פירוש חלומות

סימבול הכלב

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, שגיא מנדלבוים
סימבולים, ובמיוחד סימבולים של החיות, אינם רעיונות או אגדות המרוחקות מאתנו. אלו הם סימבולים המעצבים את חיינו, אלו הם חלקים ממי שאנו.

אין עוד חיה שכל כך קשורה לאדם. הכלב כה שזור בחיי האדם עד כי פעמים רבות מייחסים לאדם תכונות של כלב. במשפטים רבים בהם אנו משתמשים נמצא את הכלב והוא לא רק חברו הטוב של האדם, כי אם משרתו ועוזרו המסור ואם תרצו הוא ילווה אתכם גם אחרי המוות כי הרי השאול והעולם שמעבר הנם הממלכה שלו.

בכלב נמצא הרבה מאד תכונות אנושיות. הוא מביע רגשות, הוא חכם, לומד מהר וזקוק מאד לחברה. כל אלו, כנראה היו חלק מהסיבות שבגללן תהליך הביות של הכלב היה קל. למרות זאת הכלב פעמים רבות נאלץ לוותר על הטבע שלו לטובת האדם. הכלבים זנחו את חיי החברה שלהם, את הטבע שלהם, את בני מינם. כיום הם לרוב אינם יכולים להתקיים ללא האדם, ופעמים רבות, כמו במקרה של כלבי נחייה, נמצא כלבים שאפילו נדרשים לזנוח את הצרכים הבסיסיים שלהם לטובת האדם. אולם למרות הכל נשאלת השאלה, מדוע הכלב עושה זאת? האם יש מחיר שהוא משלם ואם כן, מהו?


מי הם אנשי הכלב – הכלב בהומאופתיה
כדי להבין טוב יותר מי הוא הכלב, המשכתי לחפש בהומאופתיה. בתהליך הפרובינג ניתנו למתנדבים תרופה הומאופתית המופקת מחלב של כלבה (Lac-Caninum). לאחר שנאספו כל הסימפטומים התקבלה תמונה קודרת, שונה ומפתיעה.

"אנשי הכלב", וכשאני אומר "אנשי הכלב"- כוונתי לאלו אשר יתגלה במהלך התשאול כי התרופה ההומיאופתית המופקת מחלב הכלבה מתאימה להם, הם אנשים טובים, ישרים, נאמנים המעמידים את החברה, החברים והמשפחה במקום הראשון. הם יהיו טריטוריאליים, ישמרו ואף יגנו על היקר להם מכל משמר. הם מחפשים חיבה וסימפתיה ולכן יהיו אנשי חברה מצוינים ומאד משתלם להיות חבר של אנשי הכלב כיוון שהם נותנים אהבה ונאמנים עד בלי קץ.

אולם יחד עם זאת מתחת לפני השטח מסתתרת תמונה קודרת ואפילו קשה המראה שלאנשים אלו לא טוב עם עצמם. כלפי חוץ הם מציגים חזות נורמלית, אולם בפנים המצב שונה. הם עצובים, חסרי בטחון, רגישים מאד וקשה להם להתמודד עם העולם. איפה שהוא הם מושיטים יד לעזרה, אולם גורלם העצוב הוא שאף אחד לא יראה את גודל הכאב ולא יחשוד כמה זקוקים הם לעזרה.

ביטחון עצמי נמוך
לאנשי הכלב יש ביטחון עצמי נמוך מאד. הם חיים בתחושה של ספק אותו נראה בכל מה שהם עושים. באופן בלתי פוסק הם מבקרים את עצמם ומאד קשה להם לזרום עם החיים. פעמים רבות נגלה כי אנשים אלו לא אוהבים את עצמם עד תחושת גועל. ותחושת האני המלוכלך יכול לבוא לידי ביטוי גם בצורה פיזית בה אנשים אלו יכולים להרגיש כי הידיים שלהם מזוהמות או כי יש להם מחלה והם מלאים בחיידקים.

אשמה
לאנשי הכלב יש תחושת אשמה מאד חזקה. הם לוקחים אחריות ואת האשמה על עצמם גם במקרים בהם הם לא אשמים. כל דבר מטריד אותם והם רואים את עצמם כאשמים ומוטרדים מכל דבר קטן.


רגישות יתר
אנשי הכלב רגישים מאד. הם במיוחד רגישים לסביבה שלהם וכמו כלבים הם קולטים כל תשדורת סמויה או רמז. תכונה זה המתווספת לתחושת האשמה שיש להם ולבטחון העצמי הנמוך שלהם תוביל אותם להיות אומללים במיוחד ופעמים רבות למצבים של היסטריה הנובעים מכלום. אולם לא רק בענייני חברה הם רגישים הם יהיו רגישים למזג אוויר, לתרופות, יהיו להם אלרגיות וכדומה.

