פירוש חלומות

דמיון מודרך, תת מודע וחלומות

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, אריאלה ארדיטי
חלומות יכולים להגיע אלינו מהתת המודע בנושאים המטרידים אותנו במהלך היום או בתקופה בנושאים שונים בחיינו.

נאמר על חלום: "חלום אחד משישים לנבואה" (במשניות- ברכות נז ע"ב) וכן נאמר "וחלומות השווא ידברון" (זכריה י').

משמע כי חלום שהוא אחד משישים בנבואה – הוא מסר מאת הבורא על ידי מלאך, "וחלומות השווא ידברון" – הוא מסר על ידי ישויות שמתעתעות בנו או מדמיוננו.
החלום האמיתי – הינו כ"נבואה קטנה", וחלום שבא מהדמיון הוא חלום שווא.

כמו כן, חלומות יכולים להגיע אלינו מהתת מודע בנושאים המטרידים אותנו במהלך היום או בתקופה בנושאים שונים בחיינו- אהבה, זוגיות, פרנסה, כספים, עסקים וכדומה. דהיינו, החולם מקבל מסר דרך חלום אשר הינו הכוונה לחייו, ולעיתים המסר הוא לאדם אחר אשר חלם עליו.

"החלום האמיתי הצופן בתוכו מסר נחלם רק באשמורת שלישית טרם הנץ החמה" לכן חשובה שעת החלימה. חלומות בצהרי יום או עם הקימה בבוקר אין בהם לרוב ערך אמיתי.


לעיתים בחלומות אנו מקבלים תשובות מנשמתנו, מהאני העליון או מההדרכה שלנו, כאשר איננו נמצאים בתדר קבלה בזמן ערות. בהחלט היננו יכולים לקבל מסר חשוב ואזהרות בנושאים שונים המטרידים אותנו, לכן עלינו לשקול עם מי מתייעצים בפתירת חלום ולא לבקש שיעשה כלאחר יד, כדי שההכוונה מפותר החלום תהיה מדייקת.

בחלומות לעיתים מגיעים קרובי משפחה או אנשים שאינם בין החיים, להביע את נוכחותם, להראות את מצבם בעולם שמעבר, ולעיתים להעביר לנו את המסר והתשובות לשאלות שמטרידות אותנו. לעיתים אף מנהלים עימנו שיחה.

דרך חלום הננו יכולים לראות את סיפור חיינו בגלגולים השונים מ "הספרייה האקאשית "או כפי שנקראת "הספרייה הקוסמית "בה נמצא כל הידע הנשמתי שלנו. בספריה זו קיים ספר בו נמצא השם הנוכחי שלנו או שמנו בחיים אחרים. ישנם חלומות שמועברים אלינו מראות עתידיות, מה שנקרא חלום נבואי, לרוב הם אחוז קטן מאוד ממה שנו חולמים. חלומות כאלו אם טובים הם נקבל באהבה, ואם מפחידים או לא נעימים – אפשר למצוא דרך לבקש לעצור את האינפורמציה הזורמת אלינו דרך השינה.

כמו כן אפשר לעשות "הטבת חלום" אצל הכוהנים, בשעה שמברכים הכוהנים את העם בבית הכנסת, ולומר הנוסח המובא בסידורים.

אפשרות נוספת ל-"הטבת חלום", שייטיב החלום ויאמר: "חלום טוב חלום שלום, חלום טוב ראיתי, טוב הוא וטוב יהיה" יש לומר זאת בלב שלם.


חלום אחד לא תמיד נותן לנו תמונה מושלמת, לכן יש אפשרות לעבוד על חלומות, לרשום אותם לאורך תקופה, ולבדוק לעומק את תמונת החיים שלנו היום, בעבר, בזמן היותנו עובר ובגלגולים קודמים.

דרך החלומות ניתן להבין את התנהלות חיינו, מה עלינו לשחרר כדי להתקדם ולהתפתח, אלו דפוסי התנהגות מעכבים אותנו, אלו אמונות מפריעות לנו לנוע קדימה וכמובן, נושאים שאינם פתורים מציפים את חלומותינו כדי שנתחיל לשחרר…

לאלו שזוכרים חלומות, מומלץ להחזיק מחברת ולרשום עם היקיצה את החלומות. יש דברים קסומים בעבודה על הנפש דרך חלומות, לרוב אנו נעזרים בחלומות להבנות וזרימה שאנו זקוקים לה בתקופה מסוימת בפרט ובחיים בכלל.

מי שמעוניין בפתירת חלום, מומלץ לא לחפש פרושים בהתאם לסמלים בחלום בלבד, מאחר ואינו משקף את נפש של האדם.

יש מתקשרים שפותרים חלומות, לא הייתי קוראת לזה תקשור, מדויק יותר לקרוא לזה תקשורת עם התת המודע, "בדרך זו אפשר להתחבר לנשמת החולם ובשיתוף פעולה עם החולם לפתור את החלום.

על פותר החלום להבין בתת מודע ונפש האדם לשם פתירת חלומות.


מאמרים קשורים

Back to top button