פירוש חלומות

כוחם המיסטי של הצבעים

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
הצבעים הנם חלק חשוב מחיינו. אנו מתקשטים אתם, לובשים אותם, יש להם השפעה רגשית עלינו וגם מביעים את עצמנו בעזרתם בחלום.

הצבעים הם שפה אוניברסאלית המאפשרת לבטא, להבין ולראות רבדים נוספים באישיות שלנו וזאת מבלי שנצטרך להשתמש במילים. אנו זקוקים לצבעים כדי להוציא ולבטא את הוויותינו הפנימיות המוסתרות ופעמים רבות, גם במלי לכאורה משים לב, בחירת הצבעים אותם אנו עושים מידי יום מבטאת את הפנימיות שלנו, את מצב רוחנו וחושפות פעמים רבות את סודותינו הכמוסים ביותר.

למרות שאנו לא זוכרים זאת, מחקרים מראים כי אנו חולמים את מרבית החלומות שלנו בצבעים. לרוב, דקות ספורות לאחר היקיצה נמוגים פרטי הצבע של החלום. משמעות הצבעים בחלום אינה עומדת בפני עצמה ויש לנסות ולהבין את ההקשר של הצבע עם אותו החפץ, הדמות, או כל פרט אחר המופיע בחלום. עלינו לנסות לחשוב מדוע הפריט המסוים הזה מופיע בצבע ולנסות להבין, את משמעות הפרט ביחס לצבע.
אין ספק כי מקומם הטבעי של הצבעים הוא בחלום שלנו, שכן החלום, כמו הצבעים, הוא שפה ללא מילים דרכה אנו מבטאים את עולמנו הפנימי. הבנת משמעות הצבעים הנה חיונית לא רק להבנת החלום, אלא גם כחלק חשוב מתהליך ניתוח סימבולים רבים בחיינו.

קיימת הקבלה בין צבעי הצ'אקרות, המפתחים האנרגטיים דרכם אנו מקבלים את השפע של היקום, לבין הצבעים. ששת הצבעים המופיעים בסדר הכתוב מטה: האדום עד הסגול והצבע הלבן הנם שבעת צבעי הצא'קרות. לימוד ומחקר צבעים אלו גם יעזור בלימוד המרכזים האנרגיים האלו ותפקודם.

פירושי הצבעים בחלום
אדום
הצבע האדום מייצג את יסוד האש. את הכוח הראשוני היוצר יש מאין בחיינו. הוא מייצג את הרצונות והתשוקות שלנו. הוא עוסק בהתחלות וראשוניות ובעקר בכוח הרצון ויכולת הביצוע. הצבע האדום יכול לסמל גם נחישות, אומץ וחיבור למימד הפיזי. מצד שני צריך לזכור כי האדום, האש, מייצג כעס, אימפולסיביות, אי דחיית סיפוקים, אגוצנטריות. האדום מאד מיני ומלא תשוקה ויכול להיות בו משהו קצת ילדותי ולא בוגר. אם הופיע בחלומכם הצבע האדום, בדקו אילו התחלות חדשות הוא מסמל בחייכם, האם הוא מייצג תשוקה, מיניות, אולי כעס? ייתכן וישנו דבר בחייכם שאתם רוצים וחוששים להביע את זה, החלום יכול להיות קריאת ההשכמה לה אתם מחכים.

כתום
הכתום הוא אדום שהתבגר. האדום ראה רק את עצמו, וכעת יש הבנה כי לבד זה לא מספיק ולכן הוא מחפש מערכת יחסים. הכתום מסמל זוגיות, חיוניות ויצירתיות. הוא מבין שהוא לא לבד ולכן מפתח טאקט ושליטה עצמית. חשיבה זהירה. גם התשוקה החייתית של האדום מתעדנת והופכת להיות אהבה, יצירה ויצירתיות. הכתום מבטא גם נטייה לאומנות ויכול גם לייצג השראה. אם הופיע בחלומכם הצבע הכתום, נסו לחשוב מדוע הוא הופיע והיכן. האם צריך לשפר דבר מה דבר מה במערכת היחסים שלכם? אולי אתם מרגישים חסומים וזקוקים להשראה?

צהוב
הצהוב הוא צבעה של השמש, מקור החיים שלנו. זהו צבע המסמל שפע, הצלחה, בריאות של הגוף והנפש. בסולם ההתפתחות, הצהוב הוא שוב התפתחות של הצבע האדום, שהפך לכתום ועכשיו הוא יוצא החוצה לעולם האמיתי ומתמודד עם המציאות כפי שהיא. לכן זהו צבע המסמל גם אומץ והתגברות על פחדים. זהו צבע העוסק בניקיון פנימי, אינטואיציה, וחוכמה פנימית. המשפט אין חדש תחת השמש מתאים לצבע זה שכן הוא עוסק באמת ובצורך שלנו להוציא את האמת לאור. הצבע הצהוב בחלום יכול לרמז על דברים רבים. הוא יכול לסמל רצון לשפע ואושר, או התמודדות עם הצלחה. יכול להיות שהחלום מרמז לכם להיות אמיצים ולהתמודד טוב יותר עם המציאות ואולי יש בכם צד המבקש להוציא את האמת לאור.