פחדים
לאנשים הכלב יש הרבה פחדים. הם מפחדים שהם יתעלפו, פחד מנפילה, מחרקים, מעכבישים, מנחשים, מרוחות. רגישות היתר שלהם חושפת אותם לסדרה של פחדים המקשה עליהם את ההתמודדות עם היום יום.

הרבה כעסים
יש באנשי הכלב הרבה כעסים. הם לא כועסים רק על עצמם, אלא גם על הסביבה שלהם. הרגישות שלהם ותחושת האשמה תוביל אותם פעמים רבות לכעוס על הסביבה שלהם: חברים, משפחה וכדומה. כלפי חוץ הם יפגינו לרוב נחמדות ושליטה, אולם בינם לבין עצמם פעמים רבות נמצא אותם כועסים מאד ואפילו כותבים מכתבי נאצה (שמעולם לא יגיעו אל ייעדם) איומים המופנים לאלו שהם אוהבים במיוחד.

לאנשי הכלב החיים מאד קשים ולא סתם כנראה נאמר הביטוי: "חיי כלב". לפי חוץ הם חביבים ונחמדים, אולם בפנים הם סובלים, מלאי פחדים, כועסים ובעלי בטחון עצמי נמוך.

סימבול הכלב
סימבול הכלב הוא עשיר ורב גוני. הכלב יכול להיות מרפא, חבר נאמן הוא מייצג מסירות אך יחד עם זאת יכול לייצג את השאול ואת החלקים האפלים הקיימים בנו. תכונותיו הרבות של הכלב יוצרות מגוון עצום של סימבולים שהעיקריים מבניהם: הכלב כבר אלפי שנים הנו שותפו של האדם בעולם. יחד חווינו אושר כאב ומחסור ובכולם הכלב היה שותף וחבר. לכן כסימבול הכלב עוסק בעיקר בחברות ונתינה. הכלב מייצג מסירות, אהבה וידידות ופעמים רבות נפגוש את הכלב כסימבול של הקרבה וביטול עצמי לטובת החברות.
כשחושבים על כלב, אי אפשר שלא לחשוב על נאמנות טוטלית ואכן סימבול הכלב מייצג נאמנות זו.
חוש הריח המפותח שלו הולידו את הכלב כסימבול המייצג יכולת להריח את הנולד ואנו נפגוש בכלב כחיה הקשורה לאינטואיציות, ולראיית עתיד.

הכלב הוא אחד מהסימבולים המעצבים את חיינו, הוא חלק ממי שאנו והוא מייצג אנשים המתהלכים בינינו – את עצמנו. להבין סימבולים ככלל זה אומר להבין את החלקים מהם העולם ואנו מורכבים, ובמקרה זה אנחנו צריכים לשאול את עצמנו איזה חלק בנו "הכלב" מייצג ומתי. אילו אנשים יהיו במקרה זה אנשי הכלבים. מה הופך אותם לכל כך נאמנים ומה המחיר שעליהם לשלם.

לא קלים הם חיי הכלב. הכלב וויתר על הטבע שלו ועל מי שהוא לטובת החברות עם האדם. הוא חברו הטוב ביותר, העמיד את החברות שלו מעל הכל ומרגיש מאד טוב בסביבת האדם, אולם ללא האדם, ללא החברות, החברה, הוא מרגיש אבוד. הכלב ויתר על הפראות שלו ועל הטבע ואת הכל הוא נתן לאדם. כעת כשאין לו אפשרות לחזור למי שהוא, נמצא אותו פעמים רבות פגוע, כועס מבולבל. בעיקר הוא יפנה את הכעס אל עצמו, אולם פעמים נפגוש אותו גם נוטר טינה וכועס כלפי חוץ. אנו יכולים קצת להקל על כאבו בכך שנהיה חברים טובים יותר, אולם הוא בחר בחברות וויתר על מי שהוא היה וכל עוד הוא לא ימצא דרך לחזור למי שהיה קודם, ללא תחושת האני, הוא יהיה תקוע בין שני העולמות מתוסכל מצד אחד ונאמן עד אין כץ מצד שני.

טארוט חלומות וקצת יותר – האתר של שגיא מנדלבוים

ליצירת קשר ופרטים נוספים על שגיא מנדלבוים


מאמרים קשורים

Back to top button