פירוש חלומות

חלמתי אתמול בלילה – פירוש חלומות

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, דורית יעקובי
כיצד מתבצע פירוש חלומות ומה אנחנו יכולים להבין מחלום שחוזר על עצמו?

פירוש חלומות והבנת משמעות חלום על דבר מסוים (חלום על שיניים נופלות, נפילה ממגדל וכיו"צ) העסיקה את האדם מאז ימי התנ"ך, אז יוסף פרש את חלומות מלך מצרים, ידע להבין את משמעות החלום ובכך הציל את מצרים העתיקה וקנה את עולמו.

מהו חלום
חלום הינו מצב תודעה אחר, מציאות אחרת, מעבר לחמשת החושים, המאפשר הן לגוף הפיסי והן לנשמה התחדשות והעברת מסרים. לגוף הפיסי הוא מאפשר, בשלב הראשון של ההרדמות, להשתחרר מכל האנרגיות שדבקו בו לאורך היום למשל, בשל כעסים, אי שביעות רצון, התרגזויות, התרגשויות וכדומה. החלימה מאפשרת לשחרר את האנרגיות האלו ולהחזיר את הגוף לאיזון, על כן כל כך חשוב לישון. אנו יכולים לגלות את היצירתיות הרבה שקיימת בכל אחד מאתנו, באמצעות החלום.


לאורך זמן השינה אנו נמצאים בגלים שונים כמו גלי אלפא בתחילת השינה, טתה וכד' ישנם מפרשי חלומות המסווגים כל מצב כזה (המורה על עומק השינה שלנו), לחלקים. אני אישית אוהבת את החלוקה שעשה גדול הטראנס מדיומים במאה הקודמת, אדגר קייסי. על כך בספרו Edgar Cayce – On Dreams (ישנה כתבה באתר על מדיומים וטרנס מדיומים- לחצו כאן). כאמור, ההשפעה הראשונה של החלום היא בשחרור ממטען עודף של אנרגיות מיותרות על מנת נשוב לאיזון ונוכל "לקום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב".

לנשמה אין הזדקקות לשינה, אלא למילוי המצברים מעצם חווית החיים. לעומתה, הגוף הפיסי מחויב שינה, זהו תהליך של התחדשות האנרגיות בגוף המתאפשר גם דרך החלום, בזכות זה שהתודעה האנושית בזמן החלום, ישנה. מה שפועל בשינה, זו התודעה של הנשמה, המוח האתרי/הנשמתי = הידע התת והעל מודע שקיים בנו, בדרך כלל מבלי שאנו מודעים אליו.


פענוח חלומות
בבואנו לפענח חלום, עלינו לעשות את ההפרדות הנחוצות על מנת להבין את מה שהחלום מנסה לומר לנו. בתוך חלום ניתן למצוא עירוב של; הרשמים שנקלטו באותו היום, יחד עם הרשמים מתת ועל המודע יחד עם כמיהות, רצונות, מאוויים, פחדים, חששות ומסרים, המתערבבים להם יחדיו למסכת שלמה אותה יש להכיר ולהתיר.

מתי אנחנו זוכרים חלומות? כשנוצר קשר מודע בין המוח האתרי/הנשמתי, (תת המודע ועל המודע), לבין המוח האנושי, אנו זוכרים את החלומות. בד"כ לא נוצר קשר כזה במודע ולכן רובינו כלל לא יודעים שאנו חולמים, או מתעוררים מדי פעם עם זיכרון של חלום, המתפוגג כמעט מיד עם שעות הערות.

תפקיד נוסף של החלום הוא לאפשר לנו לבטא כמיהות וחלומות של דברים שלא בחרנו ליישם במעבר החיים הנוכחי; שאיפות, חלומות, רצונות. אנו יכולים לחלום עליהם ואפילו חלומות חוזרים, מבלי שהעניין הספציפי נלמד או נרכש על ידינו, מבלי שאנו עושים משהו בקשר לכמיהה הזו, היא ממשיכה להיות כמיהה שאנו חולמים אותה. הכמיהות שלנו יוצרות דחיסויות אנרגטיות (לחצים, אי שקט), שחייבות להשתחרר. אתן לכם דוגמא, בחורה שהייתה בתחילת שנות הארבעים לחייה, יפיפייה, חטובה, מצליחה בעסקים, עשירה מאוד, שלא מצאה בן זוג, כל העולם חיזר אחריה והיא לא התחברה לאף אחד, למרות רצונה המוצהר בבן זוג. היו לה בלי סוף חלומות חוזרים של קשר מופלא של אהבה חובקת כל, עם הבנה וחברות נהדרת וכד', שלא התממשו. היא באה לייעוץ מתוסכלת, בלשון המעטה. תוך כדי המידע שהיא קיבלה בייעוץ התברר שמבחינתה, התפרשה זוגיות, לאורך מעברי חיים רבים, כתלות מאוד גדולה במישהו אחר ושימת עצמה בצד. גלגול אחרי גלגול היא הייתה תלויה בדמויות שהוציאו מן הכוח אל הפועל, את מה שהיא חלמה, רצתה לבטא ובחיים האלו היא בחרה במודע ובמכוון, חיים ללא זוגיות, על מנת שלא יהיה דבר שימנע ממנה להיות לגמרי עצמאית למצות את כל אשר חפצה נפשה. מה שהרגיע אותה מעט, אלה אותם החלומות על זוגיות אידיאלית, ששחררו את הכמיהה ובאיזשהו מקום אפשרו לה לחיות עם זה בשלום, לקבל את בחירתה ולמצות ממנה את המיטב. המדריכים הרוחניים הדגישו, שבחירתה לחיים הנוכחיים היא קודם כל בחירה בחיים עצמאיים לחלוטין, לעמוד על הרגליים של עצמה. ללא תלות משום סוג שהוא.

הרבה פעמים יש לנו כמיהות או רצונות כתוצאה מהרגלים ישנים, שאינם בהכרח רלוונטיים לחיים האלו, אך אנו ממשיכים להחזיק בהם בלי דעת ומשחררים אותם כל פעם בחלום.
שיהיו לכם חלומות נעימים וצלולים…

ליצירת קשר ופרטים נוספים על דורית יעקובי


מאמרים קשורים

Back to top button