חוקים רוחניים

לזרום חופשי ולהשתחרר

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, רן אושר
זוכרים את הפעם הראשונה שהתיישבתם על כסא הנהג? מורכבות הנהיגה, הבלמים, ההגה, ההילוכים ועל האיתותים? הכול נראה כל כך מסובך!

חוק הזרימה הוא שלב חשוב בדרך לאושר ולמודעות עצמית. וכדי ליישם אותו רצוי לשחות, לשיר, לנגן ולשחק מחבואים עם ילדים.

זוכרים את הפעם הראשונה שהתיישבתם על כסא הנהג? זוכרים את המחשבות על מורכבות הנהיגה, על דוושת הגז, הבלמים, ההגה, הילוכים ועל האיתותים? הכול נראה כל כך מסובך! ואתם ישבתם לכם על כסא הנהג, מלאי חשש וספק ולא משוכנעים שתצליחו להשתלט על אתגר הנהיגה. דבר ברכב לא נראה פשוט בימים ההם, בטרם התחלתם את שיעורי הנהיגה שלכם. 

ואולם, כאשר אתם נוהגים ומצליחים להשתלט על דרישות הרכב והתנועה – הדברים פשוטים יותר. אין צורך להשקיע מאמץ מחשבתי רב בנהיגה, ועל פי רוב, תוכלו גם להעסיק את עצמכם בדיבור בסלולארי (עם דיבורית!) או בהאזנה לתוכנית רדיו מעניינת, או סתם במחשבות, כך שפעולת הנהיגה תתבצע באופן אוטומטי. בקיצור, למדתם לזרום עם הנהיגה. 


"חוק הזרימה" הוא אחד הסודות העמוקים לחיים מאושרים יותר. החוק מספר לנו שבכל תחום ועניין בחיינו, קיימת מורכבות וקיימת פשטות. כאשר האדם בוחר להיתקע ולהילחץ מכך שהוא מסתבך בהעברת הילוכים ברכב, הוא ימצא את עצמו תקוע ויתקשה להמשיך את הנהיגה. אם יסכים לזרום ולהעביר את ההילוכים למרות החשש, יוכל לנוע.  

אם נתרגם זאת לחיי היומיום, בכל רגע יכולות לצוץ הפתעות בלתי צפויות. למשל: תכננתם מסיבת יום הולדת לילד, ופתאום לא הגיע הקוסם שהזמנתם. אדם הבוחר במורכבות, יתקע ברחמים עצמיים, בהאשמת הזולת ובתחושת תסכול, ואילו אדם הבוחר בזרימה, יזום הפעלה שהוא יבצע בעצמו לילדים. אדם זה יהיה פתוח לשינוי ויסכים לקחת אחריות אישית על מציאות חייו. כאשר מחשבות האדם מנתחות ללא הפסק, שופטות ונלחמות עם המציאות, יהיה אדם זה חסר מנוח.

אדם המנסה לשלוט ללא הפסק במציאות חייו ובסובבים אותו, עלול לחוות קושי. אדם המאפשר לעצמו קבלת המציאות והאחר כפי שהם, יוכל לחוות זרימה והצלחה. 

במאמרים הקודמים כתבתי על השלבים המובילים לאיזון פנימי: שלב המודעות, שלב הרגיעה, שלב הגוף הפיזי ושלב היצירתיות. השלב הבא, שלב התקשורת מתחבר לחוק הזרימה בכך שעקרון הזרימה מלמד אותנו כי תקשורת גלויה ואמיתית המגיעה מגרעין הנשמה שלנו ממלאת אותנו באושר. כאשר התקשורת עוברת דרך מניפולציות, סודות, שקרים ושכבות, יטה האדם לחוש חוסר בטחון פנימי. האיזון הפנימי נוצר כאשר קל לאדם לבטא את מי שהוא אל העולם החיצוני. המלצה חמה להעצמה אישית ולאיזון פנימי: אמרו אמת., זה באמת טוב לנשמה. 

אדם המאפשר לעצמו להתגבר על קשיים ולמצוא פתרונות יצירתיים, תוך תחושת אופטימיות ושמחת חיים – הוא אדם זורם. בזרימה אין קושי, יש לימוד ותהליך. הזרימה מלמדת אותנו לא להיאבק עם החיים, אלא לפעול ממקום של קבלה ושמחה. 


תרגילים לחיבור לזרימה:

חוו את המגע עם המים באמצעות שחייה. היכנסו לבריכה וחושו בזרימת המים. צללו, שחו, צופו. עשו אמבטיה, הרפו את הגוף וחושו בשלווה שבמים העוטפים.

העניקו לעצמכם חופש תנועה: סגרו את החלונות והדלתות והפעילו מוסיקה. ריקדו, נועו בחופשיות ללא קהל. צעדו באיזור מגוריכם ללא תכלית, סתם לשם הצעידה, תנו לרגליכם לכוון אתכם, זרמו עם התנועה.

זרמו עם הצלילים: שירו שירים מוכרים או לא. אלתרו שירה ותנו לעצמכם חופש להשמיע צלילים סתמיים מגרונכם. שבו ליד פסנתר, או קלידים כלשהם ואפשרו לעצמכם לקשקש. ללא משמעות, ללא צורך בסדר מסוים של צלילים, כמו ילד קטן המקיש על המנענעים.

שחקו: מצאו משחק מהנה, משחק ספורטיבי, משחק קופסא או מחשב ואפשרו לעצמכם ליהנות. ללא צורך בפרודוקטיביות, למדו עצמכם ליהנות ממשחק.
שחקו מעט עם ילדים. בנו איתם בלבני לגו, פאזלים או שחקו איתם מחבואים ותופסת, אפשרו לעצמכם להשתובב.

שהו בטבע: טיילו באזור פורח, שופע בצמחייה. אפשרו לעצמכם לחוש את השלווה והרגיעה וחושו בזרימת הטבע. טיילו ליד חוף הים, שמעו את רחש הגלים, הריחו את המליחות שבאוויר.
 
ב ה צ ל ח ה !


מאמרים קשורים

Back to top button