הגשמה עצמית והעצמה

מציאת האמת – מה הייעוד שלי בחיים

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, רחלי גנון
מה האמת שלך וכיצד היא באה לידי ביטוי בהעצמת החיים הנוכחיים שלך?

מה היא באמת אמת הקיום הישירה? במסע החיפושים שלנו למציאת הייעוד בחיים, גם הרוחניים, דבר מכל האמת הזו אינו עובד, אז כיצד זה אמת בכל זאת?

משמעותה של האמת מביאה התרחבות של מציאות המגלה מימד מוחבא בלתי נראה שפתאום מתגלה. ואז, אנו חושבים שזו האמת. ואז מתרחשת עוד התרחבות ועוד אמת מתגלה. הרבדים הללו הם אינסופיים. בני-אדם שהם אספנים של אמת, מגנים על האמת שלהם או מחפשים להחליף אותה באמת גדולה יותר. ונחשו מה? בכל פעם שזה קורה אנו מגשימים קונפליקט בחיינו. מגנים על האמת, הופכים לצדקנים מצטדקים. אך באופן העמוק יותר, האמת העמוקה אינה זקוקה להגנה ואינה מביאה עמה קונפליקטים של התגלות. כל אמת שהיא, דתית, מיסטית, התעוררות לאמת קוסמית ואפילו לאחדות, כל צורה של אמת יוצרת קונפליקט. אנשים, מדינות הולכים למלחמה כי היא חושבים שיש להם אמת. כולנו חושבים שכדי להיות חופשיים עלינו למצוא את האמת.

האמת היחידה היא שככל שאנו מחפשים אמת, כך אנו הופכים להיות אבודים. ולא משנה מה היא האמת שלנו. צריך רק שמישהו יאמר משהו מחוץ לגבול של האמת שלנו, וכבר נרצה לתקן אותו ולא נוכל להתעלם מכך. האמת המוגדרת אוכלת אותנו מבפנים. כי ברמה העמוקה יותר, האמת שאתם מגנים עליה היא לא האמת. ישנה שושלת קיום מאחורי כל רמת אמת ומעבר לה – כולנו אחד. רק שברמת ההארה הגבוהה, אין זה משנה. כי אם עליהם לתקן או להגן על עצמכם – זו כבר לא האמת. זהו מכניזם הגנה שהוא חלק מההתניות שלכם, חלק מהאגו, המזמין אתכם להתעורר לשושלת קיום אחרת, שהיא מעל לכל אמת גבוהה.


אז מה נמצא מעבר לספקטרום הרחב והרמות השונות של האמת, למרות שהן כולן מצב חלימה אשלייתי אך אמיתי מאין כמותו לאדם החווה זאת? מה נמצא מעבר לאמת הגבוהה ביותר? שם נמצאת אמת שלא ניתן לתפוס אותה, אלא רק לחוות אותה. שושלת מלאכית הידועה כ-טוב (הכוונה בטוב בכל פעם היא – Goodness). כאן אין צורך להגן או לתקן אחרים. זו האמת בפעולה שלא עוצרת לעדכן אף אחד. וזה שינוי כל כך מרענן לעומת ג'ונגל המחשבה בו אנו ממשיכים להתעורר מכל האמיתות שאינן נגמרות אף פעם.

טוב מידי… יותר מידי טוב… הטבע האמתי שלנו הוא להיות טובים מעבר לאמת. להיות טובים מכדי להיות אמתיים. אנו עושים דברים רבים בשם הרוחניות. אפילו מורידים את הרף ומתרצים את עצמנו ברעיונות לא רציונליים. אך בטוב – הכללים משתנים. הבהירות מגיעה לכל אדם. כל אחד מאיתנו במסע אישי למציאת שושלת הטוב הזאת. חושו כיצד נעה האמת וכמו מי היא מרגישה? כמו טוב. כשאנו מביאים טוב לעולם ולעצמנו, כל מה שאנו חושבים שהוא אמת הופך להיות שקר. הטוב מורגש בביטחון שלנו, ברגיעה. בעוד רעיון האמת מוקרן על אחרים כשאנו לא בטוחים, או כשאנו עושים עבודה רוחנית עליה צריך להגן בפני אחרים. לעומת זאת, ביטוי הטוב, כשהגוף מתמסר לטוב, זו הדרך להעיר את אורו של היקום דרך הצורה הפיזית שלנו, לטובת הטוב של כולנו.



עדיין סקפטיים? התובנות שלנו נכונות, רק שבשלב מאוחר יותר הן משתנות. בגיל קטן מפלצת מתחת למיטה היא פחד מסוג מסוים, בגיל מבוגר יותר זה פחד מסוג אחר. דברים משתנים תמיד. כאשר מפעילים את הטוב-נס, העולם נרפא ונולד מחדש דרך התדר הנדיב הזה. החוכמה מתעצמת כשהיא מתעלה לתדר הזה. הרי כל אחד מאיתנו הוא ביטוי של הכלל והברכות הן אינסופיות ומושתלות בכל הישויות סימולטנית. זוהי דרכו של הטוב-נס. מהפיכת האהבה. לאחר שהסקרנות שלכם התעייפה, ישנה תבנית חדשה. הרגישו כיצד היא מפזרת את הסבל והייסורים.

