גוף ונפש

גישת הספירלה – לצאת מהמעגל

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, תמי דגים
תנועת הספירלה היא החשובה – אנחנו עולים ויורדים בה לסרוגין, נעים בין שמים וארץ, בין תכנים, מעגלים, קיומיים, גשמיים ובין תכנים, מעגלים, רוחניים יותר.

מה היא הספירלה? 
התפיסה המנחה בגישת הספירלה, שנקבעה אחרי ניסיון רב של שעות טיפול ומפגש עם מגוון עצום של מצוקות וקשיים, אומרת שאנחנו נעים במעגלים, אינסופיים ובנוסף אנחנו חוזרים ונעים באותם מעגלים שוב ושוב.

הנושאים הם אוניברסליים – מעגלי ילדות, בגרות, יחסים, הורות, זוגיות, דימוי עצמי ועוד. נושאים מקצועיים של מידת המסוגלות, לדוגמא, חוזרים על עצמם גם כן.

תנועת הספירלה היא החשובה – אנחנו עולים ויורדים בה לסרוגין, נעים בין שמים וארץ, בין תכנים, מעגלים, קיומיים, גשמיים ובין תכנים, מעגלים, רוחניים יותר.

הספירלה היא אינסופית, תמיד בתנועה, כי אנחנו תמיד בתנועה…
אך בשונה ממערבולת (שזו למראית עין אותה תנועה), המערבולת שואבת אותך למצולות ובמהירות ואם תתנגד זה רק יקרה מהר יותר..


הספירלה היא תנועה פתוחה, נושמת, תנועת הספירלה רכה, בקצב שלך, מצמיחה. הבנת חוק הספירלה מביא שקט כי אנחנו יודעים שאנחנו בתנועה כל הזמן, בשינוי כל הזמן. גם כשחוזרים על מעגלים פעם נוספת, עולים ויורדים עם הספירלה, חוזרים למעגל שכבר חשבנו שסיימנו איתו… חוזרים ופוגשים בנושא משמעותי בחיינו שוב אבל הפעם ממקום אחר, מעומק אחר, עם כוחות אחרים ותובנות אחרות.

אנחנו בתנועת חיים אינסופית וזה מה שנפלא, חזרה אל נושא מסוים אינה כישלון אלא להיפך – העמקה וגדילה למקום מואר ומתקדם יותר.

באופן מעשי זה אומר שנושאים המעסיקים אותנו לאורך כל החיים יכולים לבוא על פתרונם מתוך הראייה הספירלית כיוון שכל התשובות כבר כאן. בנו. יש בכל אחד מאיתנו מאגר אינסופי של תבונה ויש לנו אפשרות להיות במגע עם מאגר התבונה הגבוהה והאינסופית הזו. התנועה הספירלית שבנו, דרך ההתבוננות הזו, מרגיעה כיוון שזו תנועה פתוחה ומיטיבה שפועלת תמיד לטובתינו.

אין צורך לגמור משהו או להשיג משהו, הכל כבר כאן. בספירלה אנחנו לומדים להיות בקשר ולדבר עם כל החלקים שבנו, פוגשים את עצמנו בפרספקטיבות שונות – בו זמנית. וזה מרגש, מרגיע ומרפא!

במה תורמת לי הספירלה ולמה זה חשוב?
מתוך ניסיון של כמעט 20 שנות טיפול, לימוד אינסופי, ואיסוף כלים מאוד חזקים ומחוללי שינוי, מתוך ההבנה שלי שאנחנו לעולם בדרך, לעולם לומדים, לעולם מתפתחים, ראיתי שהדבר המשמעותי החסר בכל עבודת המודעות הוא השילוב, האינטגרציה.

אנחנו הולכים לסדנאות שונות, מרתקות, מטלטלות ו.. חוזרים לשגרה ולעומס החיים ועוצמת החוויה מתעמעמת ונשכחת.

מצאתי שמה שחסר הם כלים מעשיים,יומיומיים לניהול מצבי הרוח שלנו, לשינוי התדר.
החיבור בין הרוח לחומר, לארץ, הוא החשוב ולא לימוד החלקים הארציים והרוחניים בנפרד.

הספירלה משלבת רוח וחומר, גשמי ואנרגטי ופורשת יריעת כלים פשוטים לשימוש ביומיום שלנו. בתוך תהליך התבוננות פשוט, מדיטטיבי, ניתן לקבל תשובה פנימית מדויקת.

להתחבר לאמת הפנימית, לכוח הפנימי – ולפעול משם. לפעול מתוך שקט וביטחון ואהבה גדולה. להחזיר שליטה לחיינו בתוך עומס הלחצים.

איך זה עובד?
כשאדם מגיע לטיפול אישי, פרטני, עם בעיה מוצהרת או כזו שאנחנו מגלים יחד, אנחנו מתחילים במסע למקור העניין ולניקוי עמוק. התהליך יכול להתרחש במקביל דרך עבודת גוף – בנשימה, שימוש באנרגיה הקולית, מגע וכמובן דרך עבודת תובנות עמוקה המגיעה ממעמקי הגוף כמו "המסע" ותטא הילינג. הייחודיות היא בשילוב בכלים והשימוש בהם תוך התאמה למצב הספציפי. תובנות תהליך הספירלה נכנסות ומשתלבות עם כל אחד מהכלים שציינתי.


למעשה, אני מלמדת דרך התבוננות חדשה לחיים ולפרשנות שלנו לאתגרים שהם מציבים בפנינו. בתוך תהליך הנובע מהרפיה עמוקה, מדיטטיבית, המתבצע גם תוך כדי דיבור – מתגלה האמת. שלך. 

בסדנאות, התהליך מעט שונה מהמפגש האישי; בתוך תהליך מאוד מעמיק, מעשיר, גדוש כלים לניהול מצבי הרוח שלנו ולהחזרת שליטה לחיינו, אנחנו עוברים שינוי גדול.

מתאפשר משהו חדש, מתאפשרת קירבה לעצמך, סליחה לעצמך ולאחרים בחייך, מתאפשר ריפוי.
בתהליך הקבוצתי, הסדנאי, המתקיים במהלך סוף שבוע, מתקיימת למידה וחוויה בו זמנית שהופכים את החוויה למעשירה ומעצימה כאחד.

ואכן, אנשים שכבר חוו מדווחים כי עברו שינוי משמעותי ביכולת שלהם להיפתח לדברים טובים בחייהם. לאחר סופ"ש מעמיק ומעשיר יוצאים עם כלים מעשיים, משני תפישת חיים. יוצאים עם אמונה – בעצמך. בעולם. בטוב. יוצאים עם האפשרות לסלוח. לחוות סליחה.

"ספירלת הפתרונות לעולם גדולה מספירלת הבעיות".

איפה ואיך?
סדנאות אינטנסיביות של סופ"ש מתקיימות בצפון.
יומיים מלאים, לא כולל לינה, של עבודת עומק מרגשת ומשחררת.


מאמרים קשורים

Back to top button