פירוש חלומות

ייעוד ומימושו באמצעות חלומות

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דפנה ביסמוט
הייעוד הנשמתי הנו אוסף מטרות שהנשמה הציבה לעצמה בטרם לידתה לעולם. מימוש המטרות נאסף לאחר המוות לבסיס הנשמה שממנה הנשמה יצאה לעולם.

תמיד דברו איתנו על יעדים ומטרות בחיים אבל האם ידעתם שלנשמה ישנם יעדים ללמידה בכל שלב של חיים? האם היעדים שלה ישפיעו על היעדים שקבענו לעצמנו?

המאמר יעסוק בתשובות לשאלות הקשורות לייעוד הנשמתי:
האם אנו יכולים לשנות את הייעוד הנשמתי שלנו?
האם מודעות רוחנית ועצמית עוזרת ותומכת במימוש מטרות הנשמה? 
מה גורם לאדם להיחשף לייעוד הנשמתי שלו?

הייעוד הנשמתי הנו אוסף מטרות שהנשמה הציבה לעצמה בטרם לידתה לעולם. מימוש המטרות נאסף לאחר המוות לבסיס הנשמה שממנה הנשמה יצאה לעולם ומעשיר את בסיס הנשמה.
כיצד למעשה מתבצע מימוש הייעוד הנשמתי – הנשמה עד לרגע הלידה מתכוננת בעולם הנשמות להגעתה לעולם הגשמי. תהליך החדירה של הנשמה לגוף חשוב בגלל שהוא קובע את מהלך חייה על מנת להיכנס בתדר הנכון. כל יעד/מטרה של הנשמה הוא שיעור קרמתי שמסתיים בעשייה. היעוד הסופי של הנשמה מתחלק לשלבים ותתי משימות שביחד משלימים את היעוד הנשמתי. כל שלב בחיים הוא מימוש של תת משימה.

מימוש ייעוד בשלבים מטרתו להכין את הגוף הפיזי לשינוי המתבקש למימוש המטרה /היעד ע"י שינוי התדר של הגוף הפיזי שמתרחש בשלבים. הגוף לומד את הדרך הנכונה בתודעה ובאנרגיה וכל מימוש יעוד/מטרה של הנשמה משנה את התדר של הגוף הפיזי ומוביל את האדם לעשייה שמובילה לשינוי ומעצבת מסלול ברור של עשייה. לדוגמא ריצת מרתון מחייבת את הרץ ללמידה ולא ניתן לרוץ מרתון ללא הכנה ושינוי ומוכנות פיזית ונפשית – חייבים להתאמן ולאפשר לגוף להתאים את עצמו לתהליך. וזה בדיוק התהליך שהנשמה עוברת יחד עם הגוף הפיזי.


התקדמות מימוש הייעוד הנשמתי
הנשמה בגוף הפיזי מחוברת לגרעין בעולם הנשמות שמאפשר לה את הקיום של הגוף הפיזי והחיים בעולם הזה. החיבור מתבצע באמצעות תקשורת אנרגטית שמועברת בחלימה, מדיטציה, בלמידה רוחנית וגם באמונה דתית. בדרכים אלו ואחרות הנשמה רוכשת ידע, מיודעת על מטרותיה בחיים הללו, מקבלת אנרגיות חדשות ואף מתכוונת שמתבצע בסיום כל שלב של מימוש מטרה/יעוד. בתהליך הכיוונון יתכן שהנשמה הפיזית תבקש שינוי ביעודים שעומדים לפניה. תהליך הבקשה אינו תהליך מושכל או פיזי אלא תהליך רוחני שבו הנשמה עומדת מול ישויות האור שמלוות אותה במהלך השינה, תהליך התעלות רוחנית, יציאה והתנתקות מהגוף וגם תפילה. האישור לבקשת השינוי של היעדים מתקבל ברמת החוויה: של חלימה, חיזיון רוחני, קבלת מסר בתקשור וגם תפילה של רב מקובל.

דוגמא לשינוי יעדים קיים בתהליך היהודי של תיקון נשמה שמבצעים עקב מחלה קשה , בעיה רגשית ותקיעות לאורך שנים. את התיקון מבצע רב מקובל בלווי מניין בתפילה שמאפשרת לנשמת הרב המקובל לעלות לעולם הנשמות ולבקש על נשמת האדם ובחלק מהמקרים הדבר עזר מניסיוני.