בהגדרה הרחבה של רוחניות, ישנם אלפי דברים שאינם עובדים. וכשמשהו אינו עובד טוב – הגוף שלכם אומר לכם זאת. זה הזמן לחפש את הטוב-נס. כולנו אלוהים הלבוש בצורה – וזה אמיתי. ומה שנמצא בתוכנו – באמת רוצה להיות כאן. אלוהים לעולם אינו הולך לאיבוד. מי שדוגל בתפיסה כי הצורה שלנו היא אשליה – זו טבעה של תפיסה. אך אנו כאן בכדי לחוות את עצמנו בתוך צורה, וזו אינה אשליה. זו המציאות האלמותית של ההוויה המשתנה שלנו, החווה שמחה, עליזות, עצב, יגון. וכשאנו מגדירים מהי אמת – אז המציאות הופכת להיות אשליה שכבר צריך לנצח אותה, להגן עליה וכו…

אז מה מביא לנו טוב? טוב-נס. האמת היא הרוחניות הישנה החווה מוות אטי. כל הדוקטרינות, כל הארגונים, הדתות, כולנו צועדים לקראת הארה, לקראת שושלת מלאכית של טוב לטובת הכלל. בתבנית הישנה הגדרתם טוב כעבודה אישית עם עצמכם בהתכנסות פנימה, והנה האירוניה! רוחניות היא פרקטיקה המערבת אנשים אחרים בפרהסיה. הכל בכדור הארץ הוא קהילתי ואין צורך לבדל את עצמינו כלל. להפך. לדעת לתפקד בפומבי ולתרגל זאת. וגם אם מישהו מתלונן – להחזיר לו בטוב, כי יצירת האנרגיה הזו היא מוגדרת רק על פי מה שאתם מגיבים ובדרך שבה אתם מגדירים את המסע הרוחני שלכם. ככל שהשליליות תגדל – כך יגדל הקונפליקט. בחרו לצחוק על זה והפכו את זה לטוב-נס. "אתן נשמות טהורות. היופי שלכן הוא יופי מיוחד". בסופו של יום הם יחבבו אתכם…



תרגלו את הטוב הזה. כשאתם מתלוננים – החמיאו לחלק הזה שבתוככם שמתלונן. החמיאו להתנהגות שאתם מפחדים ממנה. לעיתים התלוננות היא הקול שרוצה להישמע ולהיאמר בקול רם, בדרכו להתרככות. גם אם מישהו מביע אמונה שאינה עומדת בקנה אחד עם האמת שלכם, אל תתייחסו למלל. כבדו את מי שעומד מולכם כאלוהים חיים. זהו את החלק בו שאתם אוהבים בעצמכם. לטובת הכלל. אם ברצונכם לגשת למקור האלוהי שהוא מעבר לחלל ולזמן עבור עצמכם ועבור אחרים –  חברו את יופייה של הצורה שאלוהים גר בה, היא נמצאת בתדר הזוהר יותר מאיתנו. כך תמצית האלוהות יוצאת מאיתנו ואנו מאירים את המאורות ביופי שמתגלה מול עינינו. כך אלוהים חוזר חזרה לחיים.

איננו מחפשים חופש, אנו חופשיים. אנו מחפשים ביטחון. וכשיש לכם מכאוב, בחרו לאמר ולהחמיא לו כמה הוא נפלא וכבר ייפתחו עבורו שערי שמיים והוא יעזוב ויחזור הביתה אל הבורא. קונפליקט מביא אותנו למבוכה גדולה. ומה היא מבוכה? האגו שנפרם. והאמת העמוקה הזו היא חלק משושלת הגדילה. אנשים חסרי ביטחון אינם מסוגלים לראות את האמת, גם כשהם מגיעים להכרה. התחברות לתבניות הטוב-נס מהדהדת את אמת הנשמה, וזה מרגיש בהתאם כל כך טוב להביא קדימה רק טוב. רוחניות אינה דבר שצריך ללמוד אותו. למדו את הטוב של עצמכם והביאו זאת קדימה – לכלל, לכולם.



באבולוציה הרוחנית, כולנו הגשמות של אלוהים, וככאלה אנו כולנו תמימים, יפים, טובים ומופלאים. רק שאנו לא מוצאים את הזמן לברך את עצמינו, לתת לעצמנו קרדיט ולהרגיש טוב אודותינו. וזה הדבר שמעלה את התדר שלנו בקלות ובטבעיות. כשאנו בהכחשה – אנו באגו טריפ שאינו רוצה להרגיש טוב עם עצמו. הסיבה לפגיעה והרג סביבכם הוא דרכו של היקום להעיר את הקולקטיב ועל הדרך להעיר את הטוב שבנו. ואין צורך במשהו גרנדיוזי. אם לא רצחנו אף אחד היום, זה כבר עוזר לקולקטיב. כי מציאות חפה מרצח היא דבר טוב מאד.


