מודעות והגשמה עצמית

הקשר בין זוגיות למודעות

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, מיכל בן – עמי מראת דרך
בזוגיות, כמו בכל מערכת יחסים אחרת, חשוב לנו להכיר את עצמנו, להיות מודעים לכלל התכונות שלנו לחיוב ולשלילה ולהיות שלמים עם עצמנו

המהות של זוגיות טובה מושתתת על שלושה עקרונות: 
1. קבלה
2. יכולת הכלה 
3. ערוץ תקשורת פתוח

לכן בזוגיות, כמו בכל מערכת יחסים אחרת, חשוב לנו להכיר את עצמנו, להיות מודעים לכלל התכונות שלנו לחיוב ולשלילה ולהיות שלמים עם עצמנו.


מתוך מקום זה של שלמות חיפוש בן/בת זוג לא יהיה חיפוש אחרי מישהו שישלים אותנו אלא אחרי מי שיוכל לקבל ולהכיל אותנו כמו שאנחנו. כי רק ממקום שלם אני יכולה להעריך את האנשים שבחיי על כל מי שהם, עם היתרונות והחסרונות שלהם, מתוך הבנה שגם לי יש את החסרונות שלי שהייתי רוצה שהצד השני יקבל כפי שהם.

בנוסף לקבלת והכלת האחר, יש חשיבות עליונה לשמירה על ערוץ תקשורת פתוח, מרחב בטוח בו אפשרי לדבר על כל מה שמפריע לנו –  לא לפחד לדבר על מה שמפריע – אבל לדבר ממקום פתוח, ממקום של רצון ללמוד איך הצד השני עובד, מקום המאפשר הבנה של הצד השני ולא ממקום שיפוטי, לא ממקום של אגו / צדקנות / רצון להוכיח בתוך הקשר, אז אפשרי רק לצמוח ולגדול ולהעצים אחד את השני. 


מתוך מקום זה יש אפשרות להבנת נקודת המבט של הצד השני, לכל אחד מהצדדים יש את האפשרות לבחון עצמם בכל פעם מחדש ולבחור באם רוצים לשנות / לשפר חלק מהתכונות עליהם מדובר. ברגע שאנו לא מנסים לשנות אחד את השני יש לנו את האפשרות להכיל אחד את השני מתוך זאת לחזק את הקשר ולאפשר בחירה בשינוי מתוך רצון.

זוגיות טובה והרמונית יכולה לצמוח רק במקום בו קיימת אהבה ללא תנאים = קבלה של האדם שעומד לצידי מתוך בחירה, הבנה וקבלה של כל המכלול המרכיב אותו.

וברגעים של אתגר – במקום לשקוע בכעס, לקחת אויר ולהזכיר לעצמנו למה אנחנו מלכתחילה אוהבים כל כך את האדם שלצידנו, ולראות את היתרונות של אותו אדם לנגד עינינו.

שותפות אמיתית יכולה לצמוח רק במקום בו קיימת אהבה ללא תנאים וקבלה מוחלטת של האדם שעומד לצידי.


מאמרים קשורים

Back to top button