבל אותם כמובן מאליו, יש לשמור עליהם, לטפח את היחסים. מילה חמה, ליטוף, הבעת הערכה על מעשה שעושים וסתם חיבוק שמראה להם כמה אנחנו אוהבים, כל אלו עושים נפלאות ליחסים.

צאו מהשגרה כמה שיותר, קביעת פגישה למשל באמצע היום באופן מתוכנן, תתפלאו כמה התרגשות, צפייה יכולה להביא איתה.

תקפידו לבלות זמן איכות ביחד, גם אם קשה, אתם עייפים, מותשים, תקבעו מראש זמן לבילוי משותף שבו תעשו ביחד משהו כייפי, תדברו, תחזרו לימים שהייתם רווקים, בלי ילדים, בלי דאגות, ההתנתקות הזאת רק תעשה לכם טוב.

תקשיבו לבני הזוג, אל תתבצרו בעמדה שלכם, תהיו פתוחים להקשיב, לקלוט את המסרים לחשוב על הדברים ואם יש צורך לתקן את הדרך.

תמיד תחשבו מה עוד אתם יכולים לתת, במקום לדרוש לקבל…


מאמרים קשורים

Back to top button