NLP

טיפול בדמיון מודרך וטכניקת NLP

מאת: פורטל אלטרנטיבלי, גל יאירי
טיפול בדמיון מודרך וnlp הינו טיפול רגשי שבו המטפל עוזר למטופל להשתחרר מחרדות ופחדים, כעסים ובעיות שונות בתקשורת האישית הזוגית והמקצועית.

מהו טיפול בדמיון מודרך?
טיפול בדמיון מודרך הוא טיפול עדין ועוצמתי כאחד, המתמקד ומדריך את הדמיון.

טיפול באמצעות דמיון מודרך אינו מסתפק בשימוש בדימויים, הוא מופעל על כל החושים האנושיים. מגייס לעזרתו את חוש המישוש ואת חוש הריח, את השמיעה והראיה, וכמובן את המוח. את הדמיון.


סמלים ומטפורות הופכים בידי המטפל המומחה לכלי ניתוח עדינים המגיעים אל הרגשות העמוקים ביותר. גם כאלו המוסתרים היטב בשכבות הבלתי מודע. הדמיון המודרך הופך בידי המטפל המיומן למקדחה עדינה אך חדה, היוצרת, בסופו של תהליך, מודעות חדשה. משוחררת מחרדות או מתח. מודעות המסוגלת להביט קדימה ואחורנית ולקבל החלטות שקולות. מודעות המעלה אל פני השטח את הסיבות והגורמים לחרדה או כאב, לנסיגה במקום התקדמות.

במשך עשרים וחמש שנים נחקרת יעילותו של הכלי הטיפולי, הדמיון המודרך, בטיפול בנושאי בריאות, חרדות ושינה. המחקרים מלמדים כי אפילו בזמן קצר מאד מאז תחילת מפגש טיפולי ניתן למדוד שינוי חיובי המתבטא אפילו בבדיקות דם. עוד נמצא במחקרים על השפעת טיפול בדמיון מודרך על מנותחים – כי איבוד דם פחת בצורה משמעותית אצל מטופלים שעברו סדרת טיפולי דמיון מודרך. כמו כן פחת הצורך במשככי כאבים אצל אותם מנותחים.


טיפול בדמיון מודרך הוכיח את עצמו כמעצים את כשרו של ספורטאי העוסק בסקי, במחליקיים, טניס. אף מעצים וממקד את יכולת הכתיבה של מי שמבקש להתגבר על מחסום כתיבה.

חוקרים מציינים את הטיפול כממריץ חיובי ללוקים בסוגי דכאון מסוימים, או גם בתסמונת העייפות הכרונית.

אחד מיתרונותיו של טיפול זה הוא כי הוא מתאים כמעט לכל אדם. למבוגרים כמו גם לילדים. הוא טיפול לא פולשני, בניגוד לטיפול בדיקור. על כן הוא מומלץ לאוכלוסיות רחבות.

הטיפול מתאים למעוניינים לרדת במשקל או להפסיק לעשן. בין הפונים לטיפול נמצאים תלמידי בתי ספר הסובלים מחרדת בחינות, ספורטאים הרוצים להשיג תוצאות טובות יותר, נשים בהריון, בעלי קשיי שינה ועוד.

טיפול באמצעות דמיון מודרך הינו טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד. לרוב מדובר בכעשרה מפגשים. הטיפול יעיל, בטוח ומאפשר שינוי אמיתי שנשאר עם המטופל. הנכם מוזמנים לפנות אלי טלפונית ולהתייעץ בחינם.


מאמרים קשורים

Back to top button