כשמתחילים לאהוב את מה שעולה, ולהרגיש טוב יותר, חלק גדול יותר מנשמתנו מתגלם. לא בגלל הרוחניות, או הספרים או הסדנאות או הקורסים. פשוט כי אתם מתחילים להרגיש באמת טוב אודות עצמכם. מצאו במודע משהו שאתם עושים טוב. ללא ביקורת או בחינה עצמית. אל תביטו בעבר, רק הבחינו בטוב והזיכרון הסלולרי ייעלם. החמיאו לעצמכם, העלו את התדר שלכם לשמחה. הוא כבר יהפוך לביטחון שקט. רעש נובע מהתנפחות של חוסר ביטחון המנסה לכסות על הרגישות. איננו צריכים להתרכז במה שצריך לשפר, אלא הדברים הטובים שאנו עושים עכשיו מעלים את התדר שלנו שהוא מעבר לטעון שיפור. וזו תודעה של ממדים גבוהים.

ועכשיו… כל דוברי האמת ירגישו צורך להגן על האמת הגבוהה שלהם. במקום זאת, התחברו לטוב ותמצאו בכל יום דברים שאתם עושים טוב. פיסית, מנטלית, אנרגטית… וחוסר האיזון פשוט ייעלם כבמטה קסם. רגישות לאמת היא תדר התנהגותי המגיע מעודף למידה ואינפורמציה. בכדי לפרק את מבנה האגו שאלו את עצמכם מה המסע הרוחני שלכם. אתם במיליון קבוצות… אך הטוב מלמד אותנו כי לא משנה מה אתה למד. משנה כיצד אתה מתנהג. בצורה הוגנת מאוזנת ומקורקעת. הצורך הזה לעשות דברים רוחניים ולא לעצור וסתם להרגיש טוב בנוכחות שלנו שהיא תרומה נפלאה לפלנטה. מגיע לנו להתמלא מזה. ומה ממלא? היכולת לקבל. דבר שרובינו אינו יודע דבר וחצי דבר עליו. מה עשיתם בחייכם שיביא אתכם להודות יותר? קבלו גם את הטוב שלכם והיו הגשמה של גן עדן עלי אדמות. רוצים טוב? היו מלאכים. אמרו כן לכל דבר. בעיקר לחיים. לנו לחיים לנצח. מה אכפת לכם? הרי אתם במסע רוחני… מותר לצחוק… טוב זה טוב. צפו בחדשות. אם לא ביצעתם מדבר מהזוועות שמראים שם – כבר עשיתם טוב. אהבו את האחד שבפנים שאוהב את כל הצרכים שלנו.



וכמו כל הכלים עוקפי החשיבה שלנו, הלב אינו יודע את ההבדל בין אדם חיצוני שתומך בהם וביניכם כשאתם תומכים בעצמכם. אנו מלומדים בצורה מסוימת וכל אבודים בצורה אחרת. הרגישו טוב אודות עצמכם. זוהי התודעה המתעוררת והיא גם דואגת לגופנו. האלוהות שלנו משתקפת אלינו חזרה כפרח לוטוס. אז שאלו, איזה דבר יוצא דופן עשיתי היום? במקום לשאול אם עשיתם משהו בעל ערך שמן הסתם לא הרשים אתכם מספיק. האירוניה היא כי אנו האלוהות ההולכת לאיבוד בחלום בו איננו מאמינים לעצמנו. הכחשה עצמית היא תבנית ישנה ושבורה. תרגלו, שתפו אחרים, ואם לא אומרים לכם – אמרו לעצמכם. אין סוף מעברים בין תדרי האור יתגלו בפניכם. לעיתים איננו יכולים כבר להרגיש רע, ולהתכחש לעצמנו ולהפריע לעצמנו בדרך… הגיע הזמן לזוז הצידה, לשחרר, ולעשות מקום לאלוהי להיכנס. תנו מטוב לבכם לאדם המחפש תשומת-לב.

כשעולם הקרבנות משתחרר, מתעוררת התודעה, נרפאות המחלות, אנו מתעלים בצורה הגורמת לנו להיות בני-אדם טובים יותר. להביא קדימה את הטוב זו מאסטריות רוחנית במיטבה. אני כבר לא מפחדת מבידוד, מבני אדם, הבמה הגדולה העוצמתית נמצאת בטוב, הדרך הרדיקלית לאלמותיות ודרך חדשה לרוחניות.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על רחלי גנון


מאמרים קשורים

Back to top button