צ'אקרות ואנרגיה רוחנית

מערכת הצ'אקרות- מבוא

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, רוזלין היניג
כיום, כשהמילים איזון הגוף, צ'קרות, מרכזי אנרגיה, רפואה משלימה, הפכו להיות חלק מחיינו, חשוב שנבין ונדע מה משמעות המילים וכיצד ניתן לשפר את איכות חיינו עם עצמינו ועם הסביבה.

הצ'אקרות מוזכרות בכתובים הודיים קדומים שגילם בערך 2600 שנים. המילה צ'אקרה פירושה "גלגל" בסנסקריט (כתבים קדומים). הסברה טוענת כי כוונתם הייתה לצורת השמש המעניקה חיים ושולטת בעולם. הצ'אקרות המרכזיות בגוף האדם הן שבעה מרכזים רוחניים של אנרגיה, הבנויים כהילות, בהתאם לפילוסופיה של המדיטציה היוגית. למעשה, ישנן מאות צ'אקרות משניות או נקודות אנרגיה בגוף. הן מצויות בכל מקום שסיומי עצבים יוצרים נקודת מפגש.  
עיקרון זרימת האנרגיות בגוף, שחרור אנרגיות וניתובן בזרימה הרמונית מנוצלת על ידי תורת השיאצו – שימוש בנקודות לחיצה בגוף בכדי לשחרר אנרגיות עצורות וחידוש זרימת האנרגיה בגוף כולו.


היכן נמצאות הצ'אקרות ? 

הצ'אקרות הינן מרכזים אנרגטיים המצויים במקביל לחוליות עמוד השדרה. על ידי הבנה וניצול האנרגיות של הצ'אקרות ושחרור חסימות בצ'אקרות מסוימות, אנו יכולים באופן מוחלט להגיע למצב נעלה של הכרה ולמימוש עצמנו בצורה הטובה ביותר. הצ'אקרות הינן מרכזי פעילות של כח ויטלי בלתי נראה לעין המכונה "פראנא" שהיא אחת משלוש האנרגיות הקיימות על פי התורה ההודית. הפראנא נחשבת לאנרגיה שמרחפת באוויר החופשי ונשאבת לגוף על ידי מזון ונשימה. הפראנא מחיה כל חי, וניתן להגבירה ולהשתמש בה כדי לעזור בריפוי. 

אנשים בעלי ראיה על-חושית מתייחסים לצ'אקרות כאל "גלגלים צבעוניים" או זרמים מערבוליים סביב נקודת מרכז, הנקשרים אל עמוד השדרה על ידי שלוחה. מערכת הצ'אקרות מצויה לאורך עמוד השדרה מן התחתית – צ'אקרת השורש ועד לקודקוד – צ'אקרת הכתר. האנרגיה שמפיקה מערכת הצ'אקרות נקלטת על ידי בלוטות ההורמונים שם היא משתנה לחומר פיזי ומועברת דרך זרם הדם ומערכת העצבים אל הגוף הפיזי.

לכל צ'אקרה מתאים אורך גל, צבע ואבני חן מסוימות. ניתן לחוש את האנרגיות של הצ'אקרה גם באופן אנרגטי בתחושות ביד כאשר מעבירים אותה קרוב לגוף. אלה שניחנו בראיה על-חושית טוענים שהצבעים של הצ'אקרות זוהרים יותר מצבעים רגילים ומזכירים את ההילה שמרחפת מעל ראשינו. 
לצ'אקרה צורה קעורה כקערה והיא נראית כמערבולת. אם היא בלתי מפותחת או חסומה היא מופיעה כעיגול קטן שטוח בקוטר 5 ס"מ, וכאשר היא פתוחה או אצל אדם רוחני היא נראית כשמש זעירה- זוהרת הסובבת כמערבולת. הצ'אקרות ממומקות על פני השטח של הגוף האתרי- כאשר הן נוטות לבלוט החוצה במקצת מן הגוף הפיזי. 


אדם מפותח רוחנית, יהיה בעל צ'אקרות זוהרות ובעלות חיות רבה משום שאנרגיה רבה יותר חולפת דרכן, מה שיעשה אותו ליותר אנרגטי, יצירתי, ויטלי ובעל יכולת להישגים גבוהים יותר.

הצ'אקרות פעילות כל עוד האדם חי והן משחררות אנרגיה לתוך הגוף תוך כדי סיבוב המרווה את תאי הגוף הפיזי בויטליות הנחוצה על מנת לקיימו. אם הצ'אקרות אינן מאוזנות, או שהן חסומות, כוח החיים הבסיסי נחלש מה שיוצר תחושה של כבדות, עייפות, דיכאון וחוסר איזון עם החיים, כאשר הגישה הנפשית לחיים עלולה להשתנות לפחד, ספקנות, פאטליזם וכו'.
 
כאשר הצ'אקרות פתוחות יתר על המידה עלול להיווצר מצב של יתר פעילות אנרגטית, בדומה לאדם ה"שורף את הנר משני קצותיו", ואז האדם דרוך ועצבני יתר על המידה "ומוכן לזינוק" בכל עת. במוקדם או במאוחר הוא "יישרף" משום שלא ידע כיצד לטפל במצב כה גבוה של אנרגיה.


מאמרים קשורים

Back to top button