האם מודעות רוחנית עצמית עוזרת ותומכת במימוש מטרות הנשמה? 
מודעות רוחנית מאפשרת לנשמה להשתקף ולחשוף את עצמה בחלימה, בתקשור ובלמידה רוחנית. החשיפה מעלה את המודעות האישית ומאפשרת לאדם למלא את חייו באהבה ובתחושת מימוש. ההשתקפות היא מעבר לביטחון ומהווה ידע שמתבטא בדרכי חשיבה ובבניית מסלול עשייה. הנשמה מודעת ליעדיה ומתנהלת מול עולם הנשמות בשקיפות אולם הגוף הפיזי שבו היא שוכנת לא מודע ליעדים. ולכן את הפער בידע הרוחני ניתן להקטין באמצעות למידה רוחנית ומודעות אישית. הלמידה משנה את התדר הפיזי ומאפשרת לנשמה להעביר את המסרים שלה לתודעה המושכלת שלה שמוכר לגוף הפיזי ומשתקף למחשבה ומשם לעשייה. 

לעיתים צצות שאלות כגון האם אני עלי להמשיך בכיוון שאני הולך?
או איך לשפר את מהלך חיי כך שאעזור להגשים את יעדיי הנשמה הציבה לעצמה?
שאלות אלו באות דווקא מתוך מודעות וחשיבה חיובית כי אנו מודעים שהכל נעשה מאהבה עצמית וביטחון גדול בבורא ובעצמנו כי אנו זקוקים לעזרה שתעזור לנו להתכוונן לשביל המקורי שהנשמה הובילה אותנו.

כמו שציינתי במאמרים קודמים שלי החלימה מהווה אחת ההארות שאנו זוכים בהן על מנת לממש את ייעודינו בחיים העכשוויים כי היא מהווה גשר לעולם תת המודע שלנו. היכולת ללמוד מהחלומות ולקבל את המסרים מתת המודע היא זו שמקדמת את האדם בשביל חייו לכיוון היעד הנכון.

מה גורם לאדם להיחשף לייעוד הנשמתי שלו?
קימות סיבות רבות שבהם אנו נחשף לייעוד הנשמתי שלנו בחיים הנוכחיים: משבר אישי ,התפתחות והעצמה אישית, למידה רוחנית ועוד. במקרים אלו אנו נתמודד עם הקשיים של יעדי הנשמה. הכוונה במקרים קיצוניים היא לבדוק האם אני עושה את מה שאני צריך לעשות והאם אני עושה זאת בצורה נכונה? 

משבר אישי מעלה שאלות אישיות רבות כגון האם התנהלותי הייתה תקינה? האם יכולתי למנוע את המשבר? האם ניתן ללמוד מהלקחים להבא? לדוגמא אם עולה בי המחשבה האם בן זוגי הוא הזיווג הנכון עבורי? כאשר צצה שאלה זו הדבר מסמל שיש לנו ספקות, משבר ורצון אולי לשנות את הקיים. אבל שינוי דורש ביטחון, שיתוף פעולה עם הסביבה, פרידה מאנשים ומקומות וכמובן פתיחת דלת חדשה לעתיד.

הפרדוקס הוא שהנשמה יודעת ומודעות ליעדיה שמהווים חלק מבסיס הנשמה הגבוהה אולם אנו כגוף פיזי לא מודעים לתוכניות והיעדים של הנשמה. אנו מובלים לצדדים שונים וסמויים שבנשמתנו ולאו דווקא במודע אולם האירועים הפיזיים בחיינו מאיצים את ההתפתחות לכוון יעדיי הנשמה וברגע שאנו מקבלים החלטות ובחירות בצמתי חיינו אנו קובעים האם הכיוון שאנו מתקדמים הוא לכיוון יעדי הנשמה.

לתפיסתי משבר מהווה מצב שבו נוצר פער בין הגוף הפיזי לבין התנהלותה של הנשמה. הפער נוצר עקב אי ביטוי לצרכי הנשמה, תחושה של פספוס וחוסר מימוש אישי. מטרת המשבר באה לשקף לנו את הצורך שלנו ללמוד על עצמנו. תהליך ההתחבטויות הפנימיות מובילות בסופו של דבר ללמידה או לצורך בלמידה. הלמידה יכולה לפנות לכיוון הקונבנציונלי שפורס את חיינו לפרוסות ומלמד אותנו מה היה מוטעה ומה התפספס או שהלמידה תפנה ללמידה הרוחנית שמלמדת אותנו לגלות את רזי נשמתנו ולשקף את יעודי הנשמה.