ירוק וורוד
צבעים אלו עוסקים באהבה. הצבעים עד לנקודה זו עסקו ב"אני". עכשיו, כשהאני שלם, מגיע השלב בו אנו זקוקים לעסוק גם באחרים. המסע להבנת האחר מתחיל ביכולת שלנו לאהוב, ושני צבעים אלו, הירוק והצהוב, קשורים ביכולת שלנו לאהוב. הירוק מסמל צמיחה והתחדשות. איפה שיש ירוק יש חיים וצמיחה. ההתחדשות היא הסוד האמיתי של החיים, ובמקום בו אין התחדשות יש עצירה וחולי. לכן הירוק גם מסמל חיבור לשפע, לבריאות ולריפוי. חלום בו מופיע הצבע הירוק יכול להעיד על צורך בהתחדשות וצמיחה בחיים. חשבו היכן אתם זקוקים לשינוי ולצמיחה.
הורוד הוא צבעה של האהבה. אבל לא של האהבה לאדם אחר כמו בזוגיות כי אם לאהבה אוניברסאלית וללא תנאים ושל אהבת האני. ורוד מלמד אותנו ללמוד לאהוב את עצמנו ולא פעם אנו מגלים כי העדר אהבת האני יכולה להוות מכשול במערכות יחסים ובזוגיות. נוכחות הצבע הוורוד בחלום יכולה להראות כי חסרה אהבת האני. אולי החולם לא אוהב את עצמו מספיק? אולי הוא זקוק לחיזוקים חיצוניים, זקוק להיות אהוב?

כחול
לאחר שהאני שלם ולאחר שלמדנו לאהוב, אנו צריכים ללמוד לתקשר. מהי תקשורת? תקשורת היא היכולת שלנו להגיב נכון, לדבר. ולכן הצבע הכחול מסמל תקשורת והבעה, חיבור נפש לגוף. הכחול יכול לסמל גם יכולת שיפוט, ביצוע החלטות וכן הוא יכול לסמל אינטליגנציה, רוחניות ופתיחות לרעיונות חדשניים. הופעת הצבע בחלום יכולה להעיד על כך שאנו זקוקים לבטא את עצמנו. חשבו מה אתם לא אומרים ולמי. יחד עם זאת ייתכן והחלום מרמז כי כדאי שתחשבו שוב לפני שאתם פועלים ושכדאי להפעיל גם שיקולים הגיוניים.

סגול
הצבע הסגול הוא שילוב בין כחול לאדום. יש בו מהרוחניות של הכחול ומהאש של האדום והוא עוסק בדברים שמעבר לחומר. עכשיו, כשהכול שלם, אפשר לחקור את ה"מעבר". זוהי צבעה של העין השלישית, מרכז אנרגטי המאפשרת לנו לראות את מה שיש שם "מעבר" לפיזי ולמצוא את דרכנו הרוחנית. הסגול מסמל ריפוי, ראיית הנולד, אינטואיציה ולמידה רוחנית. כמו כן הצבע הסגול יכול לסמל איזון אנרגטי, הבנה וסובלנות. כשהצבע הסגול מופיע בחלום נסו לשאול את עצמכם האם אני בדרך הנכונה? אולי החלום רוצה לרמוז לכם להשתמש באינטואיציה שלכם.

לבן
הצבע הלבן מכיל את כל הצבעים ולכן הוא מסמל שלמות, טוהר, פשטות, תמימות והשראה קוסמית. הצבע הלבן יכול גם לסמל ריפוי ובריאות. חלום בו מופיע צבע לבן, יכול לרמוז על רצון שיש לנו להיות טהורים ולהתנקות. ייתכן וחיינו מורכבים מידי והחלום רוצה להגיד לנו שזה לא חייב להיות כך.

כאן מסתיימים צבעי הצ'אקרות. הצבעים הבאים אינם צבעים המייצגים את המרכזים האנרגטיים שלנו, אולם הם לא פחות חשובים וגם הם סמלים חשובים המבטאים את עולמנו הפנימי.

טורקיז
מסמל הגנה, שלווה ורגיעה. צבע הטורקיז יכול גם לסמל חיזוק של קשרים אישיים וחיזוק האהבה.
חלומות בהם מופיע צבע זה הם נדירים. בדרך כלל הם מסמלים שהכול בסדר ושאין לנו סיבה לדאוג. נסו לחשוב: האם אתם עצבניים, לא רגועים? סביר להניח שאתם זקוקים למנוחה ולהכרה שבעצם, הכול בסדר.

חום
מסמל חריצות, עבודה, רצינות, יכולת ארגון וביצוע. צבע חום בחלום מייצג חלומות ארציים יותר המבטאים צורך בעבודה קשה ורצינות שיעזרו לעבור תקופה קשה.

שחור
הצבע השחור הוא העדר כל הצבעים. ולכן הוא צבע מגן ואוטם. זה הזמן לנתץ מיתוס ולהסביר כי הצבע השחור, אינו מסמל דברים שליליים, כי אם עוזר להפטר מהם. זהו למשל צבע חזק מאד כמגן נגד עין הרע, לכן משתמשים בנר שחור בטקסים מאגיים. הצבע השחור סופג את האנרגיות השליליות אליו, ומכאן כוחו. הצבע השחור מסמל הגנה מצד אחד אולם גם הוא מייצג סגירות מצד שני. אלו הם שני הצדדים של השחור ובחיים צריך למצוא את האיזון בין הרצון שלנו להגן על עצמנו ולהתגונן לבין הסגירות וחוסר התקשורת המתלווה לכך. חלום בו מופיע צבע זה עוסק בהגנה וסגירות. אולי אנו חוששים מהבאות ומתגוננים יתר על המידה, היכן אנו מרגישים פגיעים? ייתכן והמגננה גובה מחיר כבד שכן התוצאה היא שאנו נסגרים והופכים פחות חברותיים.

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים

מאמרים קשורים

Back to top button