חלום אחר חיפוש משמעות הייעוד בחיים
חלום "חלמתי שאני נוסעת ברכב שהנהג הוא אבי ז"ל במעלה כביש כשבצד הימני ישנה חורשת עצים,(אולי יער) הדרך עולה במעלה ההר הכביש מאוד לבן ומואר. אני מבקשת מאבי לקחת אותי פנימה לחורשה ששם מחכים לי שאחזור מחופשה שהייתי. אבי לא מכיר את המקום ואני מסבירה לו שאני חייבת לחזור לשם (אולי הוא קצת חושש אך מחייך). בחורשה אני פוגשת אנשים(סוג של שבט) ומרגישה שהייתי וחייתי תקופה מסוימת את החיים עם אותם אנשים, החיים פשוטים וסוג העבודה עושים בסיסית לצרכי קיום. התחושה שפעם הייתי אולי מוחזקת שם ולמרות שהייתי יכולה לצאת נשארתי ואפילו היה לי טוב. יש בי געגוע ורצון לבקר ולחיות שם שוב. אנשי המקום מקבלים אותי בשמחה ואני רואה עצמי חיה איתם ועושה עבודת יד עם חוטים"

פרוש –  החולמת חוזרת בלווי נשמת אביה ז"ל לבסיס הנשמה שלה. בסיס הנשמה הנו הגרעין הנשמתי של החולמת שמאגד בתוכו את כל רסיסי גלגוליה מאז היווצרותה. מאחר ומהבסיס נוצרה נשמתה הנוכחית היא שומרת בתוכה את כל אותם מדעים על יעודה בחיים הללו. החולמת יודעת שהיא חייבת לחזור לשם מאחר והיא רוצה לחוות שוב במודע את המפגש עם בסיס הנשמה שלה. היא מודעת שהמפגש יעזור לה למצוא את היעוד שלה בחיים. היא רוצה לכוונן את עצמה למקום הנכון. החלום מסמל על מודעות עצמית ורוחנית של החולמת .

חלום על בחירה ביעוד ומימושו
חלום – " אני אם לתאומים מדהימים שהגיעו לאחר טיפולי פוריות ומיום שנולדו אני חולמת לעיתים קרובות חלום זהה – בחלום אני מגיעה לבית החולים ואני יודעת שנולדו לי יותר משני ילדים , כמות הילדים שנולדו לי משתנה מחלום לחלום – לפעמים שמונה ולפעמים ארבעה אבל יותר משניים .אחרי שיטוט אינסופי במסדרונות בית החולים על מנת למצוא את התינוקות שלא לקחתי הביתה אני לפעמים מוצאת אותם ולפעמים לא. תמיד אני נורא ממהרת כי שמתי את הילדים שלי אצל בייבי סיטר או משהו כזה , תמיד הילדים שהשארתי נמצאים בפגייה במצב לא טוב,  או מוזנחים בחדר תינוקות הומה , תמיד יש להם שמות ברורים שאני זוכרת בבוקר ותמיד תמיד הם רק בנים , אף פעם לא בנות. והכי נורא – אני לעולם לא מצליחה לקחת אותם הביתה"

פרוש –  החלום מתאר את בחירת הנשמה שלך בילדייך שנולדו. את בחרת באופן לא מודע להביאם לכאן לעומת הנשמות האחרות שאותן את פוגשת שאותם לא בחרת להביא. לכל אדם יש יעודים בחייו אך הבחירה היא זו שמאפשרת ליעודים הללו להתממש בעולם. תמיד יעמוד בפנינו הקושי לממש את היעוד וזאת מאחר והיעוד הוא סגירת מעגל קרמתי. אנו מוצאים את עצמנו לעיתים קרובות חושבים אם היה קורה אחרת איך היינו חיים היום. אולם ברגע שבחרנו במטרה מסוימת שמימושה דורש מאיתנו מאמץ עילאי ,וויתורים ועבודה אישית בחרנו ביעוד אחד מתוך אינסוף יעודים . בחרנו משמע אנו יכולים לממש. ברגע מימוש הבחירה האדם כנולד מחדש,מציאות חייו משתנה וזה מה שהחולמת חוותה.

חלום – "חלמתי שאני עוזרת לפרופסור להציל אדם שלבו חסום – הוא מושך שני צינורות מאחורי גבו ומבקש ממני להכניס לכל צינור במינון מבוקר טיפות, אני מפחדת והוא מבקש שאנסה על עצמי תחילה. אני מנסה וזה לא מפחיד ולא כואב ומסכימה לשתף פעולה. אני נושפת לתוך הצינור של האדם השוכב והוא אומר שהוא מרגיש שכאשר שהטיפות קשה להן להיכנס זה כואב ואז אני רואה שבצינור שחסום מופיע אור בוהק חזרה כלפיי ואני ממתינה שהאור יכבה ולאחר מכן שוב ממשיכה להעביר טיפות בצינורות, ושוב קורה אותו הדבר האור הבוהק שיוצא תמיד מופיע מהצינור בצד ימין. לאחר שסיימנו הפרופסור אומר לי שהוא מבקש שאני יהיה מזכירת מחלקת הלב .אני מגיעה למחלקה ורואה בחור גבוה שמבקש ממני שאעזור לו לבחור חולצה מתוך מבחר החולצות והחליפות שתלויות על מתלה למעלה .אני מטפסת בסולם על מנת לעזור לו"

פרוש –  החולמת לומדת בחלום את משמעות הריפוי הרוחני באנשים. בחלום הפרופסור וגם הבחור הגבוה  הן דמויות מדריכות שילוו אותה במימוש היעוד שהוא ריפוי אנרגטי. הבגד ההולם הוא הבחירה של החולמת בריפוי ולקיחת האחריות בתהליך זה. הריפוי בחלום מתבטא בהכנסת הטיפות לצינורות ללב שהן אנרגיות אור שמטרתן לרפא אנרגטית ריפוי שנעשה באמצעות הילינג ומחשבה.  מטרת החלום לזרז מודעות ותהליכים רוחניים שהחולמת כבר מצויה בהן.

הקושי באי מימוש היעוד בחיים
השאיפה הרוחנית שלנו היא לדעת שמה שנעשה עד כה הוא צעד למימוש עצמי או חלק מתהליך המימוש. אנו נחוש תסכול רב אם אנו נגלה שאנו לא בכוון מימוש היעוד ולעומת זאת מימוש היעוד/ים בחיים מעצים את חיינו.

חלום – "חלמתי שאני רואה את בעלי מחזיק בידו סכין יפנית ומנסה לחתוך/להסיר את איבר מינו. ואני שואלת "למה אתה עושה את זה?"מבחינתו הוא נחוש, מנסה ומנסה עד שמצליח ואפילו מרוצה מהתוצאה"

פרוש – איבר המין מסמל את הצורך של האדם להגיע לסיפוק עצמי ולמימוש ייעודו בחיים. חלקנו לא יודעים מהו היעוד שלנו והתסכול גדול. עבודת מודעות עצמית עוזרת לגלוי היעוד של צרכי הנשמה. בחלום אנו חווים את תוצאת התסכול מאי מימוש עצמי שהוא הרס עצמי.

חלום על גילוי היעוד בחיים
חלום – "חלמתי שאני רואה בקבוק קטן ולא רציתי שיראו את התווית שמודבקת על הבקבוק. הסרתי את השכבה הראשונה של התווית וממנה יצאו תמונות קטנות יפות של נוף פסטורלי. פתאום הבקבוק הקטן גדל לממדים גדולים ושהמשכתי להסיר את התווית שמודבקת מהבקבוק הגדול יצאו תמונות גדולות יותר מבריקות תמונות של נוף פסוטרלי, תמונה של אגם מים צלול, מקום עתיק ישן ובצד היה תמונה של מישהו זקן שכנראה באחד הגלגולים היה רב גדול. הבעתי עוצמה ופליאה איך בקבוק קטן ותמונות קטנות הפכו לבקבוק גדול ותמונות גדולות?"

פרוש – הבקבוק בחלום משול לגוף של החולמת שמכיל בתוכו את הנשמה שלה ואת רשימת ייעודיה בחיים. תהליך הקילוף הוא עבודתה המודעת של החולמת שפותח עבורה את המודעות והידיעה מהו יעודה בחיים ומה עליה לעשות כדי לממשו.

לסיכום
מימושו של ייעוד העצמי הנו מימוש מטרותיה של הנשמה ולאו דווקא בעולם החומרי של מימוש יעדים. אולם בעוד שהנשמה יודעת על היעדים הגוף הפיזי לא מודע ולכן הדרך שבה נהיה מודעים לתהליכים שעלינו לעבור על מנת לממש את הייעוד העצמי הוא באמצעות מודעות עצמית שיכול להתבטא בלימוד רוחני, חלומות ועוד כלים רוחניים שבהם ניצור קשר ליעדי הנשמה.


מאמרים קשורים

Back to top button